• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • cindell

AoM

Ja jag tänkte inte bara ha guld. Men det kan vara fint att använda i detaljerna. Ljus på borden, detaljer på inbjudningskort och klänning. Men jag vet inte riktigt vilka/vilken färg jag ska bryta av med.

• AoM

Cindell

Låter jättefint!! Testa lite olika färger för att se vilken kombination du tycker blir finast; vitt, creme, gammelrosa, champagne osv.

I lördags var vi och tittade på ringar, lustigt nog hade min sambo större tålamod än jag då vi fick vänta i 58 minuter på hjälp i butiken... Jag KOKADE! Ikväll fick jag med honom igen på ring-tittande. Kul! Har hittat en handfull modeller, blir så svårt att välja.

Vilken dag som helst nu kommer paket från Panduro, material till inbjudningarna. Hoppas bara att jag har valt rätt färger!!

• TyresöBrud

Jag har hittat min ring idag!
    Har varit runt och tittat och provat och frågat.... Sett så många vackra ringar men idag hittade jag en som bara känndes rätt! Kommer dock att låta samma guldsmae som gjorde våra förlovningsringar att göra den med vissa små ändringar men nu vet jag hur jag vill ha den.
    Blev lite dyrare än jag tänkt men min kära m2b tyckte att klart jag skulle ha den! Jag har sån tur!!
    En mycket lycklig dag!!!

• AoM

Tyresöbrud

Avis på dig, jag önskar också att jag kunde hitta "min" ring. Det är så svårt, har ca fyra modeller jag absolut inte kan välja mellan :)

• Virvel

Jag har ju som sagt varit lite orolig att jag skulle ångra mitt klänningsval när jag fick se NIXA´s nya modeller. Har varit in på hemsidan där alla 08:orna nu finns med och jag tycker inte det var en enda klänning som jag ville ha av dom. Vilken tur.

Hade igår möte med prästen och vi har nu bokat kyrkan. Prästen var jättetrevlig och inte alls sådär stel som en del andra vi har träffat på. Känns bra. Så nu kan jag sätta igång med vigselhäftena. Tjohoo!!!

• bridesilly

Vad blev det för någon?

TyresöBrud skrev 2007-11-06 19:03:13 följande:
    Jag har hittat min ring idag!Har varit runt och tittat och provat och frågat.... Sett så många vackra ringar men idag hittade jag en som bara känndes rätt! Kommer dock att låta samma guldsmae som gjorde våra förlovningsringar att göra den med vissa små ändringar men nu vet jag hur jag vill ha den.Blev lite dyrare än jag tänkt men min kära m2b tyckte att klart jag skulle ha den! Jag har sån tur!!En mycket lycklig dag!!!
  • TyresöBrud

Hej ,

www.vasaguld.se/galleri/album/72157602148771855/photo/1418034308/Modell-Eleganz-FLACK-RAK.html
    Ungefär denna, men min förlåvningsring är lite mjukare i linjerna.
    Kommer att ha en princess slipad diamant istälet för den gula stenen och även där lite mjukare linjer.
    Min m2b kommer att ha en slät vitguldsdel som är likadan fast då utan stenar och "pusselbiten" som vi kommer att löda fast så att det känns som en ring. Han vill inte ha två som glider isär.
    Känns jättebra!

Virvel
    Åh va skönt att det känns bra med prästen, man vill ju att det ska kännas rätt. Vetr ännu inte vilken präst vi får.

• Virvel

TyresöBrud

Vilken fin ring!!!! Snygg design med "pusselvarianten".

• bridesilly

vilken fin ovanlig modell

TyresöBrud skrev 2007-11-07 13:13:56 följande:
    Hej , www.vasaguld.se/galleri/album/721576021487718...Ungefär denna, men min förlåvningsring är lite mjukare i linjerna.Kommer att ha en princess slipad diamant istälet för den gula stenen och även där lite mjukare linjer.Min m2b kommer att ha en slät vitguldsdel som är likadan fast då utan stenar och "pusselbiten" som vi kommer att löda fast så att det känns som en ring. Han vill inte ha två som glider isär.Känns jättebra!VirvelÅh va skönt att det känns bra med prästen, man vill ju att det ska kännas rätt. Vetr ännu inte vilken präst vi får.
  • bridesilly

Nu är mina tärnklänningar hemma