• Lyckliga86

Unga bröllopspar.. :)

Hejsan! :)
    Jag och min sambo kommer förlova oss om en månad.. :D
    Tanken är att vi ska gifta oss december 2008.. Så nu skulle jag vilja höra från andra unga bröllopspar vi är bara 21 men för oss känns det helt rätt.. :)
    Så skulle vara jätte kul att komma i kontaklt med andra unga bröllopspar.. Eller där den ena iaf är ung.. :)

Tack för hjälpen! :)

// E

• Svar på tråden Unga bröllopspar.. :)
  • Fru Gredelin

MissLovely: Jag förstår precis vad du menar och jag håller med dig!

• MissLovely

Men en fråga till alla ungabrudar!!!!

När trodde ni att ni skulle gifta er (innan ni träffade er drömman) hehe ?

Jag kommer vara 22 när jag gifter mig, men jag trodde att jag skulle vara minst 25

• Tooticki

Jag trodde aldrig att jag skulle gifta mig, har aldrig längtat efter det. Jag är otroligt karriäristisk och tycker att jobbet ska få komma högt upp på prioriteringslistan, tillsammans med friheten att resa och träffa vänner samt ha mycket egen tid. Trodde nog inte att det skulle finnas någon som kunde leva med det. Men det finns det...

• malous

Jag har alltid tänkt att jag ska gifta mig före 25 efter att jag utbildat mig (direkt efter gymnasiet) men innan barn- och husskaffande. Och så blir det även om utbildningen blev lång mot vad jag tänkte mig först eftersom jag inte visste vad jag ville plugga förrän i slutet av gymnasiet. (Att gifta sig vid 23 turning on 24 är alltså i senaste laget för mig enligt planen ;)).

• nyfiken87

Hmm..jag blir 20 Snart..och min man är 19...vi gifte oss i sommras...varför ska ålder spela någon som helst roll?? Älskar man varandra och vill leva resten av livet med varandra då e de ba att köra på..=)

• Cira

malous, jag var helt övertygad om att jag skulle få första barnet senast vid 21 när jag var 12-15 så jag är också sen i min plan just nu. Nu tänker jag att jag ska få första innan 25 iallafall, vi får se hur det går med den planen. ;)

• jenba

mycket bra sagt. " bättre med mogen 20 åring än en omogen 30 åring"

kunde verkligen inte ha sagt det bättre själv ;)

MissLovely skrev 2007-11-12 19:25:51 följande:
    Man vill ju alltid ha något att skylla på och åldern är en sak måååånga skyller på, speciellt äldre.Sen är det många som antar att man är omoden och inte helt utvecklad bara för att man är 20 år, oftast är det som som själva var omogna som sägera sånt. Jag anser att bättre att en mogen 20 åring gifter sig än en omogen 30 åring.
  • jenba

jag tycker heller inte att åldern ska vara det avgörande när man vill gifta sig, så länge man tycker att det känns rätt och det känns tomt utan sin andre hälft och att man vill visa det för världen (i den flesta fall är världen familj och vänner) så är väl det vackert nog. ålder är bara en siffra, ett faktum hur länge man har funnits på jorden. men giftemål och äktenskap är en känsla, känsla för någon annan det kan verkligen inte sättas någon siffra för!!!!

så länge man förstår innebörden av äktenskap och respekterar dess värde och ära så ska ålder inte spela någon roll.

grattis grattis till alla brudar unga som unga... ;D

• malous
    Cira skrev 2007-11-13 16:39:24 följande:
    malous, jag var helt övertygad om att jag skulle få första barnet senast vid 21 när jag var 12-15 så jag är också sen i min plan just nu. Nu tänker jag att jag ska få första innan 25 iallafall, vi får se hur det går med den planen. ;)
    Haha (fortsätter lite OT), jag vill också ha barn innan 25. Min mamma var 25 när hon fick mig (som är äldst). Saken är bara den att det är lite tufft att fightas de åldersrollerna när man har en femårig universitetsutbildning istället för att gå direkt från ett tvåårigt gymnasium som hon gjorde. Har börjat tänka att det kanske räcker att bli gravid innan 25. Vill gärna hinna etablera mig lite på arbetsmarknaden (som är extremt krävande för en ung affärsjurist) samtidigt som jag inte vill ha för många barn efter 30...
  • sokkerstruten

Hej!

