• Astriden

BUDGET?

Hur många gäster har ni & hur mycket pengar lägger ni?

• Svar på tråden BUDGET?
  • Astriden

Jo, vi hade nog gärna gift oss maj 2008 oxå.. men måste ta det snacket med föräldrarna då. För annars så finner vi inte spara ihop det själva.

• starchick

Ja man får ju ta den tid på sej man behöver, inte kul att stressa!

Pumpkin:det är värt otroligt mycket med all praktisk hjälp man kan få, tänk vad mycket tid allt tar....tur att man har hjälp då!

• maljor
    starchick skrev 2007-09-17 19:45:39 följande:
    Det var verkligen ett bra pris =)Alla andra här inne, betalar era föräldrar något? Mina svärföräldrar kommer att stå för all mat, det är verkligen till stor hjälp!
    Ingen av våra föräldrar hjälpte till utan vi sparade ihop till bröllopet själva.
  • Tyche

Nu hoppar jag in och svarar bara på TS.

Vi räknar med att lägga ca 40 000 på bröllopet, då räknas inte resan eller maten.
    Vi blir +- 80 gäster.
    Jag räknar med att det kommer räcka, gör det inte det så får vi lägga till lite extra men max ett par tusen!

Vi betalar det mesta själva, utom maten som vi får i present.

Våra poster ser ut ungefär så här:

Kläder: 5000 (för oss båda + våra barn)
    Blommor: 1000 kr (min bukett samt deras corsage)
    Lokal: 2000
    Vigsel: 800
    Makeup/hår: 2000
    Tårta: 3200
    Fotograf: 6000
    Alkohol: 5500 (Tyskland)
    Ring: 5500
    Dekor: 5000
    Musik: 3000

På ett ungefär...

• Astriden

tack för en bra överblick

• FruKnas

Budget: 70 000 för knappt 80 gäster, utan resa. Det har vuxit, först skulle det bara vara ca 40-50 gäster...

Antagligen blir det bara en liten resa, några dagar till ett spa för ca 10 000 kr, eftersom vi bränner de mesta av de pengar vi har sparat på själva bröllopet! :)

• Fejs

Hej!

Jag tycker det är fruktansvärt svårt att göra ett billigt bröllop när man väl sätter sig ner och tittar på vad man vill ha och vad allt kostar.
    Måsten för våran del är att bjuda på allt till gästerna (mat & dryck, ev transport), dj/band, trerätters samt tårta och vickning. Det här är vår budget för 70 gäster. Skulle gärna vilja få ner det till 100´ men jag vet inte hur. Svårt också när man inte vet vad allt kostar.

Klänning 5000
    Skor 800
    Underkläder 1000
    Hår, Makeup, Naglar 2300
    Övriga tillbehör (läppstift, tiara, handväska) 1000
    Kläder (hyrda), brudgum 2000
    Skor 500
    Festen (serveringspersonal, städning, mat, dryck, porslin) 57604
    Musik 7000
    Ringar (förlovning + vigsel) 18000
    Förlovningsnatten 4500 (vi åker bort en helg)
    Trycksaker 2200
    Transporter 5500
    Blommor, dekoration 3000
    Fotograf 3000
    Bröllopsnatten 2500
    Bröllopsresa 30000
    Respengar 10000

SUMMA BRÖLLOP: 155904

Tackkort efter bröllopet är inte medräknat här.

• Astriden

så många poster på listan som springeriväg sen är jag lite orolig för alla "extra" saker som alltid kommer till i slutet...

• Skottdagen2008

Du måste räkna med extraposter redan i budgeten. Det är alltid något som porton, något pynt, underkläder, taxi osv....

• Astriden

Jo såklart
    Bar ade t inte handlar om mer än ett par tusenlappar..

Svar på tråden BUDGET?