• Lyckliga86

Unga bröllopspar.. :)

Hejsan! :)
    Jag och min sambo kommer förlova oss om en månad.. :D
    Tanken är att vi ska gifta oss december 2008.. Så nu skulle jag vilja höra från andra unga bröllopspar vi är bara 21 men för oss känns det helt rätt.. :)
    Så skulle vara jätte kul att komma i kontaklt med andra unga bröllopspar.. Eller där den ena iaf är ung.. :)

Tack för hjälpen! :)

// E

• Svar på tråden Unga bröllopspar.. :)
  • malous

Ja, inte är det många av mina gymnasiekompisar som fortfarande är tillsammans med den de var tillsammans med då i alla fall (efter att en eller båda flyttat för att plugga) så uppenbarligen är det många som inte klarar det. Jag tror det kan inverka lite hur mkt man pluggar också. Jag vet att min syster och hennes pojkvän (som flyttade en kortare bit) nog inte haft någon större omställning eftersom de pluggar ungefär lika mycket som på gymnasiet så den enda förändringen blev då att byta stad. Det är nog om det kommer väldigt mycket på en gång som det kan bli lite väl tufft. Även om det inte gäller alla såklart :).

• Fröken Figo

Jag är 81:a och känner mig ung! Är 26 nu och har berättat för alla att vi ska gifta oss. Kommer vara 27 på bröllopet. Inte jätteungt men det känns rätt ungt att vara 26 och planera bröllop.

Vi snackar ju barn och hus och gör planer för hela livet... det känns stort! Och ibland känner jag mig jätteung. Herregud, jag är bara 26 och gör planer för hela livet!! WOW!! Men det känns så underbart bra.

Det är kul att vara en ung brud!

• EvelinaK

Jag kommer att vara 24 och min sambo 28, det känns som vi är unga! Vi har varit ihop fyra år till sommaren! När jag berättade det för mina arbetskamrater, så sa en att hon och hennes sambo varit ihop i 10 år och inte gift sig... Men jag tror att man kommer in i en fas efter att skaffat barn att det inte spelar någon roll!

• Moonlightshadow

Min m2b kommer att vara 25 o jag kommer att vara 29 när vi gifter oss i sep 2008 :)

• Krystal

Jag kommer att vara 30 o min m2b 36, om vi nu gifter oss sommaren 2009...

• malous

Krystal:

Har ni också fått kommentarer om att ni är för unga när ni gifter er?

• Fozzie

Skulle gärna ha gift mig ung, alla mina vänner (i stort) gjorde det.

Nu blev det tyvärr inte så ...

• Cira

malous skrev 2007-11-11 11:02:47 följande:

Ja, inte är det många av mina gymnasiekompisar som fortfarande är tillsammans med den de var tillsammans med då i alla fall (efter att en eller båda flyttat för att plugga) så uppenbarligen är det många som inte klarar det. Jag tror det kan inverka lite hur mkt man pluggar också. Jag vet att min syster och hennes pojkvän (som flyttade en kortare bit) nog inte haft någon större omställning eftersom de pluggar ungefär lika mycket som på gymnasiet så den enda förändringen blev då att byta stad. Det är nog om det kommer väldigt mycket på en gång som det kan bli lite väl tufft. Även om det inte gäller alla såklart :).
    Tror också att det handlar om vilken inställning man har när man flyttar och börjar plugga. För oss har det väl gått i perioder hur hårt pluggandet har varit men som gymnasiet är det ju aldrig (inte på något universitet/högskola hoppas jag). Nåja, ska inte gå från trådens ämne för mycket. :)
  • malous

Fortsätter lite out of topic en snabbis:

Ah, jag vet inte jag. Jag pluggade minst 35 timmar i veckan på gymnasiet och den uppfattning jag får från att prata med mina vänner om hur mkt tid deras utbildning reellt tar så rör det sig oftast om ca 30-35 timmar i veckan (utslaget på terminen).

Men nej, jag tror också att det handlar mkt om inställning men ibland tror jag att det inte räcker; att saker kan glida en ur händerna för att man inte har tid att kommunicera. Fast det kan ju iofs hänföras till inställning också.

• Sanasol

Jag var 22 när jag gifte mig, 1/9 i år! Kanske inte en typisk brud med vit klänning, men likaväl en brud!

Svar på tråden Unga bröllopspar.. :)