• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • GME76   080802

Välkommen du med Samos07!!
    Lite uppdatering av vad några av oss vågat "outa" :

Vi har specat vår längd, vikt samt våra mått (byst, midja, bredaste delen på höften) och så ska vi helst väga in oss med måndagsvikten (morgon helst).
    Helt frivilligt förstås, men för mig blir det en kick framåt. Inte lika offentligt som att väga sig på Viktväktarna men kul att kunna visa resultat här ändå.

Sen är det en optimistisk tråd där det alltid finns en morgondag, hur mkt man är svullat dagen, helgen eller veckan innan .

• GME76   080802

Alltså morgonvikt, man behöver ju inte sitta här o skriva in den på morgonen

• lillfoppa

Hej! Jag vill oxå vara med här inne... Jag har gått ner från 118kg till 99 i måndags... ska ner till minst 80 innan bröllopet men måste ner till ca 65-70 för min hälsas skull.. Jag har fått artros i båda mina höfter och får ingen operation för att jag väger för mycket... snyft.. men jag vill gärna vara med här inne om jag får?? mina mått ska jag ta på måndag som kommer... Jag har gått ner med hjälp av tallriksmodellen och det tar tid men det funkar för alla i familjen... Ni som jag läst om är alla jätte duktiga och ni motiverar mig ännu mer än min dietist....kram

• Anja 19 juli 2008

Hej lillfoppa

Välkommen hit. Låter som att du verkliegn kämpat hårt! En viktnedgång på nästan 20 kg. Det är banne mig inget att skoja om! Skitduktigt!!!

Jag kör oxå tallriksmodellen, typ... en viss mängd kolhydrater, en viss mängde proteiner och en viss mängd fett och så massor av grönsaker på tallriken. (vet inte om det ÄR tallriksmodellen, haha)...

Men sen håller jag även koll på kalorierna. Använder mig av viktklubben för den funkar så bra för mig.

Visst är det motiverande med andra människor i samma sits! jag håller med dig. Mycket mer motiverande med människor som man VET förstår exakt vad man går igenom...

Jag har gått ner från 94 till 81 och ska ner till 70 (minst) så vi får kämpa tillsammans här inne.

:)

nu ska jag lägga mig. fattar inte hur det kan bli så sent framför datorn jämt ;)

natti natti allihop

• Anja 19 juli 2008

Samos07

Förlåt

av någon anledning har jag missat ditt inlägg.. VÄLKOMMEN du oxå :)

Kul när vi är många... då kan vi peppar varandra ÄNNU MER och finna styrka i varandra. Är betryggande att finna andra i samma sits, som vet hur man mår och hur man känner, även om man inte önskar någon att må som man mår när man inte trivs i sin kropp.

Här inne ska vi bli mindre tillsammans :D

kram kram och god natt

• Anja 19 juli 2008

GME76 080802

Jag som trodde du menade att man under alla omständigheter måste logga in så fort man vaknat, kissat och vägt sig *fniss* ;)

• Fejs

Usch.. sen kickoffen i fredags har jag blivit lat. Iofs har jag inte mått bra med det är väl kanske ingen ursäkt. Vet inte hur jag ska få igång lusten igen till att gå. Här framöver får jag nog promenera själv då sambon har börjat träna annat i veckorna. De dagar han inte tränar kanske vi kan gå iofs, men vi har nog blivit lite lata de dagarna båda två.
    Just nu är det den där veckan innan då man sucktar efter choklad eller annat gått konstant!

• Anja 19 juli 2008

Fejs

usch och fy. Lider med dig... Den vekcan är INTE rolig...

Vet att inget jag säger kan lindra ditt sug efter godsaker. Det är hemskt och vi har alla varit där.

Vill bara peppa dig och säga HÅLL UT. Du vet att det försvinner sen, även om man kan få små sug ibland så är det ju ingenting mot den där vidriga första veckan. Bläää för sug... :(

massor av styrkekramar

• blivande fru Rosenquist

jag tänkte ansluta mig till denna tråd då jag har ca 30 kilo kvar att gå net till augusti nästa år!
    Tänkte ta och väga in mig på tisdag hos viktväktarna igen..
    Har provat att köra hemma men jag fuskar bara då ingen ser att jag inte minska i vikt..

så nu måste jag klara detta har som mål att klar 8 kilo till jul!!!

har gått ner 12 kilo sen i april så jag måste klara detta annars tror jag att jag ställer in bröllopet!!!

• Samos07

Ja, just det.... Oki doki.. Here it comes:

Längd 169
    Vikt 73
    Mått byst 100
    Mått midja 77
    Mått höft 98

En sak slog mig imorse... när jag gick ner mina tio kg för ca 2,5 år sen så gjode jag en sak som jag inte gjort sen dess. Jag skrev ner varje gång jag vägde mig.. vikten + fett%. Om man får det mer svart på vitt blir det kanske lite annorlunda. Detta ska jag nu börja göra igen samt använda mig av er =) Då måste det ju bara gå! Sitter tex här nu och tänkte ge mig ut och springa. Lätt att bli frestad att skita i det då man är lite trött, men nu har jag sagt det till er så då måste jag ge mig ut. Lika bra att jag skriver igen när jag varit ute då!

Måste ju säga att ni alla verkar vara jäkligt duktiga och motiverade! Det här kommer bli helt kanon för oss alla. Var det ngn mer än jag som skulle gifta sig lite tidigare, som Maj? Shit, nedräkningen har vekligen börjat! =D

Oki, skriver igen när springrundan är över *phu*

*vink*

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??