• Lyckliga86

Unga bröllopspar.. :)

Hejsan! :)
    Jag och min sambo kommer förlova oss om en månad.. :D
    Tanken är att vi ska gifta oss december 2008.. Så nu skulle jag vilja höra från andra unga bröllopspar vi är bara 21 men för oss känns det helt rätt.. :)
    Så skulle vara jätte kul att komma i kontaklt med andra unga bröllopspar.. Eller där den ena iaf är ung.. :)

Tack för hjälpen! :)

// E

• Svar på tråden Unga bröllopspar.. :)
  • Blivande Dahlin

Hej Jag är född 85 och min blivande är född 80 så jag kommer vara 23 och han 28 när vi gifter oss 080808, från dom närmsta har vi bara fått positiva reaktioner det är mer från mitt jobb som det har kommit lite negativa som tycker att man minsann ska vänta tills man blir äldre. Men vi vet vad vi vil!

• Cira

Vi är båda -85:or och gifter oss 14:e juni -08. Vi har varit tillsammans i över fem år nu, bott och pluggat ihop i över tre år och varit förlovade i två år. Känns rätt att vi gör det här nu. Jag förstår inte inställningen att man ska "hinna leva livet" som jag mest mött från andra brudar, inte folk runt omkring mig. Det är som om livet skulle ta slut när man gifter sig, förstår inte riktigt varför de gör det då.

• Ernhake

Jag är 80a och min m2b 83a och vi har bara mött positiva kommentarer, det tycker jag är konstigt. Jag bara väntar på att nån expedit eller förälder, vän eller liknande skall ställa sig och skaka på huvudet och säga att vi inte kan gifta oss. Haha.. men icke, verkar nog mest vara jag som är chockad över att jag ska gifta mig, hade väl inte trott att jag va den typen, men det e jag!!

• Krystal

Men HALLÅ!!! Är det inge 70-talare här som känner sig ung??
    Snart går jag in på Loreal istället och kollar antirynk-krämer

• sussa84

Jag har inte heller hört nåt negativt bara folk som blivit glada och vill hjälpa till ingen alls som påpekat nån om min ålder eller hans ålder eller ålderskillnaden. Jätteskönt, faktiskt trodde jag skulle få kommentarer hemmifrån men tvärtom!=)

• lystroll

Jag är OCKSÅ ung! hehe!!
    vi kommer att va 22 å 23 när vi gifter oss!
    Känns super härligt!

:)

• Darja

Vi kommer båda att vara 21 år när det blir av. Vad gäller studier så kommer jag ha ett och ett halvt år kvar, han kommer att ha ett år kvar på folkhögskola innan han kan börja läsa universitet.

• Caroline&Kristian

Hej,

Jag kommer att vara 23 och han 27 när vi gifter oss den 5 juli, 2008.

• malous

Jag tror nog att studiefasen faktiskt kan göra rätt stor skillnad eftersom det kan vara en omvälvande förändring om man t ex flyttar långt och inte har bott ihop förut. Speciellt om man har olika studietakt.

Jag pluggar mellan 60 och 70 timmar i veckan och det är väl jämförbart med hur mycket jag kommer att arbeta sedan. Min fästman utbildar sig turligt nog till samma sak så han förstår varför det är som det är. Likadant med att man ibland måste resa en del. När jag bestämde mig för att dra och plugga i Kina hela sommaren för att bygga på mitt CV så stöttade han mig fullt ut även om det bara var 1½ månad innan jag skulle åka som jag kom på det.

Jag fattar inte riktigt standardsvaret med att man måste leva lite först innan man gifter sig. Vi har båda hinnit med mer än vad exvis många 30-åringar gjort. Barn har vi iofs inte hunnit med men det vill vi inte skaffa förrän vi är gifta...

matteve skrev 2007-11-10 15:15:36 följande:
    Vi är båda klara med våra studier till nästa sommar, men jag känner inte att studierna skulle förändra ett förhållande avsevärt. Vi har ju varit tillsammans medan vi studerat. Det beror iofs på, men har man en stadig grund i sitt förhållande och älskar varandra, så ska det ju inte vara ngt problem. "Man lär så länge man lever", eller hur?Däremot kan jag tänka mig att arbete kan vara påfrestande för relationer. T ex så kommer min man att ha ett väldigt tidskrävande arbete, där även resor ingår, samtidigt som jag ska försöka göra mig tillhemmastadd i ett nytt land med en annorlunda samhällsformation än jag är van vid. Tack o lov är min blivande en klippa, så jag är inte alls orolig. Det känns faktiskt spännande! Sen så vet ju varenda människa att livet inte är en dans på rosor. Det är därför viktigt att verkligen stötta varandra i livets alla skeden.
  • Cira

Jag kan ju bara tala för oss. Vi flyttade över 90 mil från våra respektive hemstäder tillsammans till vår studieort. Vi är nu inne på vår sjunde termin. Vi tycker båda att det var en mycket mindre förändring än vi väntade oss, jag har aldrig tyckt att det har varit jobbigt (snarare tvärtom, bara skönt). Men det finns säkert många som upplever ombytet som jobbigt.

Svar på tråden Unga bröllopspar.. :)