Hej igen! Okej, känner mig lite gladare nu. Tänker naturligtvis omedelbart på en bra grej - sex. Och hoppas att ni inte har nåt emot att jag blir lite explicit. Vi hade planerat att göra det efter middagen igår och jag tror att mannen var en smula stressad för han gäspade ovanligt mycket och somnade redan i taxin hem från vännerna. När vi kom hem blev han plötsligt väldigt engagerad i att skruva upp toarullehållaren som hade ramlat ner under dagen. Men bestämt är bestämt. Det var alltså första gången på nio månader (en rundfrågning bland väninnor visar att de flesta inte alls håller på som kaniner under graviditeten, så släpp den stressen om ni nu skulle bli gravida). Medan mannen pysslade med allt utom, tja, sex, gjorde jag mysigt med levande ljus och musik och sexiga underkläder för att det inte skulle kännas som ett arbete (i synnerhet inte för stackars mannen). När det väl kom till kritan gick alla sätten utom det vanligaste hur bra som helst och vi passade på att experimentera massor. Efter nio månader, ojoj vad sugna vi var, båda två! Känns jättebra att vi båda har så lätt att "skruva på" rätt känsla och inställning, för när man har barn lär man behöva schemalägga den typen av aktiviteter.
Fotmassage, champagne och sex... hjälper inte ett dugg. Men sämre tidsfördriv kan man ju ägna sig åt. Få se vad jag väljer idag... tror inte att det blir champagne för jag drack ett rågat glas igår.
En till rolig grej: Jag hittade hyacinter igår! Nyimporterade från Holland, visserligen veckor försent men doften blir nog extra härlig nu när jag gått och suktat så länge. De stod i en otroligt fin handmålad kruka och kostade bara 40 spänn så det känns ju helt okej.
Förhoppningsis: Grattis till halvårsjubiléet! Ju mer man firar sig själva, desto bättre. vi firar på valentines day, i maj när det är jubileeum för när vi träffades och i oktober när vi har bröllopsdag. Vad bakade du för bullar? Brödbullar eller typ kanelbullar?
Izunia: Jag läste din tråd om fotografen. Vad bra att en annan fotograf gick in och dissade er tönt till fotograf. Ser att fler haft besvär med dem och hennes gråtmilda ursäkter kändes bara fåniga mot slutet, i synnerhet som det främst verkade handla om att de inte pallade framkalla på nåt labb (liksom, hur jobbigt är det???) De bilder ni fick, blev de åtminstone bra? Tänker på stackars Spöket Laban som var helt förstörd eftersom deras "proffsfotograf" misslyckats med bilderna. Det verkar helt enkelt vara ett kostsamt lotteri det där. Och jag kan trösta dig med att det dröjde nästan två år innan vi framkallade och satte in våra egna bilder, och många jag känner har fortfarande inte rört sina foton, efter flera år... men det är klart roligare att få välja själv, när man har tid och lust. Graviditeten är en jättebra period att göra den typen av grejer. Hur länge ska du jobba? Har du möjlighet att vara på marken, lite längre fram, om du vill det? Och viktigast - hur mår magen och du själv?
Amelle: Du har ju verkligen guldläge på Söder! Nära till allt och jag håller med om att Süd är super, fin kvalitet, kärleksfullt tillagat och opretentiöst. Trevlig personal, om jag minns rätt. 21 våningen är imponerande även här i Shanghai, har några vänner som bor så högt och sen finns såklart riktiga skyskrapor men där är mest kontor. En klasskamrat till mig bodde på 40-onde våningen men redan på tolfte tycker jag att det blir mäktigt. Hur långt kan ni se från lägenheten? Ska ni ha en sån där liten kikare i fönstret så att ni kan "titta på utsikten" (spionera på grannarna)?
Nu ringde precis hon som troligtvis ska vara vår läkare. Hon är ung och glad och effektiv och sympatisk. Uppenbarligen också ettrig som en iller och väldigt förtjust i att gripa in med skalpell och droppställning. Jag frågade om hon läst vår birth plan (vilket hon hade) och sa att vi hade några "questions and concerns" som vi vill diskutera med henne. Inga problem, det blir alltså redan ikväll innan vi ska träffa barnmorskan och därefter ta igen den prenatalklass som vi båda missade när vi var i Malaysia. Passande nog handlar den just om själva förlossningen. Efter 3,5 h ingående förlossningsdiskussioner med en läkare, en barnmorska och en massa andra föräldrar + BM borde jag ha fått svar på det mesta. Sen får man ju acceptera att man inte KAN styra allt. Men jag skulle bra gärna vilja...
Kram igen, G.