• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • Peters Fridelina

Vilken dag!!! Min kompis, som är min älskade tärna, drog ut mig på en lååååååååååååååååååååååång promenad. Den var så lång att om hon hade förvarnat mig så hade jag nog inte gått med. Men nu är jag SÅ stolt!!! Vi gick nästan 3 timmar. Puh! Så, jag vill hänga på er som vill komma under 70-strecket. Det är ganska många kilo kvar, men jag SKA klara det.

• GME76   080802

Och välkommen Malinnnn så klart!

• GME76   080802

Gôtt Peters Fridelina!!! Visst är det skönt att gå med ngn som man bara pratar o pratar o pratar med. Man glömmer tiden på ett kick.

Nu tar vi varann i hand allihopa och kuuuutar mot 70-strecket (eller vart ni nu vill gå, vi hänger på vart som helst).

NU ska jag sova. Jäkla beroendeframkallande BT.

• 73an

I dag har de varit riktigt kämpigt, har varit sugen på typ allt!!! Ville ha mackor på em, men klarade det. När jag lagade mat var jag så sugen på att kasta in någon korvskiva i munnen som jag ofta har gjort, men klarade det:)
    Men nu i kväll unnade jag mig att poppa lite popcorn(har en maskin). Jag har besämt att jag ska få göra det ibland, men det kändes som att jag fick lite dåligt samvete ändå.
    Men när jag väl började smaska så var dom tankarna borta.

God natt alla och sov så gott.

• Samos07

*S* Peters Fridelina: ja, det var nog bra att din kompis inte berättade hur lång rundan var. Jag vet inte om jag heller hade orkat följa med om jag hade vetat det. Men shit, vad duktig du bör känna dig nu efteråt! Lät riktigt skönt iaf!

Vad skönt att du höll med om mitt tips om äppelcider GME76 =) Det finns väl en risk att man tycker det smakar apa i början, men när man vant sig är det smaskens (tycker iaf jag) Numera dricker jag det bara pga jag tycker det är gott. Plus att det mättar, vilket är riktigt bra på jobbet då man inte alltid hinner äta.

73an: Popcorn är väl ändå bättre än en stor kladdkaka eller chips. Och tänk vad mkt mer extra kcal det hade blivit om du hade tagit ngn macka, den där korvbiten OCH popcorn. Nu gjorde du inte det =D *woohoo*

• Peters Fridelina

Ni är så duktiga allihop. Och ja, det är allra bäst att promenera med någon som man pratar med. Då glömmer man bort sig lite. Jag försöker dra ut min m2b på mornarna. Men det är inte alls så trevligt. Han är världens mest morgontrötta person, så även om jag faktiskt lyckas dra upp honom ur sängen så misstänker jag att han går i sömnen. Schhh, säg inget till någon. Jag kan ha fel. Hihi.

Sov gott alla underbara!

Håller med GME76 080802: Jäkla beroendeframkallande BT!

• MissButterfly

Hejssan!! Ser ut som det finns fler som kämpar med vikten till nästa sommar, sköönt! =o) Det känns lite jobbigt att vara ensam om det..

Sockerberoende tror jag nog inte att jag är.. mitt problem är nog att jag borde dricka MYCKET vatten och motionera mera. Har börjat på step 2 ggr i veckan. Eftersom vi bygger hus, jag skriver mitt examensarbete och jobbar m.m. på samma gång verkar tiden ALDRIG att räcka till för promenaderna man borde göra emellan.. Hur får ni tiden att räcka till allt?

Träningen 2 ggr i veckan ger faktiskt resultat, har gått ner ca 2 kg på några veckor, men så har jag nog börjat tänka på vad jag sätter i mig för mat också.

Lycka till alla andra med er träning!!

Ps dagen med stort D för min del blir 2 augusti 2008

• Linda Eric

Hej blivande brudar!
    Jag är gärna med om jag får
    Ska gifta mig i juni 2008 och behöver gå ner 10 kilo innan dess. För min egen skull. I nuläget känner jag mig inte speciellt vacker och det vill man ju göra på den stora dagen.
    10 kilo borde inte vara omöjligt väl?
    / Linda

• Dalatös

Hej Linda Eric!
    Jag har 12 kilo att tappa och ska gifta mig i augusti nästa år så vi har nog ungefär samma utmaning framför oss. Jag jobbar på att vara klar till feb-mars så jag kan prova klänningar under våren i min nya storlek =)

MissButterfly- vi gifter oss samma dag =)

• 73an

Dalatös/miss butterfly:
    jag har också den 2augusti-08 inbokad:)
    Kul, nu börjar vi bli ett gäng.

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??