Tråd Nr6 för Jönköpingsbrudar/gummar
Såg att den förra tråden var stängd för inlägg så jag slänger ut en ny...
Såg att den förra tråden var stängd för inlägg så jag slänger ut en ny...
Millanros - Märker att du har ungefär samma uppfattning som recensenten..(hur stavas det egentligen??) i JP.
Det där med att vara ute i tid är ju superviktigt. Jag kom inte på förrän i Oktober att vi trots allt behöver en lokal, och det var bara två datum kvar på hela sommaren, så vi tog det ena helt enkelt. Tur att vi inte är beroende av någon kyrka eller liknande..
Vi har bokat kyrka lokal och hotell redan i början av sommaren För att vara säkra på att vi får det vi ville ha och inte vara tvugna att välja ett andrahandsval!
frågade säkert nästan samma fråga innan men är de nån som ska gifta sig i sofia/slottskapellet???
Pärlplattan: ja.. vi läste de
sonen sover... min underbaraste stund på¨hela dagen.. kaffe o få ha datorn ifred
Det var hemskt vad det var dött här... Ska vi försöka att ändra på det?
Själv är jag nu lite stolt över mig själv! Har varit ute och gått två dagar i rad. Ca 2mil på 2 dagar känns bra!
Måste komma igång lite så jag inte växer ur klänningen
Ska beställa material till inbjudningskort och gästbok m,m. nu i dagarna. Ska bli spännande att börja pyssla med det nu Längtar....
Bumblebee - Friskt initiativ!! Vi får jobba på det! (att bli flitigare här alltså). Jag har också varit ute på prommis två dagar i rad, jag tycker det känns bra. Tänkte ha ambitionen att komma ut på en längre promenad (1 timme +) tre gånger i veckan, till att börja med.. Det är ju trevligt om man, som du skriver, inte växer ur klänningen.
I övrigt håller jag på med julkorten, tänkte göra ett hårt försök i dag, så att jag kommer någon vart. De måste ju skickas nu snart för att de ska komma iväg innan det blir jul. Det pilligaste är, i princip, färdigt, så nu ska det väl inte behöva ta så mycket tid, tycker jag!
Va roligt att det skrivs i tråden. Hur går det med planering och julstök samtidigt flickor?
Bridesilly - Jag är glad över att vi flyttade bröllopet från nyårsafton till juli! Så mycket kan jag säga...
Försöker komma på en bra julklapp till min syster. Hon är 21 - det var ju sju år sen jag var det, så jag minns inte vad jag ville ha.. Har ni några bra idéer?
Apropå promenader - Vi skulle kunna starta en "visomskagiftaossochvillpassaibrudklänningen"-promenad. Det går ju t.ex runt massor av nyblivna mammor med vagnar kring Munksjön, varför inte också ett gäng blivande brudar?
Pärlplattan II
Snart 6 år sen för mig men när jag tänker tillbaka så tyckte jag om att få smycken, parfymer, saker till hemmet (hade flyttat hemifrån) kläder, presentkort eller glasprydnad från typ DUKA (gillar att ha stilrena glasprydnader m,m.) eller kanske en bok Lite tips...
Angående promenaderna så kanske efter nyår när gästerna har fått inbjudningarna. Innan dess är vi hemliga
Bumblebee - Hahaha... Ja, det är kanske också lättare att känna sig motiverad efter all julmat också!! Dessutom lättare att komma iväg om man inte måste gå själv... (hrmharkelhrm)
Hon har ju iofs flyttat hemifrån, men hon bor i USA och bara som student, så hon har inget eget direkt. En bok kan ju vara bra förstås... Funderar lite på kläder, men det är ju svårt också..