• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • starchick

Jag vill också vara med! Får jag?

Jag är:
    159 cm
    65 kg

Vill gå ner iaf 5 kg. Har precis slutat röka så förmodligen
    blir det ett par kg extra uppåt inom en snar framtid men vill helst försöka undvika det!

Mitt problem är att jag tycker det är svårt att äta extra nyttig mat, jag vill helst bara äta helt vanlig mat,husmanskost och så förstås träna. Det måste väl fungera eller? Så har ju folk levt i alla tider, utan att övervikt har vart ett problem? Eller har jag helt fel?

Vill inte leva på sallad....

• lillfoppa

Välkommen starchick... Du kan ju alltid köra tallriksmodellen om du ska äta vanlig mat... alltså halva tallriken grönsaker, kvarts tallrik med kolhydrater(potatis,ris,pasta), och en kvarts tallrik med protein(fisk,kött,fågel). Det funkar utmärkt men tar lite längre tid än snabb dieterna men så håller den längre oxå... När du har gått ner det du vill och ska hålla din vikt så tar du och äter lika mycket grönsaker som kolhydrater men fortfarande bara en kvarts tallrik med protein. Lycka till!!!

• Gomlan

Hejsan! Tänkte också hoppa med här om det går bra (även om jag ska gifta mig "redan" i juni -08.) Vill gå ner ca 15 kilo och jag är bara i komma-igång-stadiet. Jättejobbigt... Hoppas få lite tips och inspiration här!

• augustibrud08

GME76

Ser att vi ska gifta oss samma dag. Tack för inbjudan till tråden. Jag behöver som sagt peppas och det är ju bra om vi kan hjälpa varandra. Som jag skrev i min förra tråd så känns det faktiskt lite mer när man talat om sina mål även om det är här där ingen känner en.

Dagens mått
    Vikt: 75,4
    Byst: 98
    Midja: 88
    Stuss: 108

Målvikt 66kg.

Jag har knappt ett år, ett gymkort och en hjälpsam fästman så det ska nog gå vägen

• GME76   080802

augustibrud08:
    Va kul att du kom hit . Jag tycker också det är såå mkt enklare när man har konkreta siffror att mäta mot och folk att "bevisa" dem för ha ha. Vi har ganska lika mått förresten...

Och välkommen gomlan förstås .

• Samos07

Jag har inte vågat väga mig sen i måndags, vilket iofs är tanken i den här tråden (att man bara ska väga sig en gång i veckan) och jag förväntar mig inte att det ska ha hänt så mkt när jag ställer mig på vågen igen måndag morgon. Men en sak är skön... jag har ett par byxor som jag har ganska ofta på jobbet, vilka har suttit väldigt tight och mer obekvämt på sista tiden, men nu sitter de ganska mkt lösare igen. Sen om de suttit tightare på grund att ngt mens-relaterat eller att jag gått ner ngra gram har jag ingen aning om.

Jag har nu lagt ut två bilder på en klänning som jag provade förra helgen och som är intressant. Är ju så häftigt att överhuvudtaget vara igång och prova!! =)

• GME76   080802

Hej Samos07:
    Var inne på din sida men såg inga bilder. Kan man titta nånstans?

• GME76   080802

Det är tyst i tråden .
    Ingen som vågar vara här ha ha. Min invägning på måndag lär ha stått still misstänker. Har inte hunnit gå ngt men kör pilates nästan varje dag så midjan kanske minskat lite ändå...

Nu är det ett glas vitt med 70%-ig choklad o lite nötter ikväll. Och så lite av 3-åringens lördagsgodis. Hon äter så lite så det blir alltid över .

• GME76   080802

Vad pretto det låter ser jag. Hade ngn undrat för en månad sen så hade det varit ett halvt kilo lösgodis framför mig istället .

• dreams

hej alla!!
    e så j**la glad!!!! Skulle på krogen igår med två andra mammor som lyckades pricka in barnvakt sammtidigt (otroligt nog).
    Lite glad i hatten efter några fördinkar tänker jag att jag ska se hur mycket jag har kvar innan jag får på mig mina byxor innan sista dottern blev till.
    Provade stl 40 och de satt helt ok...
    sen provade jag stl 38... jiippiii och andas kunde jag göra utan problem(

Behöver jag berätta vilka byxor jag tog...
    F*n vad snygg jag kände mig!!!

Ville bara dela med mig av glädjen!!

CME76: jag kan tycka att 70% choklad är ganska god att sitta å suga på, speciellt till en kopp kaffe!
    Dessutm tycker jag att man kan känna en viss mätnadskänsla av den efter bara ett par rutor.

Det där med lördagsgodiset brukar jag oxå köra på, min äldsta dotter är 5 år så hon får inte köpa godis för mer än 10 kr, å då det blir ett par bitar över så ger hon oftast det till mig!

Vi hörs väl imorgon till vägningen

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??