• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 4

Nu är vi inne på sista tråden innan nyårsafton!

Vi som huserar här är:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding
    lillamini
    anneliec

Tidigare trådar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2413263.html

*** Välkomna! ***

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-16 07:35
    Tyvärr har nyår07 lämnat tråden och BT

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 23:19
    Ny i tråden: aMotherBride2Be

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-03 15:19
    Ny medlem:

millanros (som antagligen är nyårsbrud men inte i år *S*)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 21:01
    Ny medlem: Manikos!

Nygammal medlem: fd blivande brud (nyår07)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-10 13:02
    Välkommen *Pelika*!

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4
  • anneliec

Alltså alla verkar ha så hima roligt med sin planering, måste ha spårat ur någonstans för mig.

• mooogn

20071231: Ja, nästa fredag ska den vara helt klar! Och näbbens klänning ska sys klart på plats

anneliec: Hittar du inga ljuspunkter i planeringen...? Försök att fokusera på de gäster som faktiskt kommer istf de som inte gör det. Svårt, jag vet, men jag tror att det hela blir lite roligare då Jag befann mig i din sits för några veckor sedan och det var just tanken på de gäster som skulle närvara som gjorde tillvaron en aning ljusare igen.

• millanros
    anneliec skrev 2007-12-06 23:46:28 följande:
    Alltså alla verkar ha så hima roligt med sin planering, måste ha spårat ur någonstans för mig.
    Jag har 2år kvar... tror jag kommer vara på samma punkt som du när de väl gäller
  • mooogn

Rocked: Hur går det med _din_ klänning??

• fd blivande brud

tack alla, ni är så gulliga!!

jo, jag vet att det bara är ihåliga lögner. han mår skit pga. sin depression och panik ångest. min f.d. svärmor är fruktansvärd, och vet att hon ligger bakom detta sista.

pratade med henne tidigare i veckan och hon sa typ samma sak, och beklagade sig över hur dåligt HON mådde av detta.
    Sedan sa hon att vi "KANSKE hörs igen" - så vet vem som styr där.

F.d. sambon mår skit, men nu kan jag inte acceptera det längre. har ställt upp för honom i upp och nedgång under alla år - och är verkligen inte förtjänt av detta.

det värsta är ju att huset var hans, så han har allt kvar, jag är bostadslös och jag får flytta ifrån mina katter (som är vana vid att vara ute) etc. det är så lätt för honom att gå vidare, det är ju mitt liv som raserats.

så kul att höra om era planer, det närmar sig med stormsteg. hoppas verkligen att allt går bra för er, och att väder och vind är på er sida.

jag kommer att följa er här hela vägen fram, vi har ju följts åt så länge.....

• Rocked

Hon hade inte ens börjat!!!!!
    Ska dit på lördag i alla fall. Men jag är inte orolig egentligen för jag vet att hon fixar det i tid. Men jag måste säga till henne att den Måste vara klar den 27/12, för jag har inte tid att åka till henne efter det.

mooogn skrev 2007-12-07 07:13:43 följande:
    Rocked: Hur går det med _din_ klänning??
  • Pärlplattan II

fd. blivande brud - Det där med att bli bostadslös efter en separation har jag också varit med om. Så himla jobbigt. Eftersom jag höll på med en behandling just då, kunde jag inte flytta hem heller utan flyttade runt i min ryggsäck. Har du någonting på gång eller är det svårt? Hur ser det ut? Tänker på dig!!

Jag funderar och funderar på det här med bordsplaceringen nu, när det väl börjat snurra i hjärnan.. Frågan är vilket som blir bäst, småbord eller det mer traditionella. Beror ju också på hur många som kommer, tänker jag.. Helt plötsligt är jag glad över att ha så mkt tid kvar! Det vill ju till att man har osa en bit i förväg, så man kan placera ut folk!!

• mooogn

Meh...! Hade hon inte ens börjat? Vad är det som ska fixas? Jag har för mig att hon inte gör den från scratch. Eller..?

• Rocked

Hon vill ha mina mått en gång till med de underkläder jag ska ha på mig.¨
    Jo hon fixar från scratch, jag har x antal meter tyg just nu bara, och en bild på hur jag vill att den ska se ut Men jag vet att hon kommer att fixa det i tid, men jag hade ju gärna sett att den började bli Klar nu...

mooogn skrev 2007-12-07 12:12:30 följande:
    Meh...! Hade hon inte ens börjat? Vad är det som ska fixas? Jag har för mig att hon inte gör den från scratch. Eller..?
  • fd blivande brud

Pärlplattan II skrev 2007-12-07 12:05:23 följande:

fd. blivande brud - Det där med att bli bostadslös efter en separation har jag också varit med om. Så himla jobbigt. Eftersom jag höll på med en behandling just då, kunde jag inte flytta hem heller utan flyttade runt i min ryggsäck. Har du någonting på gång eller är det svårt? Hur ser det ut? Tänker på dig!!
    Tack, fick tag på en lgh idag, eller eventuellt iaf. Ledig 1 februari, så ska kolla på den nästa vecka. Verkar som om jag får den om jag vill ha den, men vet inte.
    Det är en stor 3.a, med rätt hög hyra, men det får jag ta. Har man bott i hus så känns det bättre så här än att hamna i en etta på 20 kvadratmeter....
    :)

Exet ringde innan och bad om ursäkt för allt dumt han sagt, att han inte menat det utan vill att vi ska vara vänner.
    Känns SÅ mycket bättre nu, och vi fick bokat att träffas i huset på måndag för att dela upp sakerna.
    Jätteskönt!
Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4