Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Ahaa... en uppgift GME76 =) Jag vet inte om det räknas, men jag kommer att tänka på att jag tidigare har gått ner 30kg! Har jag klarat det så ska jag ju klara 10 nu =)
Anja: Jag förstår att det känns trögt och jobbigt för dig nu, men jag skulle nog inte rekommendera dig att enbart köra nutrilett. Att bara få i sig ca 500 kcal per dag är inte bra! Hjärna, hjärta, celler och hela maskineriet behöver mer för att fungera optimalt! Ett annat alternativ skulle kunna vara att du kör lite mer nutrilett om än inte fullt ut. Jag vet inte riktigt hur du gör nu, om du tar en nutrilett-drink per dag? Byt ut ytterligare ett mål mat till en "drink", men du kan gott äta lite riktig mat två-tre gånger per dag! Du kan väl tänka på det iaf?
GME76; Jag har egentligen börjat nu i höst, så har ju inte hållit på så länge men 2 kg har jag gått ner så nu har jag typ ett halvt kilo till under 70. Det låter inte mycket mot era 30 kilon.. =o) (Men, jag har inga barn) 65 kg är mitt mål till en början.
Kom på att jag faktiskt har förändrat mina dagliga rutiner fast jag inte tänkt på det.. T.ex. på morgonen äter jag alltid numera en halv grape, vatten och en rågbröds smörgås. Låter trist men det är gott. Förut satte jag socker på grapen men det har jag slutat med och det är forfarande gott!!
Eftersom vi bygger hus, jag gör mitt examensarbete för att bli klar ur skola, jobbar 2 dar i veckan, är försäljare av kosmetika på fritiden och planerar för fullt bröllopet så blir det ganska ont om tid ibland, och då har vi ätit MYCKET snabbmat. Det har vi minskat av rejält nu (vi skall ju båda två träna). Och inget smaskning inne i veckan! Om man måste ha något tar jag en bit mörk choklad. Och te, dricker mycket te!
En fråga: är vin dåligt för viktminskning? Jag har liksom slutat dricka vin också, men skulle gärna ta ett glas på helgen nu som då, tror ni att det stanna av viktminskningen?
Åter tillbaka till livsstilsändringen: så har jag även börjat träna step (2 ggr/vecka) Inte alltid så kul att åka dit, men gud så skönt när jag kommer därifrån. =o)
Hur mycket tror ni att man behöver träna per vecka för att det skall ta på vikten?
Oj, det här blev LÅNGT!!
Ha det bra!
Anja 19 juli 2008:
Förstår hur du känner när det gäller önskan om motivation. Har just nu ingen motivation själv och kan inte "hitta den".
Vet inte vad man ska göra när det inte ens "räcker" med vetskapen om ett stundande bröllop...
känner att en stressig vardag och mkt på jobbet verkligen påverkar min motivation till träning och bra mat negativt.. kanske är det flera som känner så
Samos 07
Jag kör enbart med barerna, gillar ej drinkarna alls. De innehåller ju runt 200 kcal styck och jag äter ca 5 sådana + att jag äter frukt och någon knäckemacka och sallad/grönsaker etc. Jag äter även av middagen hemma om den är nyttig (alltså när jag kör hårt med nutrilett, annars byter jag bara ut en måltid om dagen just nu).
men jag tänkte köra med fem barer och små frukt/grönsaks/knäckemacka-mellisar. Det brukar funka för mig och då blir jag peppad igen. Kör aldrig så i mer än en-två veckor.
Foton på lägenheten... (vi ska ju sälja, har för mig jag lovade er att länka till lägenheten ??)
mina egna foton är detta alltså Inte fotografens. Lägenheten kommer ut på hemnet först nästa vecka. Men om ni vill få en liten smygkik så kan ni ju kolla här:
anjasvillha.blogg.se/1190381128_vr_lgenhet.html
Lämna gärna en liten kommentar
Anja:
Den ser jättefräch ut, ska nog inte bli något problem att sälja den.
Har ni köpt hus nu eller?
Ja, vi har köpt radhus som är färdigt för inflytt den 29 november. Den 23 oktober ska vi dit för att kolla att alla tillval, tapeter och golv, kakel, klinkers, bänkskivor och skåpsluckor etc är rätt så att de inte sätter in fel när man nu fått förmånen att välja allting från scratch så att säga...
Om du scrollar längre ner i samma blogg
www.anjasvillha.blogg.se så finns bilder på radhuset även om det ej är klart där
Det går fasiken inte att skärpa sig med skräpmat etc! Det är bara veckan innan mensen som det det går för då hatar man sig själv så mycket ändå.
Jag tycker inte om att laga mat, och det ska jäkligt fort på kvällen för då är man så trött och så ska det smaka bra. Vi brukar göra matlådor en söndag varje månad och då gör vi kanske 6 olika rätter så vi får 40 matlådor så slipper man bry sig resten av månaden, men det går ju inte att göra på kvällarna. Sallad tycker vi om men det är ett pyssel innan man kan äta och så måste man handla typ dagen innan el samma dag så det inte blir förstört. Hittar ingen bra lösning. Borde finnas snabbmatkedjor med olika sallder som är GODA! Fan de som finns smakar ju pecka.
Va roligt att få flytta in i nytt hus.
Sen blir de väl till att sätta upp julgardinerna på en gång:)
Vi söker hus med ljus och lykta, lite svår efterssom vi har så mycket bilar så de krävs antingen ett jättestort garage eller en ladugård.
Äsch, igår var ett riktigt bakslag. Det började på jobbet - fredagsfika. Jag brukar vara stark, men inte går.. jag åt av fikabrödet. Sen var det ju middag + Lady´s Night igår.. aj aj, blev lite godis på kvällen. Nåja - jag ser framåt, idag ska jag ut och gå.. powerwalk!
Borde kanske också väga mig + mäta mina mått så att jag ser när jag gör framsteg.. hmm.. får fundera på det.. haha
Ha det gott!