• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • Sara o Per

Samos härligt för dig! :)

Ja, Anja, man känner sig verkligen dum när man faller för frestelsen eftersom man faktiskt klarat det innan.. Och jag vet inte vad man ska göra åt det. Det är inte så lätt som det låter att ta nya tag...

Idag ska vi hämta nycklarna till lägenheten *GLAD*

• 73an

God morgon!

Mitt första resultat:
    69.7kg (-1.3)
    bröst:99 (oför.)
    midja:84 (oför.)
    höft:102 (-1cm)
    Kan tänka mig att det bara är vätska som försvunnit än så länge, men det är iaf ett steg i rätt riktning:)

Samos: Grattis till dina fina resultat:)
    Jag är jättemycket ute och går men då är det ju alltid med barnvagnen, och då (låser) man ryggen i en ställning (får ofta onda knutar efteråt)
    Jag har alltid tyckt att det har varit halvtöntigt med gåstavar men nu har jag börjat inse att det nog skulle vara jättbra för mig. Styrketräning har jag gjort mycke tidigare, har funderat på att ta upp det igen.Ska kolla upp pilates också, det låter ju bra med något man kan göra hemma, jag har jättelite fritid.

• Peters Fridelina

Hej alla supermotiverade! Jag behöver verkligen en REJÄL spark i rumpan för att ta tag i mitt liv!!! Det är Samos07 som tipsat mig om denna tråden. Och ni verkar riktigt duktiga här! Tränar ni bara eller går ni på någon sorts kur? Jag börjar nästan fundera på att ställa mig på vågen. Ja, det tror jag nog jag ska göra.

• 73an

Petersfridelina:
    Det är självklart du ska hänga på här:)
    Kanontråd för motivationen.

Personligen varken tränar jag eller går på någon diet..
    Försöker äta bättre och mindre, gå på promenader. Tanken är att jag ska börja träna något, snart, kanske:)

• dreams

Hej tjejer!
    Här kommer min måndags vägning, inte lika bra som förra veckan men till det har jag några "bortförklaringar" som kommer efter resultaten.

Vikt: 69,6 (+6hg)
    Bröst: 93 (oförändrad)
    Midja: 80 (-1cm)
    Höft: 97 (oförändrad)

Då kommer "bortförklaringen" då =)
    Vaknde i morse med en väldigt svullen kropp (antar att det är dags för den tiden på månaden om man får skylla på den).
    Såg ut som att jag hade fått DD kupa istället för min C kupa å min mage va så svullen så pojkvännen undrade (lite skämtsamt) om det var något som jag hade glömt att berätta.

Tror i allafall att det kan vara en av anledningarna till att måtten/vikten är lite oförändrade.... kan ju alltid hoppas iallafall!

• dreams

Ett litet tilläg/fråga:

Ni som har en stegräknare, hur anväånder ni dom?
    Hela tiden eller bara när ni e ute och rör på er?

Jag sätter på min på morgonen å har den hela dan, nu e jag redan uppe i över 5000 steg.
    Någon som har lite tips å råd?

• Anja 19 juli 2008

Eftersom jag inte har någon våg så har jag bara mätt mig idag. Väger mig på jobbet imorgon då det är den vågen jag vägt mig på hela tiden

Måtten alltså:

Byst: 105 (108)
    Midja: 94 (oförändrat men det var EFTER frukost )
    Stuss: 110 (115)

att stussen skulle minskat m fem cm låter sanslöst... tror jag inte riktigt på för jag känner att jag har gått upp minst ett kilo sen förra veckan. Jag har kanske mätt annorlunda, även om jag tycker att jag är så noggrann när jag mäter.

Iallafall inga megaannorlunda mätresultat vilket är upplyftande.

Har precis satt i mig fyra digestivekex med cambozola. Är verklien hopplös just nu!! Men å andra sidan så får jag faktiskt ihop det när jag för in det på Viktklubbens sida. Jag har ju slutat med så mycket annat så bästa knepet är kanske att sluta få ångest och känna sig så dålig när man unnar sig det som man är sugen på för tillfället!

Skit samma om jag går ner i vikt lite långsammare under en period, bara jag inte släpper taget och börjar gå upp, börjar frossa...!!!

Det SKA gå denna gången. Tack allihopa för alla stöttande och peppande ord. De gör underverk för självkänslan

KRAMAR från mig

Anja

• lillfoppa

Hallå!!!

Det är helt otroligt att jag kan leverera detta resultat har kännt mig som en liten elefant typ hela veckan men jag har faktiskt kämpat på. Nu kommer dem:

Vikt: 95,5kg (-2,2kg)???
    Midja: 101cm (-4cm)???
    Byst: 108cm = Oförändrat
    Stuss: 119cm = Oförändrat

Samos: Bra jobbat!!!
    73an: Bra jobbat!!!
    dreams: 6hg kan du få bort på en dag... det e nog bara vätska...Håll ut!!!
    Anja: 5cm runt stussen e ju helt sjukt bra!!! Skit i att köpa nya brallor jämför med dina gamla istället...Kram

• Peters Fridelina

Vilken kämparanda ni har tjejer!
    Jag vägde mig, och även om jag är lite för blyg än (och inte riktigt vill acceptera min "nya" vikt) för att skriva in min vikt så trodde jag det skulle vara mycket värre än det faktiskt var. På tre månader har jag bara gått upp 2kg i vikt. Det har jag absolut inte förtjänat. Jag menar, jag har betett mig så jag borde gått upp MINST det dubbla. Ibland har man tur. Så nu ska jag KÄMPA! ;)

• Dalatös

Oj va ni är duktiga!
    JAg är så glad att jag "hittat hit"!
    Jag ska kämpa gärnet och hoppas på att se resultat på vägen på fredag eller lördag när det nu blir vägning.

Känns jobbigt att ha 12 kg framför sig men även om det är en lång jobbig resa så har jag ju i alla fall börjat! Jihooo!

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??