• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • Virvel

Ja, det har blivit alldeles för dyra inbjudningskort. Fast jag tycker det är så himla kul att pyssla har jag upptäckt. Har tom beställt material och ska göra egna julkort. Snacka om seriöst.

• AoM

Virvel

Du berättade förut om ett lim från Panduro som fungerade på vellum. Vad hette limmet?

• bridesilly

Idag ska vi träffa en annan fotograf. Hoppas han är vettig nu då, håll tummarna för mig snälla. Börjar bli nervös att den inte finns nån vars stil jag gillar som är ledig tills nästa år. Vill inte att man ska behöva ta hit nån som bor långt borta och betala massor av extra kostnader. Vi vill helst att allt ska vara smidigt och nära

• bridesilly

Idag fick vi korten från kortdesign. Vita med silverhjärtan på. Både inbjudningskort och vigselprogram. Vi är jättenöjda. Köpte även matchande gästbok till dessa och engångskameror Kul att få hem dom, men nu är man väldigt sugen på att lägga dom på posten också

• AoM

Virvel

Känner igen mig i det du skriver om att inbjudningskorten redan har blivit dyra och då har man bara gjort olika förslag. Tur att inte sambon har sett alla kvitton *skrattar*

• SlottsBrud2008

Min klänning är beställd!!!!
    Det blev "Heather" från Romanticas nya kolletion, i light gold.
    Jag blev kär med en gång!!!
    Har ju sagt att jag inte ska ha synligt tyll, inga blommor på..
    Men det är det på denna Den var helt perfekt helt enkelt.
    Hittade även smyckena till den i samma butik.
    Klänningen kommer i början av nästa år och smyckena ligger kvar i butiken så att inte slarviga jag ska lyckas förlägga dom någonstans.
    Skorna är ju redan fixade..
    Så nu ska det bokas frisör snart är tanken, nån som har nått tips på nån bra i växjö?
    Och vi får även en bissmarklänk på 38g av min mamma så vi ska istället för att köpa färdiga ringar designa dom själva Ska ha i vitt guld så vi byter in... ganska mycket billigare med 40:-/g än 300-320:- ... Är SÅÅÅ GLAD!!
    Och mannen min har äntligen börjat engagera sig lite mer, han börjar väl känna att det närmar sig antar jag.
    Dock så börjar det bli lite liv i luckan inom hans släkt om att vi inte ska ha några barn på bröllopet. Troligen så kommer hans ena syster och hennes man inte komma alls pga det. Det handlar ju faktiskt bara om EN dag/kväll.. i mina ögon är det otroligt egoistiskt av dom, men.. det är deras val. Synd om min m2b bara...

Lista då ^^

*klänning fixad
    *smycken likaså
    *skorna inköpta
    *slottet bokat
    *fotograf fixad
    *naglar fixade (eller bokade kanske man ska säga ^^)
    *gästlistan börjar ta sin slutgiltiga form.
    *inbjudningarna kommer köpas - 95% på att vi bestämt vilka
    *jobbar för fullt på ringdesignen.

Det går framåt

• Virvel

SlottsBrud2008

Vad kul att du har hittat din klänning. Skulle vara kul att se modellen på bild. Finns det någon hemsida där jag kan se deras modeller?

Jag har ju också synlig tyll och tygblommor på min. Tyckte inte heller om tyllen innan jag provade min men nu är jag såld.

Tråkigt med din sambos släktingar. Jag kan inte förstå att man vill ha med sig sina barn på ett bröllop. Hur kul är det att behöva passa dom under en ca fem timmar lång middag? Våra kommer såklart att vara med men dom kommer att överlåtas till farmor/farfar och mormor/morfar.

• Virvel

Idag har jag gjort provkort med nya designarken och vi har bestämt oss för att våra inbjudningskort ska gå i silver, svart och vitt.
    Har lagt in bilder i gallerit. Det är dom i svart, vitt och silver.

• JosieAdde

Här är en till som slår till den 9 aug nästa år :)

• TyresöBrud

Virvel
    Jättefina kort! Snyggt och stilrent men med det lilla extra!
    Själv har jag bokat frisör idag, Mirre på Mirres Hårpalats. Känns toppen! har bestämt trycksaker men jag är inte lika duktig på att pyssla så jag beställer färdiga från Calligrafen. Har däremot gjort vårt eget monogram med vigseldatum under som kommer att vara på utsidan av alla trycksaker så det blir lie personligt iaf.