BUDGET?
Hur många gäster har ni & hur mycket pengar lägger ni?
Hur många gäster har ni & hur mycket pengar lägger ni?
Åh, ja där är det vackert!
Vi har kikat en del på Stora Holms Säteri, men vill kolla runt lite då den ligger på 12 000:-
Ja, Stora Holms är otroligt vackert också, mitt drömställe typ
slutnotan för vårt bröllop blev 36 000 och vi hade 80 gäster!
Det var verkligen ett bra pris =)
Alla andra här inne, betalar era föräldrar något? Mina svärföräldrar kommer att stå för all mat, det är verkligen till stor hjälp!
Astriden: När gifter du dig?
Vi har inte bestämt datum ännu..
höst 2008 eller maj 2009.
Vi hoppas på att få hjälp.
Min pappa har erbjudit sig att hjälpa till & antar att svärföräldrarna som har det bra ställt kan lägga till en del oxå.
Men måste sätta oss och prata om det när vi bestämt datum.
Jag önskar att våra föräldrar kunde/ville hjälpa till ekonomiskt, men mamma har varit sjukskriven en längre tid, pappa förstår sig inte på sånt där och M2Bs föräldrar har inte sagt något. Men vi klarar oss bra ändå
Ne, lite känsligt att ta upp det där..
lite´småjobbigt att ta upp frågan även om man vet att et finns resurser.
Tog ni upp det själva starchick eller erbjöd de sig först?
Det är samma med min mamma och pappa, dom har inga möjligheter att hjälpa till ekonomiskt! Men det är skönt att man får lite av svärföräldrarna med, vilket vi faktiskt inte hade räknar med, det kom som en glad överraskning
Astriden: Vi bestämde ju datum nu i somras och hade jag bestämt ett datum så långt fram som tills 2009 så hade jag nog spruckit av otålighet på vägen Det är väldigt kul att planera iaf och det är skönt att ha gott o tid på sig!
Jag frågade faktiskt mina föräldrar (mamma + hennes sambo) över en middag, och det var så EXTREMT jobbigt för mig att göra det. Men de sa ju nej som sagt, eftersom mamma varit sjukskriven så länge. Men de kommer att hjälpa till jättemycket med praktiska saker istället och det är värt massor!