Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Hej alla nya o gamla .
73an:
Våra mått ät väldigt lika, vi får tävla. Först till målvikten vinner en stor godispåse .
Anja:
Härligt att det går så bra!!
Dreams:
Låter skitbra, glöm inte att äta mer proteiner bara. Ett ägg gör susen. Och tycker som Samos, man vänjer sig nog att dricka vanligt vatten ganska lätt.
Själv har jag inte hunnit med att träna annat än 20-30 min pilates de senaste dagarna. Måste ställa om min tid så den matchar att jag börjat jobba nästan heltid igen. Tiden springer fram med barn, jobb, tvätt tvätt tvätt...
Som tur är går det bra med maten så där behöver jag inte oroa mig än i a f.
Nu är jag stolt.......
Familjen bästämmde sig för pizza till fredagsmat idag, men jag åt istället Lax å spenat paj!!
Inte jätte nyttigt men bättre än pizza!!!
Det där med vattnet, jag ska prova att ha en flaska i kylen så det verkligen är kallt känner på mig att det smakar bättre då (som om vattnet har en smak), men det är värt ett försök!
GME76: jag ska börja med ägget som du skrev, Tack för tipset!
Räcker det med ett?
Hej hopp! Nu har jag gått i över 1 timme med några kompisar. Nice! Har blivit lite snuvig men det var inga problem alls så jag kanske klarar mig fr att bli värre sjuk.
Dreams:
Ett räcker nog bra. Gott, nyttigt och mättande .
Är ett väldigt bra snabbmål om man inte orkar eller hinner laga mat. Familjen här åt också pizza, men jag hade köpt med thaimat hem efter jobbet så jag fick njuta av den istället. Mkt godare och nyttigare .
Sen fick jag tips av spa-tjejen jag går till ibland att det är väldigt bra att dricka brusvitaminer så nu har jag köpt ett rör C-vitamin o Multivitamin. Bra för mig som är för bekväm för att äta tillräckligt med frukt.
mmmalurk:
Vad är VIBB Powerplate för ngt, har aldrig hört talas om det?
GME76:
Måste lägga mig i och fråga bara... vad var det som skulle vara så bra med brusvitaminer? Sa hon det?
Egentligen är det ju bättre att få i sig c-vitaminer genom paprika, apelsiner osv. Det är ganska lätt att man "överdoserar" vitaminer. Jag märkte nämligen själv att jag gjorde det då jag skulle göra en näringsberäkning på mig själv.
Förlåt, jag hoppas inte du misstycker. Jag vill bara vifta lite med en varningsflagga.
Är inte Vibb-powerplate en sån där platta man står på och så vibrerar det som f..n så att hela kroppen typ skakar???
En sån som Bert karlsson tvingades stå på när han var med i det där dietprogrammet där någon kvinna skulle få honom att ändra matvanor och gå ner i vikt, fniss... Någon mer som såg det.
Det ser lixom hellöjligt ut. Han stod på en platta som vibrerade och höll sig i nån stång och så rörde han sig lixom på olika sätt och stönade som en galning och verkade tycka det var skitjobbigt ohc jag fattade nada för han bara stod ju där???
Vad är det som gör att det är jobbigt? Varför bränner det fett?
jag fattar verkligen inte det!!!
Verkar ju nämligen vara en perfekt träningsform för mig som verklien tycker att det är skitsvårt att verkligen göra något, för jag är inte så förtjust i sport och motion (handen på hjärtat), tyvärr är det så.
jag sprang mkt när jag var smal men inte ens då gillade jag det, utan det var lixom nåt jag gjorde för jag ville ha snygg kropp ;) vilket jag ju hade då, haha...
GME76
Vad bra att det är bra att dricka brusvitamin för det gör jag, haha...
Dricker sån där ABCDE-vitamin eller ibland bara c-vitamin. Varierar lite... Men jag undrar oxå VARFÖR det är bra! För att man ska få i sig vitaminer helt enkelt eller?
Jag är rätt kass på att äta tillräckligt m frukt och grönt. På sommaren är det ju lätt med all god frukt som finns ute och alla goda sallader man äter, men det är värre under vintern (förutom kring jul då man frossar på clementiner )
Samos07:
Hon menade givetvis för oss som är lite dåliga på att äta det riktiga . Självklart är det bättre med riktiga varan men vi är alla olika. Och en brustablett om dan kan ju knappast vara överdosering
.
Jag är sämre på att äta frukt p g a bekvämlighet helt enkelt. Ibland äter jag jätteintensivt (t ex apelsinsäsongen) men sen blir det veckor när frukten bara blir dålig hemma. Det är sån jag är o svårt att ändra på. Tycker ändå att jag har ganska sunda matvanor så den genvägen unnar jag mig.