Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Grattis alla ni som visat så bra resultat . Glädjs verkligen med er. Inte dåligt vad ni har gått ner. 73an o Dreams, jag vill också väga under 70 .
Och så välkomna alla nya förstås!!
Ja, mina resultat är inte så fantastiska men jag det hade jag räknat med så det är ok. Och jag är glad ändå för vi har precis varit o kikat på lokalen vi ska ha bröllopet i och den är perfekt! Eller ja, efter diverse dekorationer och en massa god mat och roliga människor så blir den det . Läget är kanon och det var bättre än jag minns det. Känns skönt att kunna börja med bordsplacering och sånt tänk nu när man fått ngt att jobba med.
Men men här kommer veckans lottorad...
Vikt: 71,3 (-0,2kg)
Byst: 97cm (0)
Midja: 83cm (-1, HA jag som trodde den var det förra veckan, det var ju positivt...)
Rumpa: 101cm (-1)
Så det var ju ganska bra ändå då. Den här veckan MÅSTE jag ta mig tid att gå. Morr....
Peters Fridolina:
Försöker träna/röra på mig så mkt som möjligt, äter mindre portioner, äter lite godis o sånt, tar en proteinshake om dan istället för ett lagat mål (men mest för att det är bekvämt faktiskt). Så ingen direkt kur här .
Dreams:
Jag använder bara stegräknaren när jag är ute o går.
73an:
Pilates är jättejättejättebra för ryggen. Mkt skonsam och stretchande träning. Jag blev rekommenderad det av en massör då jag var stel i ryggen av allt barnbärande .
Samos07:
Här kommer en hejaramsa till :
ÄR VI SNYGGA? JAAA!!
ÄR VI SMARTA? JAAA!!
HAR VI EXTRAKILON SOM SKA BORT? JAAAAAAAA!!!
NUUUUUUUUUUUUUU TAR VI DOM!!!!!!!!
Nu ringde en kompis och vill gå ut. Jippi!!!
Ska bara hämta pannlampan...
GME76:
Bara så du vet att dina inlägg är som en frisk fläkt...
Alltid glad å possitiv
Dessutom så har du ju inte så långt kvar till UNDER 70 sträcket(69,9 kg tycker jag räknas till under!!!)
Skulle säga att med din possetiva attityd är du där på ett kick!!!
Hallå!
Tänkte ta och haka på här jag också. Jag vet inte exakt hur mycket jag tänkt gå ned i vikt - tänkte fokusera på spegeln istället för vågen. MEN, hur lyckas ni håller er borta från kakor och godis? Jag hittar motivationen till att gå ut och gå samt röra på mig på andra sätt.. men jag har så otroooooligt svårt att låta bli godis, pajer och kakor Hur gör ni för att inte falla för frestelsen?
..psst.. jag ska också gifta mig hösten 2008
Välkommen Malinnnnn
Mitt bästa tips som vi hemma har börjat med är att ha frukt och osaltade nötter hemma
Till helgen äter jag upp dotterns lördagsgodis som blir över(hon får endast äta på lördagar)
Som fredagsgodis brukar vi köra på antingen räkor eller grönsaker å dipp...
Kan tillägga att jag var/är sockerberoende helt allvarligt!
Det är jättesvårt att hålla sig, jag vet men man behöver inte ta bort allt bara snaska med måtta!!
När man sen märker av resultatet så blir det lättare att motstå sötsaker, jag lovar!!
Med det säger inte att man inte kommer att ha dåliga dagar då motivationen är på botten men då finns alla här i tråden för att stötta! Här är det ingen som dömmer!!!
Tack snälla för det varma mottagandet dreams!
Ja, jag kan nästan lova att jag också är sockerberoende - iaf verkar det så efter det jag läst om sockerberoende. De första dagarna är jobbigast.. det känns som om att godiset ropar mitt namn i affären. Jag kan tänkte "Nej Malin, inget godis nu!".. men så går jag ändå till godishyllan. Usch usch, nu får det vara slut på det.. på vardagarna iaf!
Ska bli kul att kämpa tillsammans med er!
jo jag vet hur det är!
Jobbar nämligen i butik å under senare delen av min graviditet satte chefen mig i kassan... Lyckat värre!
skulle ha med att lösviktsgodiset va precis framför mig då!
Shit vad duktiga alla har varit! Det är ju alldeles lysande resultat som har radats upp =)
Och jag måste stämma in i vad dreams säger... GME76 är helt klart en frisk fläkt!
Det där med sockerberoendet ja... det suger! Jag har kännt mig riktigt svag för det länge.. det är väl mkt därför jag sitter här nu. Men de senaste veckorna har jag inte varit alls lika sugen. Det blir ju en vanesak. Men ngt som skulle kunna funka för mig om jag blir sugen är antingen att borsta tänderna (kan inte med att äta ngt på ett bra tag efter det) eller att dricka vatten med äppelcidervinäger =) Ni kan ju testa och se vad ni tycker.
Hej på er igen!!
Vilka raringar ni är Dreams o Samos07. Blir alldeles varm o glad . Tack snälla!!!
Det där jäkla sockerberoendet är hemskt. Brukar hålla i sig hela jul o påsk plus säkert en månad efter varje.
Som tur är brukar vi aldrig ha sånt hemma vilket gör det enklare. Sambon är chipsmänniska så det kan jag hålla mig från utan problem. Så länge det inte finns dip förstås...då kan jag äta hur mkt som helst. Och oftast blir det ett slentrianätande. Man är inte speciellt sugen om man tänker efter men vill äta ändå. Därför fortsätter jag flagga för nötter, hur trist det än låter ha ha. Och när man väl kommit igång o börjat gå ner så brukar det ge med sig.
Och testa äppelcidervinägern som Samos07 tipsar om. Det luktar skosula i början men man vänjer sig så snabbt och sen känns det som rena hälsokuren att dricka.
Alla knep är bra utom dom dåliga .
Nu ska jag sova efter min hurtiga hör o häpna 10 800-stegsrunda. Kändes som 10min för vi hade så mkt att prata om när vi gick.
Gonatt alla sköningar! Sov sött o dröm om selleri (uurk) .