några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....
Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....
jaha okej....
Ska era killars föräldrar betala allt?
Hej på er!
Ska gifta mig med en kroat, o vi letar "kitice" eller vad de nu heter.... Nån som vet var vi kan få tag i såna?
Inte min, vi skall betala själva
Var bor ni?
Jag vet att det fanns i en affär här i jkpg men dom var väldigt dyra. Ca 60-80 kr styck.
Annars kan du köpa i Kroatien eller göra själv. Eller om ni gör en själv och lämnar in resten till en sömmerska.
så här gör vi...då vi ska ha två fester så står mina föräldrar för förfesten hemma hos oss(cirka 300 gäster) och hans står för festen efteråt (150 gäster), vilket kommer kosta ungefär lika mkt...jag för min klänning betald av hans syster, likaså våra vigselringar och blommor till mig (2 buketter)...han köper sina kläder själv...och allt smått står vi för typ köp av blommor till dekoration, och smycken och annan dekoration jag behöver till mig står jag och han för. Inbjudningskorten kommer jag köper papper till dem men min mamma betalar tryck då hon hämtar dem....
så ni ska inte heller betala nåt???
Eftersom vi inte vill ha någon förfest hemma hos mej (jag och min blivande tycker att det räcker med en) utan vill att båda våra föräldrar ska stå för festen. Men hans föräldrar vill betala festen själva, så mina föräldrar kommer fe oss pengar till resa istället eller till lägenheten.
Är det sant att vi har en tradition då kum och kuma ger varsin ring till bruden?
Min kompis sa det till mej, att hon fick det när hon gifte sig.
VA...?Är det kitice som kostar 60-80kr st? Det kanske inte heter så, det som jag menar...Ni vet, såna som man sätter fast i kläderna, för att visa vems sida man kommer från...