• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • Anja 19 juli 2008

Glad

vet ni, idag när jag gick m barnen t dagis så hade jag faktiskt på mig en relativt åtsittande tröja och när vi kom och gick förbi ett hus m stora fönster så såg jag mig själv och vet ni...

Det såg faktiskt ok ut. Inte alls som jag VILL se ut... men det var ok!

För bara några månader sen hade jag mått apdåligt över spegelbilden som visat sig. Då vällde allt ut och magen vällde ut både framtill och på sidorna ohc jag hade RYGGFETTVALKAR. Dom är faktiskt HELT borta. Ryggen är slät, hihi...

japp det var dagens glädjeinlägg... Positiva vibbar lixom

• Anja 19 juli 2008

En annan underbar sak ju...

Har legat på ett bmi runt 31 hur länge som helst... (sen sista barnet)

Nu ligger jag under 30 igen. Närmare bestämt 28,7. DET ÄR HÄRLIGT... Snart är jag normalviktig

• Anja 19 juli 2008

Nu ska jag sluta vara otäckt äppelkäck och positiv. Var bara tvungen att skrika ut det :)

• mmmalurk

Mitt tips är att träna VIBB - powerplate. Det är en bra träningsform om man har svårt att få tiden att räcka till, vilket jag har med barn, jobb och allt.

TESTA, 30 min och du har tränat som flera timmar

• 73an

Hallåj! Jag vill gärna hänga med här.
    Ska gifta mig den 2/8-08.
    Tänkte gå ned 8-10kg.
    Väger idag 71kg, är 164cm
    Mina mått är:
    99
    84
    103

Jag är en person som gärna skjuter fram på jobbiga saker, så jag hade tänkt börja viktjakten efter jul, men nu blev jag så inspererad av er här så jag bestämde mig för att börja NU!

• valkyriana

Hej!
    Jag vill också med! Har börjat lite lätt med socker nedtrappning och träning (upptrappning). Jag var på spinning i går för första gången i mitt liv och det var det värsta! kunde knappt gå sedan på hela dagen. mina ben vek sig då jag skulle gå ner för trappan!

jag är 165
    väger 66 tror jag- vågen här hemma är kass
    94 över bröstet
    83 midja
    102 över höfterna

jag vill gå ner ca 8 kg

• Samos07

Anja:
    Vad roligt att du märker såna framsteg!!! =) Det är väl klart att du ska skrika ut det till alla! Tanken är väl att vi ska delge både upp- och nedgångarna *S* Grattis!!

73an:
    Välkommen =)! Tycker att du gör helt rätt i att hoppa in här och påbörja kampen mot kilona redan nu. Varför skjuta på det och kanske behöva stressa =) Nu har du ju gott om tid och kan lägga ner tiden på att skaffa dig en ny vana istället för att banta eller köra ngn konstig diet. Har du lagt upp ngn slags plan för hur du kan gå ner dina kilon?

Valkyriana:
    Välkommen du med =) Tyckte du att spinningen var rolig då? Eller var det bara jobbigt och hemskt? Jag själv älskar spinning och ser det som en bra träningsform. Det är ju mer skonsamt mot knäna än tex löpning. Var försiktig bara så att du inte kör alldeles för hårt och tröttnar pga det.

• Samos07

Dreams:
    Förlåt, jag missade ditt ena inlägg igår! Vad duktig du är som cyklar så tidigt på morgonen! Men det låter som en skön och bra start på dagen må jag säga. Äter du frukost innan du cyklar? Att röra på sig innan frukost är ju bra då man vill gå ner i vikt, men det beror ju lite på hur intensivt man rör sig. Jag som tex ibland springer innan frukost ser till att få i mig ngt litet först för att inte förbränna muskler. Det är ju fetter vi vill åt =)

• dreams

Samos07:
    Jag är en sån som inte kan äta på morgonen tyvärr.
    Det måste gå minst en timma så äter innan cyklingen gör jag inte.
    Bör man det?
    Jag håller en hastighet på mellan 16-17 km/h sen äter jag en tallrik A-fil och osötat sunt&gott musli. E d ok?

Sen tänkte jag kolla med er om någon vet hur det är med kolsyrat vatten? Dricker ca 3 liter sånt om dagen, e inte så förtjust i vanligt vatten!

• Samos07

Hej igen Dreams!
    Om du ändå inte kan äta på morgonen så tycker jag att det låter som ett alldeles utmärkt upplägg att du först cyklar och sen äter din A-fil =)
    Hmm... angående det kolsyrade vattnet. Jättebra iofs att du kan med att dricka 3 l varje dag, men är nog själv lite skeptiskt till kolsyran. Jag tycker att det lite är en vanesak att dricka vanligt vatten. Så kan du skulle jag nog rekommendera dig till att försöka dra ner på kolsyran.

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??