• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 4

Nu är vi inne på sista tråden innan nyårsafton!

Vi som huserar här är:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding
    lillamini
    anneliec

Tidigare trådar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2413263.html

*** Välkomna! ***

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-16 07:35
    Tyvärr har nyår07 lämnat tråden och BT

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-22 23:19
    Ny i tråden: aMotherBride2Be

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-03 15:19
    Ny medlem:

millanros (som antagligen är nyårsbrud men inte i år *S*)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 21:01
    Ny medlem: Manikos!

Nygammal medlem: fd blivande brud (nyår07)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-10 13:02
    Välkommen *Pelika*!

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4
  • Manikos
    20071231 skrev 2007-12-06 16:51:01 följande:
    [citat]
    Hej ManikosMina (våra ) erfarenheter av att planera ett bröllop på nyår är mest positiva. Har inte haft några direkta problem att boka saker. Ska även ha ett barnfritt bröllop & visst har det varit svårt för vissa att lösa barnvaktsfrågan, men det går! Det jag ser som negativt är ju att det kostar lite mer...

Tack för ditt svar! Har ni hyrt bara lokal och fixar allt själva ni också eller har ni bokat in er i någonslags festlokal?
  • Manikos

Ahhh nu gåg jag svaren på din sida

• 20071231

Okej okej, då behöver jag ju inte svara på det...

• mooogn

Åh, vilken aktivitet i tråden! Jätteroligt

Klarade av att se det erbarmeliga julspelet OCH undvika att ens komma i närheten av svärfars fru samt barnens mor! *stolt* Nu ska vi fira med risgrynsgröt och glögg

Apropå bordsplacering så är vi klara med det. Jag är väldigt nöjd med den Vi väljer småbord för då kan man stuva om och lägga till vid borden lite hur som helst (har gäster i väntans tider, gäster som inte vet om de får barnvakt o.s.v.). Vi har ju valt att bestämma vid vilka bord gästerna ska sitta men inte vilken plats. Det känns lite lagom fritt då

• mooogn

Apropå svärmödrar: Min riktiga svärmor d.v.s. sambons mamma, ska jag och 8-åringen till nästa vecka (min sista provning av klänning och tjejens första!). Det ska bli jättemysigt Himla trevligt att man hade tur med EN av dem

• 20071231

Åh vad spännande!!
    Är klänningen helt klar då?

• Rocked

fd Nyår07: Usch vilket rötägg han är ditt ex. Hur dåligt du än mår, så är det kanske tur att du fick reda på vilken ynkrygg han är innan ni gifte er

Det har kommit så många ny hit, Hej och välkommen millanros och aMotherBride2Be och Manikos.

Våra bestyr går vidare, måste ringa hon som syr min klänning och stressa henne lite. Hon är spanjorska och väääldigt manãna.:-l

• Rocked

Moogn: Skönt att du gick skadefri från pärsen med din svärmor(den elake) och tur att du ialla fall har en snäll en oxå

20071231: Vad skönt att klänningen satt som den ska och är klar, lite avis

Manikos: Jag ser bara fördelar med nyårs bröllop. Man behöver inte fixera sig på vädret. Det är mörkt och mysigt med levande ljus, våra vänner har fixat barnvakt utan problem då vi oxå har barnfritt sånär som på våra egna barn och 2 kusiner till dem. Underbart kul ska det bli!!!

• Manikos

Ja, det är just därför jag fastnat för nyårsafton. Jag ser allt framför mig: facklor utomhus, massor av tända ljus i kyrkan OCH i lokalen, Ave Maria som spelas i kyrkan när gästerna kommer in mm mm
    Och det är faktiskt inte jättemånga som har småbarn. På den negativa sidan har jag i så fall tidsbrist i december, då jag har en massa plugg medan jag har sommarlov hela sommaren och därför skulle ha all tid i världen att fixa det sista om vi gifte oss i augusti. Ja jag vet inte

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 4