BUDGET?
Hur många gäster har ni & hur mycket pengar lägger ni?
Hur många gäster har ni & hur mycket pengar lägger ni?
oj,vi har inga gäster!! Möjligen ett kompispar,men annars bara våra 3 barn!!
Men det kommer väl ändå att kosta lite-barnens kläder,min klänning-mannen har redan kostym.......
Sen ska vi resa till cypern o ha vigselcermoni så den resan går på ca 35000+ då fickpengar som kommer att bli en del på 2veckor!
Plus en brudbukett o ring.......
Så det slutar väl på runt 50 000 minst innan allt är klart!
O då UTAN gäster!
80 gäster 130.000 kr ej ink resa
Vi kommer att ha ungefär 70 gäster och från början gjorde jag en uppskattning om tusen kronor per kuvert och la totalbudgeten på runt 100.000 kr. Sen visade det sig att kuvertpriset nog blir lite lägre, men festen kommer att vara vår stora kostnad. Vi kommer att ha den på en restaurang där man betalar för paketkostnaden, dessutom kommer vi att bjuda på brunch dagen efter och det går nog på sextusen kr iaf. Baren kommer vi däremot inte att betala, tror jag. Tycker det är svårt med baren, eftersom det inte blir självkostnadspris på restaurangen. Hur gör ni andra som har festen på restaurang?
Så här prioriterar vi:
Festen, kunna bjuda alla vi vill och ha fin mat.
Lokalen, vara på ett ställe som känns fint för oss.
Köpa in tjänster, som tårta och mat, för slippa jobba med det själv.
Vad vi väljer att lägga mindre pengar på:
Klänning och kostym
Ringar
Allt extra pyssel, som servetter och trycksaker.
Bröllopsresa
Hundratusen känns så klart som massa pengar, men det blir nog svårt att landa så mycket under. Vår princip är att vi ska klara alla kostnader själv, men vi kommer att få bidrag från våra föräldrar.
Ca 50 gäster
Budgeten är ej klar men uppskattningsvis ca 100 000 + resan ca 70 000.
Kuvert pris ca 1000kr/pers. Vi kommer att ha en herggård helt för oss själva. Där ordnas med allt från vigsel till mat o dryck. Rubbet.. Känns skönt!
Så olika det kan vara, vi räknar med lika många gäster, men 25 000 kr!
Fröken Figo skrev 2007-11-18 00:12:14 följande:
Vår budget finns på vår sida o är ganska detaljerad. Kolla om du vill.
anna-o-nicklas.weddingannouncer.com
80 gäster och numera räknat på 29 000. Det som inte är medräknat är blommor och alkohol!
vi hade 55 gäster till maten, plus 20 st till på kvällsfesten med liveband... totalt räkning var 130 000 (slotts bröllop).