• Lyckliga86

Unga bröllopspar.. :)

Hejsan! :)
    Jag och min sambo kommer förlova oss om en månad.. :D
    Tanken är att vi ska gifta oss december 2008.. Så nu skulle jag vilja höra från andra unga bröllopspar vi är bara 21 men för oss känns det helt rätt.. :)
    Så skulle vara jätte kul att komma i kontaklt med andra unga bröllopspar.. Eller där den ena iaf är ung.. :)

Tack för hjälpen! :)

// E

• Svar på tråden Unga bröllopspar.. :)
  • ElinJonas

Jag kommer att vara 24 och jonas 29. vi gifter oss 9/8-08 då vi varit tillsammans i 5 år.

• liz_s

hejsan! jag är 22 min blivande man 23 jag kommer dock hinna fylla 23 innan vi gifft oss

• Tess 08

Vi hade våran nionde bröllopsdag den 5/11, jag va 18 & Martin 23 när vi gifte oss i Holland.
    November -08 kommer vi förnya våra löften i Sverige med släkt och vänner.
    Jag har hört ett flertal gånger hur unga vi va!

• Lilla My

En tanke: Är det fler unga som gifter sig nu än för 10 år sedan? Är det fler som tycker att det är ungt att gifta sig vid 20-25 nu än för 10 år sedan?

För att besvara min egen fråga: Nej jag tror inte att det är fler som gifter sig unga nu, men jag tror att det är fler unga som har stora bröllop. Mina föräldrar gifte sig t ex när de var 23 och 28, men då var bara deras syskon och föräldrar med under vigseln. Efteråt gick de ut och åt. Detsamma gjorde de flesta andra i min släkt i den generationen. Kan jag ha rätt?

• EdLi

Du kan nog ha rätt!! Min syster gifte sig för 11 är sedan då var hon 23, hörde aldrig att någon tyckte det var ungt då. Jag kommer vara 24 när vi gifter oss i februari och min m2b är då 23. Vi har bara varit tillsammans i två år men köpte en villa tillsammans efter bara ett år.

• JoM08

Här har du en till är iofs 85or ;) Gifter oss 23 feb 2008. längtar. Imorgon går våra underbara inbjudningar iväg, grymt spännande!!!

• Tooticki

Vi kommer vara 23 respektive 30 när vi gifter oss i april -08. Personligen tycker jag att jag är en mycket ung brud men allt handlar väl om referensramar. Inga av våra vänner är gifta (alla är äldre än mig) men många av dem har barn. Vårt bröllop är inte officiellt än så jag vet inte vad för reaktioner vi kommer få.

• Liinda_e

vi är 25 och 29 och gifte oss i oktober...jag tycker INTE det är ungt..
    vi planerar barn och vill leva ihop.tittar lite smått på villor.
    vi har bott ihop i 4,5 år lika länge (kort?!)som vi varit ihop.
    vi har byggt upp en gemensam trygg ekonomi och stöttar varandra i varandras karriärer när vi utbildat oss och startat företag.

• lindas81

hejsan!
    jag är 26 år har två barn på 6 och 1,5år
    Villa hund förlovad sedan 8 år sedan har varit ihop med min sambo i 10 år har husvagn så jag har alltid fått höra att jag är väldigt ung men är tyvärr inte gift ännu men hade tänkt fria den 24 nov men vet inte hur jag ska lägga fram det bara!

• MissLovely
    indiebrud skrev 2007-11-11 22:45:27 följande:
    En tanke: Är det fler unga som gifter sig nu än för 10 år sedan? Är det fler som tycker att det är ungt att gifta sig vid 20-25 nu än för 10 år sedan?För att besvara min egen fråga: Nej jag tror inte att det är fler som gifter sig unga nu, men jag tror att det är fler unga som har stora bröllop. Mina föräldrar gifte sig t ex när de var 23 och 28, men då var bara deras syskon och föräldrar med under vigseln. Efteråt gick de ut och åt. Detsamma gjorde de flesta andra i min släkt i den generationen. Kan jag ha rätt?
    Jag håller nog med dig där. Att det är lika många som gifte sig vid den "unga" åldern, men fler som har stora bröllop idag.

Sen tror jag med att synen har förändrats. Då tyckte man nog att det var lagon att gifta sig vid 25 medan man idag tycker att det är lagom att gifta sig vid 30. Då blir det automatiskt så att man tycker att man är förung vid 20 års åldern.
Svar på tråden Unga bröllopspar.. :)