Maj 2008 del 3
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Vårväder? Inte här i alla fall Men jag är glad att det är fredag och att man slutade tidigt idag
Här var det riktigt vårigt i morse, vårjacke-premiär faktiskt. Skulle jag aldrig ha gjort, för nu spöregnar det och blåser
Hej på er!
Även här spöregnar det, men det gör ingenting. Har precis tränat och känner mig så duktig och ikväll ska vi se på Ratatouille
Idag har vi bestämt en tid för att prata igenom tårtan med ett bageri här som heter "Sockerbagarna" som visst har fått en massa bra rekommendationer. Vi ska få träffa en av deras konditorer på tisdag fm. De jobbar visst helt efter kundens förslag, så det ska bli roligt
Imorrn ska vi få se vår festlokal uppdukad för 80 pers. Det hålls ett bröllop där imorn, så vi fick komma dit innan gästerna för att se hur rummet ser ut uppdukat. Ska bli jättekul att få lite tips och idéer. Måste komma ihåg att ta med mig digitalkameran! Vi blir ca 70 pers så vi kommer få lite mer space, men det är kul att se på ett ungefär hur mycket plats det kommer bli över för typ spex och sånt.
Hej! Äntligen helg så man kan planera lite Funderat lite på festprodram här, ska ni ha sådana och vad ska ni i så fall ha i?
festprodram = festprogram
MJ 2008 skrev 2008-02-19 20:51:53 följande:
Vi ska ha festprogram. Vi kommer ha menyn, bordsplacering, lite om varje gäst, lite om oss (min blivandes föräldrar har skrivit om mig, mina har skrivit om honom) sen hoppas vi att vårt toastmasterpar vill skriva några rader om oss som par... sen så blir det sånger och ett korsord. Så är det tänkt hittills...
vi ska också ha festprogram, alldeles färdiga t.o.m.
vi har meny, förhållningsregler, allsånger, bordsplacering och lite text om varje gäst, lite skoj bilder o dylikt!
Vi kommer ju att ha ett mindre bröllop med endast den närmaste släkten och vännerna (40-45 gäster). Vi kommer inte ha ngt festprogram, men menykort & placeringskort.
Vi kommer ha festprogram som innehåller lite om bruden, brudgummen, toastmaster, bordsplacering och lite kring gästerna och lite rolig text och lite låtar. Eftersom vi inte vet om alla kommer så är de inte helt klara då eventuella ändringar kommer ske sista dagarna.