• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 4

Nu är vi inne på sista tråden innan nyårsafton!

Vi som huserar här är:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding
    lillamini
    anneliec

Tidigare trådar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2413263.html

*** Välkomna! ***

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-16 07:35
    Tyvärr har nyår07 lämnat tråden och BT

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 23:19
    Ny i tråden: aMotherBride2Be

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-03 15:19
    Ny medlem:

millanros (som antagligen är nyårsbrud men inte i år *S*)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 21:01
    Ny medlem: Manikos!

Nygammal medlem: fd blivande brud (nyår07)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-10 13:02
    Välkommen *Pelika*!

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4
  • mooogn

Hej och välkommen, Pelika!

Rocked: Vad är hemligheten bakom att tupera håret snyggt?? Jag antar att jag först och främst behöver en kam med ganska små tänder (den jag har nu är gles). Hur gör jag för att få lockar?? Måste jag sätta i spolarna "lodrätt", eller hur man nu ska säga? Hjääääälp!!!

• Rocked

Du måste ha en tät kam, håll i topparna på en ca 2 cm passé och dra med kammen ner mot hårbotten. Släpp efter håret med fingrarna eftersom du tuperar, försök att inte ta kammen igenom hela passéen, då blir det svårare att kamma rent och slätt.
    Tupera ÄR svårt, det tycker även jag som jobbar med det dagligen.
    Vad gäller lockar så kan det vara lite knixigt att göra dem på ett bra sätt innan man tuperar, då man lätt kammar sönder dem. Så antingen använder du en locktång efteråt, eller lägger på spolar innan och kammar försiktigt i dem.
    Har du ingen som kan hjäla dig med det här gratis, äldre människor brukar vara jättebra på sådant här då de själva alltid har lagt hår och tuperat inför att de satte upp sina hår jämt förr.

mooogn skrev 2007-12-09 11:15:54 följande:
    Hej och välkommen, Pelika! Rocked: Vad är hemligheten bakom att tupera håret snyggt?? Jag antar att jag först och främst behöver en kam med ganska små tänder (den jag har nu är gles). Hur gör jag för att få lockar?? Måste jag sätta i spolarna "lodrätt", eller hur man nu ska säga? Hjääääälp!!!
  • Rocked

Hur var det frisyren såg ut nu igen Moogn, var det den där Paris Hilton frisyren?

• fd blivande brud
    Rocked skrev 2007-12-07 15:56:55 följande:
    fd blivande brud: Vad skönt, man behöver ett bättre avslut än hårda ord. Vad skönt att det kanske löser sig med bostad, men vart ska du bo fram tills dess?
    bor hos mamma och pappa om vartannat (de är skilda).

ni kan inte ana.....

någon har spritt rykten att mitt ex säger att han "slängt ut mig". När jag hysteriskt konfronterade mitt ex med detta så blev han jätteupprörd och förbannad, allt var en lögn och han ville veta vem fan som säger något sånt. vi vet inte men har våra aningar.

sedan igår var det nån annan idiot som ringde hans mammas mobil för att bara säga "vad fan har ni gjort med Linda2 för at sen slänga på luren.
    Allt för att de ska tro at det är JAG som bett någon göra det.
    Så exet ringde och var tvungen att fråga, fast han visste att det inte var jag.

vem fan är så sjuk att de vill såra oss än mer. jag fattar det bara inte. vad vinner man på att göra oss mer ont och göra oss ovänner???
  • Rocked

fd blivande brud: Det finns så många sjuka människor så man blir helt mörkrädd. Dessa människor gottar sig verkligen i andras olycka.
    Skit i det, även om det är svårt, ni vet ju själva hur det har gått till

• mooogn

Tack för hjälpen! Ja, det är Paris-frisyren. Tyvärr har jag inga äldre i min närhet som kan hjälpa mig Men jag ska öva flera gånger i veckan nu. Jag ska åtminstone behärska EN frisyr någorlunda! (Vanligtvis har jag bara håret i tofs eller utsläppt, utan stylingprodukter *S*)

Rocked skrev 2007-12-09 11:38:35 följande:
    Hur var det frisyren såg ut nu igen Moogn, var det den där Paris Hilton frisyren?
  • mooogn

Sambon är rädd för att jag ska bryta ihop på nyårsafton p.g.a. frisyren så han "tvingar" mig att konslutera en frisör (vi fick lite pengar från en av hans äldre släktingar) Ska dit på torsdag i samband med klippningen och höra hur mycket de tar för att fixa Paris-frisyren... Visst, ett lätt nederlag för min "göra-själv"-attityd men det kan ju vara skönt att få proffshjälp *S*

• mooogn

Glömde...

* * * 3 veckor kvar * * *

Gaaaaaah!!!

• mooogn

*asg* Vad 17 betyder "konslutera"?!

mooogn skrev 2007-12-10 12:45:00 följande:
    Sambon är rädd för att jag ska bryta ihop på nyårsafton p.g.a. frisyren så han "tvingar" mig att konslutera en frisör (vi fick lite pengar från en av hans äldre släktingar) Ska dit på torsdag i samband med klippningen och höra hur mycket de tar för att fixa Paris-frisyren... Visst, ett lätt nederlag för min "göra-själv"-attityd men det kan ju vara skönt att få proffshjälp *S*
  • Pelika

Hej och tack för alla välkomnanden! Tror att jag har kommit ganska långt i min planering, mest detaljer kvar. Vad jag dock skjuter på är musiken i kyrkan, där har jag noll koll känner jag. Solosången är klar, men inte kompet... hm. Får se om det bara blir pannkaka.
    Var o provade klänningen igen idag, ska ta bort en stor del av släpet, tycker att det bara känns obekvämt o konstigt med det. Svårt om det är mycket snö oxå...
    Verkar som ni andra har mest frisyrproblem ;)

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4