• bumblebee jonis

Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar

Såg att den förra tråden var stängd för inlägg så jag slänger ut en ny...

• Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar
  • MissieA

Får nog leta vidare här i stan. Har ni några tips till en blivande fru som är i början av planeringen??

• bumblebee jonis

Börja med att boka kyrka/vigselplats, vigselförättare och festplats. Sen skrev vi ner en lista på saker som vi skulle kolla upp priser på och annat som ska kollas upp.

Ring
    Tårta
    Kläder
    Mat
    Pyssel (inbjudningar m,m)
    Fotograf
    Blommor
    Dekoration
    Hindersprövning
    Hotell

Listan kan göras lång
    Sen är det bara att börja ringa runt.
    Ett tips är att ha en bok där du kan samla allt som har med bröllopet att göra. Telenr, beräknad budget, era ideér, ja allt som rör bröllopet

MissieA skrev 2008-01-21 21:47:14 följande:
    Får nog leta vidare här i stan. Har ni några tips till en blivande fru som är i början av planeringen??
  • bumblebee jonis

Hur går det på planeringsfronten???

Det är så tyst i den här tråden igen så jag gör ett försök...

Vi kan nu lägga till några punkter till på listan över saker som mer eller mindre är färdiga.

* Har valt ut ring
    * M2B har provat ut kostym
    * Tårtan är beställd
    * Dukar, desertskålar och en omgång servetter inhandlade(av m2b`s mormor så jag har ingen aning om hur de ser ut :-O )

Så hur går det för er med planering och Munksjöpromenader?

• Pärlplattan II

Servetter inhandlade här, idag. Ikea, såklart. Billigt och jag tror det blir snyggt!

På onsdag ska jag iväg och kolla in lokalen, se vad vi kan tänka oss för möjligheter och ffa bordsplacering. DET känns som ett riktigt mount everest. Svårt att veta hur och var man ska placera vem, vilka man kan tänka passar i hop osv. Samtidigt ska det bli roligt att få något att bita i, såklart.. Andra helgen i februari ska vi ha en liten träff med toastpar och värdpar och planer lite, fundera på tider och sådant. Det känns som om det är då det börjar bli på riktigt..

Apropå Munksjön så har jag börjat trava runt Rocksjön - siktet inställt på Vårruset såklart. Tänkte att motivationen kanske ökar om jag har en målsättning... Vet inte, för just löpning har aldrig riktigt varit min grej, men, man kan ju ändra sig. Och man kan ju gå också.....

Har startat en liten bröllopsblogg om ni vill kolla: www.roadtotheparty.blogspot.com

• Bellanote

pärlplattan mamma "springer" alltid vår ruset och hon tränar inte alls, det finns en gå grupp där de går snabbt som de går ihop med. är jätte många som gör det..

vilka ikea servetter vart det?

• Pärlplattan II

Aha - ja, det såklart. Då kan jag känna mig lugn, fast jag är så tävlingsinriktad, så jag lära ju försöka springa iaf.

Det blev Arv - Bröllop. Har lagt in dem i bloggen..

• MissieA

bumblebee jonis skrev 2008-01-27 12:09:41 följande:

Hur går det på planeringsfronten???Det är så tyst i den här tråden igen så jag gör ett försök...Vi kan nu lägga till några punkter till på listan över saker som mer eller mindre är färdiga.* Har valt ut ring* M2B har provat ut kostym* Tårtan är beställd* Dukar, desertskålar och en omgång servetter inhandlade(av m2b`s mormor så jag har ingen aning om hur de ser ut :-O )Så hur går det för er med planering och Munksjöpromenader?
    [/citat]

bumblebee jonis skrev 2008-01-21 22:04:46 följande:
    [citat]
    Börja med att boka kyrka/vigselplats, vigselförättare och festplats. Sen skrev vi ner en lista på saker som vi skulle kolla upp priser på och annat som ska kollas upp.RingTårtaKläderMatPyssel (inbjudningar m,m)FotografBlommorDekorationHindersprövningHotellListan kan göras lång Sen är det bara att börja ringa runt.Ett tips är att ha en bok där du kan samla allt som har med bröllopet att göra. Telenr, beräknad budget, era ideér, ja allt som rör bröllopet
    Tack för tipsen

Hur blev det med servetterna?
  • millanros

här är de stilje... dunderförkyld o har praktik *så typiskt* så vi har inte tänkt på de på några veckor nu...

Pärlplattan... servetterna var superfina... vi har inte bestämt färgtema än.. men blir det rosa så ska jag nog investera i dem oxå

• Bellanote

pärlplattan servetterna var jätte fina..

• bumblebee jonis

Missie A - Så här gick det.

Hon hade köpt vit Dunicel-duk. (finare variant av pappersduk som ger lite mer tyngd och fall)
    Desertskålarna hon hade köpt blir också jättebra.

Sen har vi ju då delemat med servetterna. De var jättefina (lite ivory med rosor på och lite snirklar i brunt/guld) men jag vet absolut inte hur jag ska få till det med dem i VÅR dukning. Hade ju tänkt ha enfärgade servetter i grönt eller lila med våra namn tryckta på....

De hon köpt var jättefina men det var ju liksom inte så jag hade tänkt mig dukningen... Känner mig jätte elak som funderar på att inte använda dem när hon ju ändå köpt 50st för 150:- (ändå väldigt billigt föör dessa) men vi bad ju henne aldrig köpa något utan bara kolla priser och dessutom var det bara duk och desertskålar vi ville att hon skulle kolla upp... (inte några servetter då vi planerat att köpa dem på IKEA)

Får se hur det blir...
    Får ta min tripp till Ge Kå´s innan vi bestämmer oss. Se vad jag hittar för dekorationer där till resten av dukningen...

Svar på tråden Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar