Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
GME76 och kassandra:
Jag har också hört att det växer bort , så vida det inte är någon allergi inblandad. De har inte misstänkt det tidigare men nu vill dom göra ett pricktest på henne. Jag hoppas det verkligen inte visar någon allergi.
Vi har en inhalator som hon måste få av mest hela tiden, men det har bara hänt en gång av kanske 10-12 förkylningar att vi lyckats hålla undan astman med den.
Hej!
Här hör även jag hemma ser jag...
På min och min sambos 2:års dag friade han och nu är kyrkan bokad till 080808. Jag har en hel del att gå ned tills dess närmare bestämt mellan 17-19 kg. Den här gången (har gjort detta många gånger förr alltså gått ned i vikt, inte gift mig) har jag valt att använda mig av Måbra och sunt förnuft. Måbra fungerar som viktväktarna och det är den metod som jag fått mest bestående resultat av förr...
Körde Cambridge förra hösten och gick ned 10 kg på 4 v, men blev super deppig och fick sluta. Det eftersom jag blev deppig så gick mina planer på att hålla vikten inte så bra...
Men nu är jag här med nya tag!!!
Start 86,0 1/8-07
17/9 -84,0 kg
24/9 -82,0 kg
Mål 65-63 kg 8/8-08
Tänkte ta det här i en trestegsraket då det snart är 300 dagar kvar till den stora dagen...vet inte riktigt hur jag ska lägga upp än... men jag tänkte något i stil med...
300-200 Måbra, promenader och pilates på DVD
200-100 Måbra, jogga, hålla uppe pilatesen och börja på träningsanläggning
100-B Måbra, (camebridge i nödfall) och fortsätta träna...
Siktar man mot stjärnorna kanske man i alla fall når trädtopparna Eftersom det är en livsstils förändring jag siktar på tänkte jag försöka sätta en ny vana innan jag trappar upp ett steg...
Vad tror ni? Hur låter det? Har ni förslag på hur min trestegsraket skulle kunna se ut?
Ursäkta min långa presentation här.../ Maria
AoM:
Du har ju din stora dag dagen efter min...Kul
Det enda sättet för mig att stå emot frestelser är att inte ha dessa hemma (är för slö för att gå och köpa eller baka) och att hela tiden ha alternativ som är nyttiga hemma t.ex frukt och grönt.
Augustibrud08:
Bra kämpat med träning och godisstopp!!!
Jo, om kosten är balanserad så brukar söt och annat onyttigt sug avta ganska snart...efter någon vecka. Är väll som vilket beroende som helst, kroppen måste avgiftas först innan den inser att det går att leva utan alla dessa onyttigheter.
Nu har jag äntligen hittat min grej!!!!
GI metoden heter den!! HAr hållt på sedan i lördags bara men har redan minskat 3 kilo och känner för första gången på länge att jag har kontroll på vad jag gör! ör inte hungrig eller godissugen läängre.
Visst var 3 dagen fruktansvärd men jag gjorde så att jag sov länge den dagen och sen unnade mig att inte göra något som belöning för att jag inte trillade dit och åt allt jag var sugen på...
Nu närmar jag mig min viktminskning på totalt 30 kilo som jag har som mål till augusti 2008.. tjohooooooooooooo
mariaochmichael
Hej! och välkommen! Det låter som en bra stratgi!
Vi ska gifta oss samma dag.
Vad duktiga ni alla är. Jag har tappat bort mig lite senaste veckan. Tiden bara rusar iväg och jag jobbar massor. Känner mig lite trött, sur och grinig vilket nog tyvärr går ut lite väl mycket över mig m2b på kvällarna. (Och min stackars lille katt) Men jag vägde mig trots detta igår. Jag vet inte vad jag gjort, men jag har gått ner 2 kilo på 1 v. Utan att egentligen har gjort något för att förtjäna det. ;) Vägde mig förvisso efter frukost förra veckan och före frukost denna veckan men ändå. Och, visst. Jag måste erkänna att jag tänkt på vad jag stoppat i mig. Tänk om det varit lika lätt att gå ner resten av de 10 kg jag måste gå ner. ;) Oh, vilken lycka!!!
Tack alla för era peppningar!!!
Idag har jag varit på vattengympa och simmat lite. Försöker se det från den ljusa sidan men ibland förväntar man sig ju mer än man får ut...
Valkyriana och mariaochmichael : Jag ska oxå gifta mid den 080808... Jag är vansinnit besatt av åttor. Dessutom är det den kinesiska lyckodagen samt Invigning av OS...Kram
och så står en liggande åtta för evighet...
+ att min m2b fyller år den 8/8- det kunde inte bli mer självklart!
kul med fler 080808or! kram
Hej!
Får jag oxå hänga på här!?
Jag ska gifta mig den 16 Augusti -08, har ca 11-12kg minst jag vill bli av med...
Eftersom jag är lite bekväm och inte orkar läsa igenom hela tråden, skulle det vara roligt om ni vill dela med er vad er startvikt varit?Målvikt? Hur gör ni? Tips mm...
Själv hade jag en startvikt på 100.9kg efter senaste barnet, vår tredje son.
Har med träning step-up,gått med gåstavar och minskat ner gottis intaget lyckats gå ner till dagens vikt:81.8 kg
Vill som sagt ner till 70 minst. Jag är 167 cm lång.
Idealet är att ligga mellan 65-70,m en jag ser det som att allt under 70kg är ett bonus..
Skulle vi inte kunna ha en dag i veckan där vi rapporterar till varandra hur det gått i veckan och tipsa eller stötta...
Kanske denna dag!? Torsdagar? Är det något ni kan tänka er?
Mina torsdagssiffror då;
Startvikt:100,9
Förra veckans vikt:83,6
Dagens vikt: 81,8 (-1,8kg)
Ha det bra tjejer och lycka till med vikten!