• Lyckliga86

Unga bröllopspar.. :)

Hejsan! :)
    Jag och min sambo kommer förlova oss om en månad.. :D
    Tanken är att vi ska gifta oss december 2008.. Så nu skulle jag vilja höra från andra unga bröllopspar vi är bara 21 men för oss känns det helt rätt.. :)
    Så skulle vara jätte kul att komma i kontaklt med andra unga bröllopspar.. Eller där den ena iaf är ung.. :)

Tack för hjälpen! :)

// E

• Svar på tråden Unga bröllopspar.. :)
  • jenba

vi är också 85:or kommer förmodligen vara 23, 24 när vi gifter oss.

• jenba

min mamma gifte också sig när hon var 23 och då verkade det inte som något "problem" om att hon skulle vara för ung, så varför skulle det vara för ungt nu?

indiebrud skrev 2007-11-11 22:45:27 följande:
    En tanke: Är det fler unga som gifter sig nu än för 10 år sedan? Är det fler som tycker att det är ungt att gifta sig vid 20-25 nu än för 10 år sedan?För att besvara min egen fråga: Nej jag tror inte att det är fler som gifter sig unga nu, men jag tror att det är fler unga som har stora bröllop. Mina föräldrar gifte sig t ex när de var 23 och 28, men då var bara deras syskon och föräldrar med under vigseln. Efteråt gick de ut och åt. Detsamma gjorde de flesta andra i min släkt i den generationen. Kan jag ha rätt?
  • marjame

Det är ganska intressant o få veta vad som klassas som ungt.

Personligen anser jag inte att man är särskilt ung när man gifter sig när man är 25 och uppåt (inte gammal heller för den delen). Jag kommer att vara 23 när jag gifter mig, och den enda anledningen till att jag ser det som ungt är för att jag tänker på att jag har varit bunden till denna kille sen jag var 20.

Jag har sett de som gift sig när de varit 15 (och något äldre) och som fortfarande håller efter 25-30 år. Jag har också sett de som gift sig runt 30, men som antingen har problem i äktenskapet, eller redan skilt sig. Jag har inte sett åldern som problemet i dessa fall. Hur kommer det sig att man då lyfter fram åldern som orsak till problem om paret var unga när de gifte sig (i de fall då paret varit äldre än 19-20)?

• MissLovely
    marjame skrev 2007-11-12 19:22:01 följande:
    Det är ganska intressant o få veta vad som klassas som ungt. Personligen anser jag inte att man är särskilt ung när man gifter sig när man är 25 och uppåt (inte gammal heller för den delen). Jag kommer att vara 23 när jag gifter mig, och den enda anledningen till att jag ser det som ungt är för att jag tänker på att jag har varit bunden till denna kille sen jag var 20.Jag har sett de som gift sig när de varit 15 (och något äldre) och som fortfarande håller efter 25-30 år. Jag har också sett de som gift sig runt 30, men som antingen har problem i äktenskapet, eller redan skilt sig. Jag har inte sett åldern som problemet i dessa fall. Hur kommer det sig att man då lyfter fram åldern som orsak till problem om paret var unga när de gifte sig (i de fall då paret varit äldre än 19-20)?
    Man vill ju alltid ha något att skylla på och åldern är en sak måååånga skyller på, speciellt äldre.

Sen är det många som antar att man är omoden och inte helt utvecklad bara för att man är 20 år, oftast är det som som själva var omogna som sägera sånt. Jag anser att bättre att en mogen 20 åring gifter sig än en omogen 30 åring.
  • marjame

Hehe, så ser jag det också. Jag tror att många som är äldre som tycker att det är fel att gifta sig som yngre, tror att man missar någonting genom att gifta sig tidigt. Kanske att man inte är lika fri som gift? Fast ibland kan jag uppleva att människor inte är medvetna om att det finns folk som har andra värderingar, andra mål i livet.

• Lilla My

Ja, många pratar om att när man har gift sig så kan man inte åka ut på långresor eller plugga på annan ort eller söka jobb utomlands. Jag ser det nog som tvärt om. När vi är gifta kan vi göra alla de där sakerna utan att det behöver äventyra hela förhållandet. Det är ju han och jag, oavsett om vi gör allt tillsammans eller för oss själva.

• marjame

Både jag o killen ser det som att våra liv börjar på riktigt först när vi gifter oss (för det är även då vi först flyttar ihop). Vi har båda åkt på semestrar utan varandra. Den ena gången åkte jag till Turkiet i två veckor utan honom och andra gången till Tyskland i 3 veckor utan honom. Det var inte alls kul och även om jag hade roligt så var det alltid som om någonting fattades. så jag har kommit fram till att det inte är någonting jag vill göra utan honom längre.

• Fru Gredelin

Hej!

Jag är nu 22 och min kille 24. Vi planerar att gifta oss i juni 2008. Då har jag hunnit fylla, men inte han. Men jag tycker fortfarande att vi är ganska unga. Min familj kommer definitivt att tycka det! Mina föräldrar gifte sig när dom var över 30 och redan hade tre barn....så när jag jämför med dem så tycker jag att vi är väldigt unga

• AnnaochHenrik

Jag fyller 25 ett par månader efter vigseln, då fyller min m2b 27.
    Räknar mig inte som en ung brud, men när jag gick för att prova brudklänningar första gången visade mig expediten bort till balklänningarna och kvittrade om hur roligt det var med studentbal

• MissLovely

Håller med om att livet inte tar slut när man gifter sig. Utan det är det riktiga gemensamma livet som börjar då

Sen tycker jag att det är värre att skaffa barn vid 20 än att gifta sig vid 20. För barn har man ansvar livet ut, lika stort ansvar har man inte för mannen hehe om ni förstår vad jag menar.

Svar på tråden Unga bröllopspar.. :)