• Melis

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

• Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • dankar

Det skall vi med.

Mee2 är det pengar som går till bruden eller??

• Melis

min kuma ska köpa själva likaså kum, hennes man.

mina tärnor ska köpa själva då de vill välja, sen är jag inte så noga att det ska passa temat...

• dankar

Min kuma och tärnorna skall få vara delaktiga, men jag vill ju gärna att det passar temat med färgerna, annars behöver de inte ha exakt samma klänning. Hade ialla fall inte tänkt att kuma ska ha samma som tärnorna

• GBG Brud 08
    Nymåne skrev 2007-10-31 20:00:55 följande:
    Hej på er!Ska gifta mig med en kroat, o vi letar "kitice" eller vad de nu heter.... Nån som vet var vi kan få tag i såna?
    Jag funderar på att göra egna. Har även tagit hem några prover, se mitt bildgalleri. Kolla in www.whitewedding.hr/ för lite inspiration. Kanske kan ringa och beställa ifrån dem.
  • Mee2
    dankar skrev 2007-10-31 20:26:50 följande:
    Det skall vi med.Mee2 är det pengar som går till bruden eller??
    jepp, allt går till bruden=)
  • dankar

Häftigt, man kanske skall inför detta. Har dem sådan tradition i serbien??

• MissLovely

Jag är nog lite kontrollfreak Så jag vill nog att min kuma ska ha samma färg som färgtemat. Det får liksom inte vara blått om vi har rosa hahaha..

• GBG Brud 08

Någon som har tips på bra svenska och kroatiska låtar.
    Tänkte ha Nada i Luka Nizetic- Prava Ljubav. Passar den?
    Och sen någon svensk låt.

• Melis

vilka pengar är det som går till bruden??

• Nymåne

GBG Brud 08...Säkert en bra sida, men jag fatta inte mycket =) Får vänta o se till m2b är hemma för att översätta!

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??