• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • FruTez

Ab fab skrev 2008-01-03 12:58:40 följande:

så jäkla dumt så det är inte sant. skit i henne!jag komponerade meny nu. Min nyss 50-år fyllda väninna som hatar att bli äldre o att fylla år skall komma på middag. Inte för att hon fyllt år utan för att det är trevligt att träffas.misosoppa*ångkokta dumplings men plommondipp*sallad med asiatisk inspiration(gurka, cashewnötter o sweet chili)*fläskfile med hosinsås och sesamfrö, ingefärsyoghurt*ananas och mörk chokladjapansk öl, sake och japansk whisky
    Abbe: Du är en gourmet! Dumplings, gör du dom själva eller kan man köpa färdiga?
  • Ab fab

har aldrig gjort dumplings men asiatiska affären vid Börsen hade frysta. Jag tror det blir sådana.detta är buslätt mat att laga, inget jobbigt alls, speciellt när dumplingarna är färdiga. mesta jobbet är väl att skära upp ananasen

• Linum

Abbe: Vi köpte en japansk whisky till nyår som var helt ok. Karuizawa hette den. Smakade som en blommig Speyside. Gott och alldeles lagom. 400 kr-klassen tror jag.

• Addiz

Hej tjejer!

Linum: jag tar gärna hjälp med att dekorera bordet och ställa ut gästpresenter/placeringskort! det kan man gör aantingen på fredag den 25e ca 15-18 eller på lördag den 26e 12-?. Jag ska få tiderna bekräftade imorgon... vad säger ni tjejer, vill ni hjälpa till?

Nides har precis mailat mig fina bilder på vintage tags till min resväska, så jag ska bara fjäska lite för Carma och se om hon och hennes man kan skriva ut några som klistermärken åt mig.

Carma, ho ho?!?!

• Addiz

Linum: jag håller med Abbe, att man inte får bära rött är dessutom bara en skröna...

• Ab fab

jag dukar gärna på lördagen. är i tyskland på fredag men står i bordsdukargivakt hela lördagen

hur många skall med o käka efter Addiz bröllop? Skall vi gå på Tara's?

Ab fab*2
    Bauti*1

undra om Addiz vill följa med oss

• Addiz

I tostmadamfrågan alltså.... Är hon en kompis till dig eller?

• Addiz

Ha ha, Abbe, jag är redan bjuden på middag ;)

Tezz: vill du ha fler CV? Kan maila mitt också om du vill!

• Linum

Jag+M ska med på Taras!

Addiz: Sällar mig till givakten. *gör bruklig honnör för befälet*

• Linum

Addiz: Ja, hon är en av mina vänner.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...