Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
kilojoule KJ och kalorier kcal är bara två olika sätt att mäta energi.
I vardagen använder vi ju oftast kalorier som mått.
Vikt 65 -3kg
midja 78 -6cm
Tack för svaret valkyriana!
Men du menar altså att även om det står olika mängd så e det samma, eller?
Dessutom... Fan vad duktig du är!!!!! Vilka super resultat!!!
Har lyckats gå ner 6 hg med nutrilett sen i onsdags så det går inte lika bra för mig, men jag äter ju ett riktigt mål mat om dagen (middag)
Dreams: Valkyriana har helt rätt. Kcal och KJ är samma sak. 1 kcal är detsamma som 4,2 KJ. Därför ser det ut som mer av KJ i produkterna. Man brukar ju prata om att man behöver ca 2000 kcal/ dag. Jag brukar tycka det är enklast att hela tiden kolla på antal kcal. Det säger mig mer
Jaha, då får jag nöja mig med att mäta in mig första gången. Har ingen våg hemma, (skulle bara väga mig stup i kvarten då), så det får vänta tills jag ska hälsa på mamma.
Midja 76 (-1)
Känns ju som att midjemått beror rätt mycket på dagsformen för mig, (mer än vikten i alla fall). Hur är det för er?
Tack för svaret samos!
Vad duktiga ni är!! Valkyriana, dina siffor är ju helt otroliga.
Och Dreams, va nice att få åka på spa. Avundsjuuuuk. Fast jag ska till Stockholm UTAN barn i helgen så jag är rätt nöjd ändå . Här kommer veckans mått. Är nöjd faktiskt. Inte wow, men nöjd.
Vikt: 71,0 (-0,8kg)
Byst= 97 (0)
Midja= 81 (-2cm, tack pilates)
Rumpa= 101 (0)
Anja: Jag håller med Dreams o Godisråttan, det känns som att du behöver prata med ngn. Förstår hur du känner dig absolut men du verkar så besviken och hård mot dig själv och det är inte nyttigt. Utgångsläget borde vara att du i grunden gillar dig själv så mkt att du vill bli hälsosammare o gå ner i vikt. Usch, känns som jag svamlar, men det är i all välmening.
Hej Allihopa!
Vad ni är duktiga.
Sen i april så har jag gått ner 14 kg och 20 cm i midjan så det går!! Jag önskar att jag kunde skriva hur jag gjort men då skulle det väl räknas som reklam min pojkvän jobbar med detta nu. Helst av allt vill jag bara tala om för alla vad det handlar om för jag älskar produkterna och mår bättre än någonsin men om ni vill veta så får ni skicka ett meddelande så berättar jag gärna mera!
Kram
Usch det här går inte bra... Har ingen våg som funkar men äter ju allt jag inte ska! Sitter om kvällarna och tuggar i mig choklad och dricker coca-cola. Inte går det lättare när m2b är bortrest i 5 veckor till... I söndags tänkte jag att nu måste jag lägga av med detta och började med situps morgon och kväll men hallå...sen då. Skitsvårt att komma iväg o träna nu ju. Känner mig allmänt deppig och omotiverad...
Heja på alla andra... själv kommer jag väl igång nån dag...
engel79: Det är bara o blunda o köra . Tänk va nöjd du kommer vara när du satt igång och struntade i den dumma chokladen första gången.