• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

tezz- skriv först ner i klartext vad du tycker hon behöver förbättra. upplever du det som ett problem att hon lockar fram pratandet hos dig så skriv ner det. därefter kan du börja formulera men det går alltid lättare om du varit ärlig i din första reaktion

• FruTez

Ab. Tack för tipsen!

Kan man skriva nått sånt här:

Nämn tre positiva egenskaper:
    1. positiv ? man blir glad av sällskapet
    2. omtänksam ? bryr sig om folk
    3. idérik ? har många idéer och fräscha synvinklar

Nämn tre förbättringsområden:
    1. för hänsynsfull ? låter andra som tar mycket plats ta för mycket plats
    2. lite för snäll ? har kanske lite svårt att säga nej
    3.

Bara en punkt kvar då...

• Ab fab

det är mycket bra och "snälla" förbättringspunkter

• FruTez

Hmmm.... kan inte komma på nått mer!!! Hjälp!

• FruTez

3. lättstressad ? borde kunna säga till tydligare när du inte mår bra.

Hon har haft problem med stress, och jag är på henne lite då och då att hon måste stanna upp och lyssan på sin krkopp ibland... kan kan skriva så då?

• FruTez

Hmm... känns nästan som en uppreppning av nr 2...

• Ab fab

definitivt. omtänksamt låter det som

• FruTez

Ab: Så blir detta bra?

Nämn tre positiva egenskaper:

1. positiv ? man blir glad av sällskapet
    2. omtänksam ? bryr sig om folk
    3. idérik ? har många idéer och fräscha synvinklar

Nämn tre förbättringsområden:

1. för hänsynsfull ? låter andra som tar mycket plats ta lite för mycket plats
    2. lite för snäll ? har kanske lite svårt att säga nej
    3. lättstressad ? borde kunna säga till när hon inte mår bra

• Carma07

Godkväll i stugan

Full rulle på jobbet och ingen tid att kika in under dagen. Och idag verkar det har varit full rulle här också. :-9

Tezz: Nu har jag gjort så många egna kort att jag känner att jag inte kan komma med ett köpt kort. Jag gör alltid egna. Vilket också kan vara synd, för det finns så jättemycket fina kort att köpa.

Addiz: Skönt att det har löst sig med tårta. Låter jättegottmed glassbomb.

Fika nästa vecka låter kul. Jag är flexibel som det ser ut just nu.

• FruTez

God morgon tjejer!

Får se om det blir lika livat på tråden idag som det var igår! Riktigt kul tycker jag iaf!

Fikadag, jag föreslår tisdag!

Carma: Jag känner också så, att jag inte riktigt kan med att köpa kort nu... folk förväntar sig liksom att jag ska ha gjort korten. De gånger som jag har köpt kort, då har jag köpt humorkort! Haha! Det kan jag inte göra själv iaf. Eller såna där spelande kort!

Igår var jag på Arkivet! Jag köpte 20 scrapbookark för 3 kr/st! Jättefina! Några hade prislappar kvar och jag såg att nått kostade så mycket som 24 kr vanligtvis! Sedan köpte jag tre begagnade stämplar för mindre än halva priset. Det var inget fel på dom, bara att dom varit använda. Det slank även ner akvarellpennor och en penselpenna, eller hur man nu ska förklara det. Allt som allt nästan 500 kr... *suckar* Jag som tänkt köpa jeans denna månaden... och så ska jag klippa mig nästa vecka... ja, det får helt enkelt vänta till nästa månad! Det är livsfarligt att gå in i en pysselaffär juh...

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...