• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • Fejs

Hej!
    Nu är jag på banan igen efter en vecka. Bara att sätta igång imorgon igen. Känns som man tappar precis allt var fjärde (ibland varannan) vecka! Har iaf fått klart hur inbjudningskorten ska se ut efter mycket tandagnissla. Eg ska man väl inte hålla på med sånt under den veckan men med lite hjälp från min m2b så gick det =)

• Anja 19 juli 2008

Ångets inför imorgon och så besviken på mig själv för tillfället...

Har kommit in ett sug efter sötsaker, det där tänkandet jag INTE haft på så länge, att jag har efterrätter efter middagen osv, att jag inte är så sträng mot mig själv längre osv.

igår åt jag nutella på mackorna (finns alltid på jobbet, såååå störigt, jag som stålsatt mig mot nutellan så länge nu ;-( )

och idag blev det blåbärspaj m vaniljsås t efterätt, igår var jag dessutom ute med gamla vänner och drack öl och då blev det ju en kebab på hemvägen osv...

Så jag har tappat lite av min motivation... Vill så DESPERAT ha den tillbaka för jag har ju varit sååå duktig och jag vet exakt hur lätt jag har för att gå upp alla kilon igen, bara jag slappnar av lite...

blääää...

Fasar för måtten och vågen imorgon!

Sedan blir jag så knäckt... Beställde fyra par jeans som kom häromdagen... Ett par i strl 44 och tre par i strl 46 (har ALDRIG haft större än strl 46) och bara ett enda par av jeansen passade! De andra fick jag inte ens upp över låren!!

Skitledsen blev jag faktiskt...

Blääääääääääääääääääääääääääääääää för vikten just nu

Känner mig helt eländig och superkass som inte klarar av att hålla motivationen längre. Hjälp mig att inse att det INTE är förstört och att ajg inte bör ge upp, för ibland känns det som att en knasig del av hjärnan VILL få mig att ge upp för att jag ska kunna få äta vad f..n jag vill...

Nån som känner igen!?

• Anja 19 juli 2008

Ska iallafall åka ner t stan på fredag (enda dagen jag har möjlighet denna veckan) ohc köpa mig ett simkort och sen är det simning två ggr i veckan som gäller (hinner tyvärr inte mer)...

Men det är ju bättre än ingenting, som nu...

• Sara o Per

Har tappat motivationen totalt igen, har misskött mig ända sen jag kom hem från semestern. Allt är upp och ner :(
    Är mitt uppe i en flytt och jag orkar verkligen inte tänka på bantning, men samtidigt vill man ju verkligen gå ner ju :(

• Anja 19 juli 2008

Åh Sara

Det låter ju exakt som jag...

Min motivation är helkass just nu... För bara en vecka sen var jag på topp, allt kändes skitbra, men allt med försäljningen av lägenheten och all ovisshet med jobbet och all jä..la stress får mig att böjra stressäta och tröstäta. Det är så jä..la korkat jag VET. Kan inte fatta att jag GÖR det...

Är man verklgien helt dum eller varför i hel..ete faller man för frestelsen? Det är så otroligt sjukt...

• Anja 19 juli 2008

Det är precis som att ett par dagars felätande (typ semester eller nåt annat som gör att man äter festligare, fetare, sötare än annars) kan få motivationen att helt slängas ut, för man känner att man misskött sig ohc genast kommer tröstätartendenserna fram, typ, JAG HAR REDAN SABBAT ALLT, DET ÄR KÖRT, JAG KAN LIKA GÄRNA ÄTA... VAD GÖR ETT SÅNT HÄR LITET KEX JAG HAR JU REDAN ÄTIT MASSOR DE SENASTE DAGARNA etc...

• GME76   080802

Kom igen nu Anja, såga inte dig själv för att du inte är så motiverad nu, det händer ju ALLA. Gör istället vad du kan för att förhindra ev snedsteg .
    Måste det finnas Nutella på jobbet t ex? Köp nötter o knapra på så fort suget sätter in. De behöver inte skalas och ger så mkt tuggmotstånd att det är svårt att moläta. Dessutom blir man jäkligt mätt av dem. Oftast tror jag sötsuget är mer ett sug efter nåt att tugga på så det brukar hjälpa mig. Och hitta den smak som passar dig bäst. Själv tycker jag mandlar är godast.
    Tänk på att de bör vara osaltade bara.
    Och att börja simma är ju skitbra!! Kanonträning!!
    Tänk på att det är lätt nu när det börjar bli mörkt att många är trötta och omotiverade så du är inte ensam. Det gäller att inte släppa taget bara.

Jag håller tummarna för dig .

Ps. Min vägning blir nog ingen hit heller tror jag. Antingen ingen skillnad eller så lite upp.

• Dalatös

Åh vad skönt att jag inte är ensam!
    Jag ska gifta mig 2 augusti nästa år och har ca 12 kg att tappa tills det är dag för klänningsprovning i vår. Är gammal viktväktare och har en gång i tiden gått ner 30 kg men gick upp lika mycket när jag vart gravid. Nu är min dotter snart 1,5 år och jag har inga ursäkter längre! Nu kör vi!

Idag väger jag 80 tunga kilo och ska alltså lande på 68 kg.

Kom ihåg att varje dag är en ny dag tjejer!

• GME76   080802

Ett tips som kanske anses skittrist eller svårt att komma till skott eller ngt annat är att börja med pilates. Efter några veckor känns kroppen starkare o smidigare (oavsett vikt) och det ökar i a f min motivation. Jag har inte haft tid (eller lust att gå mina 10000 steg (det är ju jämt mörkt ute när jag har tid), så istället har jag kört pilates framför tv:n. Så nu hinner jag se åtminstone 1 bra program per kväll SAMTIDIGT som jag får jättebra träning.

Så det rekommenderar jag verkligen.

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??