marjame skrev 2007-11-12 19:22:01 följande:
Det är ganska intressant o få veta vad som klassas som ungt. Personligen anser jag inte att man är särskilt ung när man gifter sig när man är 25 och uppåt (inte gammal heller för den delen). Jag kommer att vara 23 när jag gifter mig, och den enda anledningen till att jag ser det som ungt är för att jag tänker på att jag har varit bunden till denna kille sen jag var 20.Jag har sett de som gift sig när de varit 15 (och något äldre) och som fortfarande håller efter 25-30 år. Jag har också sett de som gift sig runt 30, men som antingen har problem i äktenskapet, eller redan skilt sig. Jag har inte sett åldern som problemet i dessa fall. Hur kommer det sig att man då lyfter fram åldern som orsak till problem om paret var unga när de gifte sig (i de fall då paret varit äldre än 19-20)?
Man vill ju alltid ha något att skylla på och åldern är en sak måååånga skyller på, speciellt äldre.
Sen är det många som antar att man är omoden och inte helt utvecklad bara för att man är 20 år, oftast är det som som själva var omogna som sägera sånt. Jag anser att bättre att en mogen 20 åring gifter sig än en omogen 30 åring.