• Astriden

BUDGET?

Hur många gäster har ni & hur mycket pengar lägger ni?

• Svar på tråden BUDGET?
  • Äntligen dax!

Totalt omkr 25000, gäster = 28 vuxna 10 barn.

Kläder, ringar, fest osv - däremot ingen bröllopsresa inräknad.

• Skottdagen2008

Budget: 100 000 kr
    Inbjudna: 100 personer
    Gäster som kommer: ca. 70 personer, dvs vi behöver inte spara ihop lika mycket och kan lägga det på en resa

• Astriden

Vad har ni betalt för Er lokal?

• Pumpkin

Vi betalar 2900kr från fredag kl. 18.00 till söndag kl. 12.00.

• Astriden

verkar att kring 100 000 är normen??

• Pumpkin

Normen för vad ett bröllop kostar?
    Nja, det skulle jag nog ta med en nypa salt. Möjligtvis med bröllopsresan inkluderad, men inte ens då skulle jag våga säga att det är normen. Normen för ett "mellanklass" bröllop med resa kanske, men sen finns det ju "budget"- och "lyxklass" också.

Äh, svamligt värre blev det här. Hur som helst så är det väldigt många som lägger bra mycket mindre än 100000kr på sitt bröllop

Astriden skrev 2007-09-17 16:16:47 följande:
    verkar att kring 100 000 är normen??
  • starchick

Vet inte om jag skulle säga normen....personligen tycker jag det är väldigt mycket för ett bröllop. vårt kommer som sagt kosta 40000 kr och vi har inte snålat direkt.
    Tycker att 100 000 verkar dyrt, skulle jag lägga så mycket så skulle det bli väldigt lyxigt....
    Sen bor jag ju iofs i en mindre stad...eller stad vet i tusan...samhälle är väl mer rätt och här är ju allt billigare.

Framför allt skiljer det väldigt mycket på catering-priser, frisör och make-up mellan ett litet samhälle och en storstad.

• maljor

vi var 67 personer och bröllopet gick lös på ca 50000 (plus nån tusenlapp) exkl. resan...

• Skottdagen2008

Norm och norm. Vi är ju rätt många gäster också och ska ha hyrd lokal med catering, servering, dukning, städning, 2-rätters + tårta samt alkohol til lmaten och en bar till självkostnadspris. Vi ska även fotas i studio och ha ett band som spelar, dvs inga cd:n. För allt vi får tycker jag inte att det är dyrt. Sedan tillkommer ju allt det andra som ringar, kläder, hotellnatt, transport för oss och gäster, alla kort och trycksaker m.m. Börjar man räkna ihop detta är det inte dyrt utan vad det helt enkelöt kostar. Självklart kan man komma billigare undan, men då får man försaka några av de punkter vi vill att vårt bröllop ska innehålla.

• SacredHeart

Astriden: min klänning kommer gå loss på ca 15000 *skäms lite* och hans kläder runt 8000 (ingen av oss vill hyra ngt som ngn annan haft på sig...)

Svar på tråden BUDGET?