Jag är ganska ung men inte han! ;) Jag är 23 och han är 29, men vi har inte varit ihop så länge där ligger väl mest min "sak" har "bara" varit ihop 1,5 år. Men planerar redan att gifta oss. Dock så ska vi flytta utomlands ett år först men efter det så blir det bröllop, vi har redan bokat lokal och kyrka. Skulle det inte vara för utlandsflytten skulle det bli av redan 2008 men nu blir det i början av 2009 istället! Då är jag 24. Intså ungt kanske... hehe

jaja ha det :)

• Cira
    malous skrev 2007-11-13 17:01:10 följande:
    Haha (fortsätter lite OT), jag vill också ha barn innan 25. Min mamma var 25 när hon fick mig (som är äldst). Saken är bara den att det är lite tufft att fightas de åldersrollerna när man har en femårig universitetsutbildning istället för att gå direkt från ett tvåårigt gymnasium som hon gjorde. Har börjat tänka att det kanske räcker att bli gravid innan 25. Vill gärna hinna etablera mig lite på arbetsmarknaden (som är extremt krävande för en ung affärsjurist) samtidigt som jag inte vill ha för många barn efter 30...
    Vi är i samma situation, har också fem års universitetsutbildning varav ca. 1 ½ år kvar. Helst skulle jag skaffa ungar nu på en gång men känner att jag inte skulle klara av studierna då. Plus att jag bor 90 mil från de ultimata barnpassarna mormor och morfar. ;)
  • blirfru08

här är ännu en ung brud! vi gifter oss juli 2008, jag kommer att va 19 o han 24.. hade aldrig trott att jag sku gifta mej såhär ung, inte före 25 hade jag tänkt..men saker förändras, nu känns de bara underbart:)

• mysifer

vi är födda -84 och -81 så vi är kanske lite äldre än vissa här. vi är förlovade men kommer inte att gifta oss förrän 2010 så då är vi 26 och 29. jag vill gärna gifta mig tidigare men min m2b behöver nog lite tid på sig att "växa upp"

• Lilla My
    mysifer skrev 2007-11-29 12:14:18 följande:
    vi är födda -84 och -81 så vi är kanske lite äldre än vissa här. vi är förlovade men kommer inte att gifta oss förrän 2010 så då är vi 26 och 29. jag vill gärna gifta mig tidigare men min m2b behöver nog lite tid på sig att "växa upp"
    Då är ni lika gamla som vi. Men vi slår till redan i sommar. Är det din blivande man som är yngre?
  • mysifer
    indiebrud skrev 2007-11-29 17:53:21 följande:
    Då är ni lika gamla som vi. Men vi slår till redan i sommar. Är det din blivande man som är yngre?
    nej han är äldre men tänker praktiskt och vill vara klar med skolan innan vi gifter oss. jag kommer att vara inne på min näst sista termin och han har, förhoppningsvis, jobbat ett år när det blir dags.
  • Sofiaa84

Hej allihopa. Jag är 23 och min fästman är 19, han friade till mig på min födelsedag, i tisdags. Helt underbart. Vi planerar att gifta oss till sommaren. Alltså jag vågar knappt berätta det för folk för jag vet hur alla kommer reagera, och de jag har berättat för har reagerat så.. "Oj, redan?" Och det är så drygt att behöva förklara sig varje gång, varför..? Men det var som jag sa till min fd som sa "hur kan ni veta att ni vill leva med varandra nu?" då svarade jag "hur vet jag det när jag är 30?".. I min värld handlar det som kärlek och känslor för varandra, jag vet att jag vill leva med min Daniel, varför ska jag vänta då? För att nöja alla andra..? I don´t think so.. =) Jag är lycklig, och jag kommer vara Daniels fru i sommar! Kram till alla er därute.

Svar på tråden Unga bröllopspar.. :)