• bumblebee jonis

Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar

Såg att den förra tråden var stängd för inlägg så jag slänger ut en ny...

• Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar
  • emling

Vi har iof anlitat en fotograf i Värnamo! Jag ska kolla vad han heter! (det är min sambo som ordnar allt sånt)

• bumblebee jonis

Ok... men tack ändå! Ska gifta oss i Aneby så det blir lite lång väg. Jag letar vidare med hopp om det bästa.

Undrar om man kan diskutera innehållet och därmed priset med en fotograf...?
    Har hittat en som skulle ha 5000:- Då ingick vääääldigt många bilder som man fick brända på cd och dessutom fick man rättigheterna till bilderna...

Kanske skulle kolla med honom om det skulle gå att göra ett annat "paket"?!?

• be happy

Hej hopp! Här är ännu en Jönköpingstös! Skall dock inte gifta mig i stan... Bröllopet blir den 15 maj.

• be happy

Såg att du letade fotograf bumblebee jonis
    Jag kan inte hjälpa dig själv, men en tanke som slog mig var att du kanske kan testa att ringa till Södra Vätterbygdens folkhögskola och kolla om de har en fotolinje där med nån som är sugen på att ställa upp, som träning...
    Man skulle kankske kunna annonsera på blocket, där kan man hitta det mesta... annonsera där efter en amatörfotograf och be att få se lite prover...

• bumblebee jonis

Det var ju en idé. Hade vissa planer på att kontakta min gamla fotolärare på Per Brahe och se om han hade någon duktig elev att "låna ut" men är inte säker på att han kommer ihåg mig efter alla dessa år...

Kan ha lyckats få tag på en fotograf som har lite bättre pris nu. Hade fått prisuppgifter av honom tidigare men kontaktade honom på mailen för att se om han hade ett mindre och därmed billigare paket. Det gick nog att ordna så jag ska maila över lite om hur vi vill ha det så får vi se vad han säger.

• be happy

Det känns ju kanske tryggast att ha en mer etablerad fotograf förstås!

• bumblebee jonis

Det gör det! Får se vad han svarar.

Så hur långt i planeringen har du/ni kommit?

• be happy

Vi har bokat det mesta, inte frisör dock, har lite beslutsångest där... Sen är det mycket som är bokat, men inte löst exakt hur det ska vara. Tex har vi bokat cateringen men inte bestämt exakt vilken mat det ska vara. Vet bara att vi vill ha buffé förmodligen med medelhavstema...

• be happy

Ni då? Förutom fotograf då... :)

• bumblebee jonis

* Datum bokat - 26 april
    * Klänningen är inköpt
    * Lokal bokad
    * Vigselförättare bokad
    * Vigselplats bokad
    * Mat bestämd
    * Inköpsställe för tårta bestämd
    * Inköpsställe för blommor bestämd

Sen är det ju mycket pyssel och pill som hela tiden funderas på och som snart sak börja tillverkas m,m.

Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar