Ume-brudar 2008
Hej!
Nu har de stängt den gamla tråden, så jag öppnar en ny.
Adressen till gamla är: www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m2502719.html
Hej!
Nu har de stängt den gamla tråden, så jag öppnar en ny.
Adressen till gamla är: www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m2502719.html
jag hade sån himla tur jag tok fyndade mina skor på bianco i höstas, jag och en kompis sprang på stan och då såg jag skorna och tänkte direkt på bröllopet man jag kunde ju inget säga så jag ficka avleda henne så jag kunde köpa dom utan att väcka misstankar... ( gav 100 kr ) bild finns i galleriet
Jag hade de perfekta skorna hemma i garderoben redan, köpte dom på ebay redan 2004 för under 200:- och de är helt perfekt att ha som bröllopsskor även om de abolut inte var tänka som det från början...och dessutom så kan de ju få bli mina "nåt gammalt" om jag inte hittar nåt bättre :)
Känner mig jätteduktig idag, vi har varit runt och bokat florist, bröllopstårta och hår/make up/naglar plus påbörjat bokningen av bröllopsresan :D
vad får du betala för din bukett?? och vad blir det för typ?? undrar bara????
Totalt för brudbukett, tärnbukett och 2 corsager runt 1000:- då är min bukett en handbunden rund bukett med 9 rosor ( vendela och blue curiosa, lila och creme alltså) och en grön "manchett" runt, tärnbuketten består av 1 vendelaros och grönt runt om. Vill inte ebtala en förmögenhet för blommorna eftersom de ändå bara dör efter nån dag, tänker inte konservera buketten för det bllir ändå aldrig bra.
hmm det var ju inte så farligt för den mängden blommor, jag hade inte heller lust attbetala en förmögenhet är sugen på en bukett med kallor och de går ju inte heller att spara så det känns helt sjukt att slänga flera tusen....
Nä precis. Jag gick bara in och frågade är det möjligt att få brudbukett, tärnbukett och 2 corsager för runt tusenlappen...och efter lite tvekan och räknande kom han fram till att jo, iom att jag vill ha det rätt enkelt så är det inte alls omöjligt *S*
va och hörde mig för hos en florist vad de tog för kallor och de de hade i butiken de små tog hon 40 st för men hon kunde inte ge mig ett pris på buketten men hon såg rolig ut när jag ville binda själv beroende på priset eftersom jag bara vill ha en enkel bukett med typ 4 kallor ev lite grönt "spret" så kan det ju inte vara så svårt och är inte sugen på att betala flera hundra bara för att det är en brudbukett.......
vi har kollat priser på två olika florister berghemsblommor och löfgrensblommor det hamnade runt 2800kr då är det en brudbukett 4tärnbuketter 1 bukett till brudnäbben och 7 corsager..
mer skor=)
brudklanningar.nu/webshop/index.php
Mina andra två florister lyser med sin frånvaro.. har inte hört nåt men å andra sidan är inte veckan slut än Fast när jag läser vad ni fått för priser så inser jag att min bukett är rätt dyr, bara buketten skulle kosta mellan 1800-2000:- och då hade dom räknat på det dyraste blomsterpriset, det kunde bli billigare.