• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • Samos07

GME76: Pilates hemma är ju en jättebra idé. Det gäller ju att hitta ngt som passar en som person och ens livsstil. Sen spelar det inte så stor roll vad det är... promenader, simning, klättring eller pilates =) Du är klok du!

Jag har förresten ägnat helgen åt att göra lite olika inbjudningskort. Nu har jag lagt ut bilder på dem i mitt galleri och vill gärna ha era åsikter. Så ta en titt och lägg en röst =)

Imorgon är det dags igen... Nu jäklar!!

• GME76   080802

Samos07:
    Tack tack, bugar o bockar .
    Jag ääälskar ideén med att träna OCH se favoritprogram samtidigt. Tiden går så fort och helt plötsligt är man klar fast man verkligen ansträngt sig. Drömmen är ett bra löparband framför tv:n men det lär ju aldrig hända.
    En annan fördel med P är att eftersom det är en sån stretchig träning så känner i a f jag mig mkt sexigare när man blivit lite mer kattlikt smidig ha ha. OCh det kan ju behövas med tanke på vad lite tid man har för sånt överhuvudtaget med 2 små barn som suger all energi ur en.

Och viktigast för mig ûber alles (ja ja förutom hälsan då ): en mkt plattare mage. INGEN ska nånsin få lust att fråga mig om jag är gravid igen när jag inte är det...HA.

• Anja 19 juli 2008

Samos07

Jag röstar på nr 4, det med "det vackraste jag vet" på. Ingen match... DEt var outstanding... helt klart snyggast

Alla var superfina men det stack ut, var lixom mest "stilrent" och vackert på samma gång! Sen gillar jag ljusa färger bäst

• Anja 19 juli 2008

GME76

du har så rätt... man ska inte såga sig själv... tror att jag kommer att känna mig bättre när jag kommit igång med simningen

Att röra sig, att ha lite träningsvärk, att känna hur musklerna blir smidigare osv, är ju en stooooor peppande faktor.

Som det är nu känner jag mig som en degig soffpotatis.

Testade faktiskt pilates några gånger men det var inte min grej... simning gillar jag så jag kör på det

• GME76   080802

Det gör du rätt i .
    Sov så gott nu och imorgon är det på´t igen bara .

• Samos07

Anja: Tack! Jag tyckte själv väldigt mkt om stämpeln med "det vackraste". Roligt att du tyckte så mkt om det.
    Och du.. det har ju gått såå bra för dig med viktnedgången! Man FÅR lov att ha sina nedgångar då man äter lite sämre och inte känner sig lika motiverad. Se det som en "jag-samlar-lite-mer-energi-&-jäklar-anamma-period". Det kan vara som så att du gått upp ngt när du ställer dig på vågen imorgon, men då blir du kanske snarare förbannad och tar dig samman igen... Och vips så är du på G igen =)

GME76: *S* Löpband framför tv'n... det har jag också önskat mig. Kanske ngt man skulle skriva upp på önskelistan för bröllopet =)

• GME76   080802

Tyvärr skulle sambon (inte jag heller, dom är ju inte så snygga precis) gå med på ett stort åbäke i vardagsrummet. Så det får förbli en dröm. Ska börja få valuta igen för de 238:- jag sätter in till Friskis & Svettis varje månad i a f. Har inte varit där sen maj. Kan inte med att stå o svettas på ett gym på sommaren, men nu är det dags. Målet är att hinna 1 dag i veckan o resten får göras hemma.

Men nu måste jag sova så gonatt alla sköna snygga blivande brudar. Vi kommer se ut som fotomodeller när det är dags. ELLER HUR!!!!! Ge mig ett J, ge mig ett A. Vad blir det? JAAAAAAA!!!!!

• 73an

Hallå Anja!

Jag känner igen mig så mycke i det du skriver. Man tänker lätt att det är kört bara för att man har "syndat" ett par dagar.

För min del känner jag att den här tråden ger mig mer motivation än jag någonsin haft, så om någon av er tjejer håller på ge upp så vill jag hjälpa till att ni ska hitta tillbaka till den rätta motivationen, som i detta fall nu med Anja och Sara.

Och Anja, det där med byxorna: tänk inte så mycke på det, dagens modeller är ibland så tokiga så det spelar nästan ingen roll vilken storlek man provar.

GME: Det låter spännande med pilates, jag har ingen riktig koll på vad det är men visst är de någon slags stretchning? Jag har problem med ond och stel rygg så det kanske kan vara något för mig.

Nu kör vi hårt i morgon tjejer, nu har jag lyxat med öl, vin och god mat i helgen så nu blir det tillbaka till vardagen igen:)

• Samos07

Wohoooo!! Idag är det desto roligare att leverera resultaten!

Vikt: 71,5 (-1,8)
    Byst: 97 (-3cm)
    Midja: 76 (-1cm)
    Höft: 98 (oförändrad)

Hoppas att det gått bra för er andra också! GME76: tror det var din lilla hejjarklacksramsa som gjorde susen ;)

73an: Om du har ont i ryggen skulle jag nog rekommendera cirkulationsträning (som promenader, pilates/yoga, cykling) Men även styrketräning för mage och rygg. Mag- och ryggmuskler samverkar ju och har man problem med ryggen är det därför bra att stärka magmusklerna, men man ska ju inte glömma ryggmusklerna för det =) Så testa du pilates eller yoga!

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??