• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • Lilla My

Samos, -0,4 är ju ett resultat som märks så du går ju också ner.
    Men med måtten undrar jag också. Har gått ner 2,7 sen jag började för en dryg månad sen. Jag tycker det känns fenomenalt, men är jag smalare i midjan? NEEEEJ det är jag inte.

Någon som har en teori vad det beror på?

• lillfoppa

Hej alla snyggingar!!!
    Jag har förlagt min våg denna vecka har insett att jag behöver ett litet break i min bantar stund!!
    Har renoverat sovrum och möblerat om i hela lägenheten så träna har jag gjort men ätit dessutom!!!
    Det blir vägning på måndag för mig... Kram

• 73an

indiebrud: De är samma för mig, mage/midja verkar vara det sista stället det far på, känns lie drygt. Jag undrar också vad det beror på.

• Samos07

Indiebrud: ja, -0,4 är också ett resultat. Om det hade sett ut så hela tiden så hade det ju inte varit ngra problem. Men min viktkurva är nästintill obefintlig. -0,6, +0.8, -0,4, +1 osv När jag gick med i den här tråden vägde jag 73 och nu väger jag alltså 71,2. Alla pendlar ngt kg upp och ner beroende på vätskebalans, om man ätit lite mer/mindre osv. Så på det stora hela har det egentligen inte hänt ett skit med min vikt. Att komma under 70 strecket känns nu som en omöjlighet för mig. Funderar på att snart gå till läkaren för att kolla att min ämnesomsättning är som den ska.

• Anja 19 juli 2008

Det ni beskriver ovan är nog vanligt tror jag! Kanske är det så när man går ner i vikt på ett "bra" sätt. Dvs ändrar i kosten så att man äter bättre och ev rör på sig mer, för då får man ju mer muskler + att det går sakta men blir en mer bestående minskning???

Jag känner igen det där och det är skitsegt men så plötsligt, brukar ta typ 3-5 veckor för mig så lossnar det, precis som att kroppen tar ett tag på sig att hajja och visa resultat. Har hört många som sagt att de upplevt samma...

Kruxet är just att INTE ge upp och jag är mästare på att ge upp när det är motigt och inte går tillräckligt snabbt. Hang in there, ge inte upp, man blir så arg på sig själv efteråt.

massor av stötting-kramar

Anja

• Anja 19 juli 2008

indiebrud

2.7 kg skulle inte ge resultat på min midja heller. Tänk på att du blir av m fett på HELA kroppen, dvs det kan inte bli många millimeter just på midjan utav 2.7 kg. För mig krävs det nästan 7-8 kg för att de ska börja märkas på midjan. Beror ju säkert på hur "stor" man är oxå.

2.7 är ett bra resultat trots allt, det går ju neråt

Dröjer nog inte många kilo förrän det börjar synas på midjemåttet. Mät låren och rumpan och bysten oxå. Bysten brukar vara det ställe som man ser skillnad på först (tyvärr)

kramar

Anja

• GME76   080802

Tack för peppningen, Anja . Behövs nu, kommer ingen vidare vart jag heller.

Kram på er!

• Samos07

Anja: Du har ju helt rätt att man inte får bli otålig. Men det är ju inte så att jag precis börjat träna. Jag har tränat i tio års tid och kroppen är ju van. Just nu gör jag i stort sett exakt så som jag gjorde då jag gick ner tio kg häromåret. Men nu står jag bara still, still, still. Och det har jag inte gjort i bara en månad utan säkert ett år! Jag har dessutom dragit ner betydligt på sockerkonsumptionen. Äter i stort sätt bara choklad på helgerna (och då rör det sig inte om explosiva mängder), vilket jag inte lyckats med på flera år. Till och med häromåret då jag gick ner åt jag choklad oftare.
    Fattar faktiskt inte vad som är problemet. Har försökt hålla uppe modet, men känner att jag håller på att ge upp.
    Men tack för peppningen! Det är uppskattat!
    Kram

• lillfoppa

Hej!
    Har tappat sugen på typ allt just nu men det blir andra bullar efter idag... Simning imorgon... vattengympa på fredag... dans på lördag och en promenad på söndag..borde väll vara igenomförbart eller hur?!

Synd bara att jag precis köpt kakor för att stödja en klassresa och de va riktigt goda... Aj Aj

• Lilla My

Samos,
    äter du p-piller eller använder någon annan typ av hormongrejer? Jag började sakta men säkert gå upp i vikt efter flera år med min gamla sort, och jag gick ner tre kilo på någon vecka med min nya (och svindyra) sort.

Anja,
    tack, ska tänka på det. Jag inbillar mig dock att det borde synas på midjan på mig ganska snabbt, för jag är lite äppelformad, smala ben och armar, inga höfter osv... jag menar, där finns det ju inte så mycket att ta av. Men jag ska försöka ha tålamod... Och hålla ögonen på bystmåttet. Tack för din pepping!

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??