Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar
Såg att den förra tråden var stängd för inlägg så jag slänger ut en ny...
Såg att den förra tråden var stängd för inlägg så jag slänger ut en ny...
Pärlplattan II skrev 2008-02-10 11:53:33 följande:
Väldigt svår situation det där. Hur många blir det på din systers bröllop då?
Sen tycker jag inte att ni måste bjuda alla bara för att din syster gör det, man får hoppas att de förstår att alla brdpar prioiterar olika och att de inte blir arga för det.
Kan ni inte bjuda släkten sen på någon brunch om de bor nära?
Aha - jag förstår. Det är ju liksom lättare om man kör antingen eller (dvs. antingen släkt eller inte). Alternativ att man drar gränsen vid t.ex. far- och morföräldrar, fastrar eller kusiner. Och är man bara konsekvent så blir det ju inga problem, tror jag. Möjligen kanske de blir lite besvikna, men å andra sidan, det är ert val. Kanske det finns en möjlighet att, om de har det långt, skicka en cd med bilder ifrån bröllopet till släkten? Som en kompromiss?
Missie jo... brunch skulle funka.. men släkten kan vara ganska tjurskallig ( nu drar jag alla över en kant när de egentligen handlar om ett par stycken ) Syrran skulle ha runt 45-50 med släkt... alltså lika många som vi har utan släkt.. Jaja.. vi får väl se hur de blir.. vi ska ju inte skicka våra inbjudningar än på ett år ändå.. förhoppnigsvis så kommer de en helt naturlig lösning på de hela senare..
Verkar vara platsen för smålänningar, så jag testar min fråga på er. Tänkte höra om någon vet något manikyrställe i närheten av Sävsjö? Vrigstad, Vetlanda? Jönköping och Växjö är för långt bort.
Tacksam för svar.
millanros kollade du inte på bröllopsbonanza? det finns inga måsten.. du bestämmer helt och hållet hur du vill ha det på er dag och vilka och hur många ni vill ha med, så tycker inte alls du ska ha dåligt samvete. gör som oss annars och ha öppet hus efter kl 21,00 så får de gratta som vill men som inte är bjudna.. de får bara tårta och festa med oss.. smålänning du vet
ja nej då kan det ju va lite dumt att ha öppet hus, kanske efter tolv då hi hi nej men tycker inte du ska känna dig alls tvingad att bjuda din släkt.. ni väljer själva.
Var någon av er kanske på bröllopsmässan i Göteborg i helgen??
Synd att vi inte har någon mässa här på Elmia, konstigt faktiskt..
bröllopsmässan brukar va i huskvarna folkets park är en varje år där. elmia är lite stort för sånt. vet dock inte när mässan i huskvarna är..
har faktiskt inte vart på den någon gång. men min brors flickvän har modellat på en av de mässorna för något år sedan. plus att mamma har varit där någon ggång och sa att den var bra.. ska kolla om jag hittar någon sida.
Jag har med sökt lite nu men hittar inte något. Ser dock att den fanns en mässa 2002. De kanske inte finns längre..
jo den mässan hon gick på var 2006 har jag för mig så de finns.. ett ögonblick måste leta lite jag med
Nej jag hittar inget alls.. men ibland står det affischer i huskvarna ska hålla utkik efter dem..
Jättesnällt
När gifter du dig?
Sista dagen för den här tråden. Lägger ut en ny som heter
Tråd Nr7 för Jönköpingsbrudar/gummar
Hoppas ni hittar dit
Här kommer länken till den nya Jönköpingstråden!
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2711619.html