-
Varav 3 Johanna G...Nienna skrev 2008-04-03 11:04:13 följande:Vi var 3 st på lekis som hette Johanna, hade jag gått kvar i samma skola (flyttade innan vi började 1:an) hade vi varit 5 Johanna i samma klass i högstadiet!
-
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-03 11:10:52 följande:
Nu hittade jag... ÄNTLIGEN!på scb:s hemsidaSå lite kuliga fakta om våra namn:Anja: 3705 har namnet Anja som tilltalsnamn/förstanamn.Angelica: 7804 har namnet Angelica som tilltalsnamn/förstanamn.Johanna: 33705 har namnet Johanna som tilltalsnamn/förstanamn.Steffi: 38 har namnet Steffi som tilltalsnamn/förstanamn.Anette: 19593 har namnet Anette som tilltalsnamn/förstanamn.Ingen som är sugen på att byta till Johanna? Det är ju sååå ovanligt. -
sommarbrud 080802 skrev 2008-04-03 11:09:28 följande:
Steffi är ett smeknamn till Stephanie. Men alla säger Steffi eller Steffy till mig. Vill bli kallad Steffi,tycker de är finare än Steffy. Fick hem namnändringspappren igår,så idag ska de postas. Ska bli såå skönt att få bort namnet.Ska du byta så ditt tilltalsnamn blir Steffi eller? -
Nienna är mitt alviska namn.
-
Haha, våra barn skulle hetta Jessica och Jürgen!!! Min morfar heter Jürgen och min moster Jessica...
-
Filippa och Gert om jag vände på det...
-
sommarbrud 080802 skrev 2008-04-03 11:29:20 följande:
Haha ska testa med mina andra namn med och Tommys andra namn. Simona och Bertil skulle bli Willy och Ylva.Sussanna och Bertil skulle bli Jahorina och Johan. Aldrig hört namnet Jahorina förut. Har ni?Aldrig! Man kanske skulle byta till det, liknar ju Johanna. -
Fick också Zelda och Zlatan när jag skrev alla våra förnamn. Felix & Emmy när jag bara skrev andranamnen.
-
Och Elif & Elvis när jag tog våra fullständiga namn.
-
Våra barn heter ELLA Lowisa och NEO Eliz.
Ella har jag alltid sagt att min ev. dotter skulle heta, lite trist bara att det blivit ett av de pouläraste namnen de senaste åren... Lowisa vet jag inte riktigt, tyckte bara att det var ett fint namn som passade till Ella.
När jag väntade Neo hade jag Elis som förslag, men sambon var tveksam så vi bestämde inget. Några dagar innan han skulle födas visade de trailers för Matrix på TV:n och i taxin på väg till BB sa jag på skämt att om det blev en kille så skulle han heta Neo. Sen blev det så... Eliz med z blev det bara för att vara lite ovanlig, precis som Lowisa med w.