• MJ 2008

Maj 2008 del 3

Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)

• Svar på tråden Maj 2008 del 3
  • pandis2405
    lottis84 skrev 2008-02-19 19:59:07 följande:
    Ja, det e det, men det känns skönt att vi var ute i så god tid, så det fanns tid för att fixa till det. Vigselprogrammet är också det som ligger närmast för oss. Ska säga dig att vi har samma bekymmer. Det finns två varianter hur en vigsel kan gå till i psalmböckerna har jag för mig (tror det e löftena som kan sägas på olika sätt). Tror att jag ska avvakta tills vi har pratat med prästen.
    Jag tänkte börja med att göra framsidan och mall för texten, sen får jag fixa texten när vi träffat prästen och bestämt alla sånger och psalmer.
  • lottis84

Det kan man ju göra innan man har träffat prästen, tack

pandis2405 skrev 2008-02-20 10:23:31 följande:
    Jag tänkte börja med att göra framsidan och mall för texten, sen får jag fixa texten när vi träffat prästen och bestämt alla sånger och psalmer.
  • Offis

Hej hej! Nu har jag hämtat min vigselring! Den är sååå fin!!! Kommer bli svårt att inte prova den fram till den 17:e maj

Hoppas ni får en trevlig onsdagskväll! Ska snart iväg o träna

• JhS2008

Hejsan..

Ni som pysslar med vigselprogram, hur och vad hade ni tänkt ta med i programmet?

• pandis2405

Typ bara - i ordning - vad som spelas och görs under vigselakten.
    exempel:
    ingångsmarsch - xxxx av xxxx
    prästen pratar om ditt
    psalm xx
    löftena, tillkännagivandet
    sång xx av xx, sång och gitar xxx
    förbön, herrens bön och välsignelsen
    psalm xx
    sång xx av xx, sång och gitar xxx
    utgångsmarsch - xxx av xxx
    nåt åt det hållet

• pandis2405

Jag tänkte ett dubbelvikt A4, lite tjockare papper till omslaget med våra namn och datumet plus lite dekorationer på framsidan.
    Inne ett dubbelvikt normalt A4 med programmet, på ett enda uppslag. (mittuppslaget)
    Man kan ju skriva ut psalmtexterna också, eller trosbekännelsen eller annat som gästerna ska sjunga/säga med i.

• Godisråttan

Tror jag bestämt mig för klänning nu(på tiden) Kolla i mitt galleri. Vad tycker ni?Det är den med korsett liknande överdel.

• Champis_Sanna

Godisråttan: Du har inget galleri.... aktivera det först

• Godisråttan
    Champis_Sanna skrev 2008-02-21 13:52:01 följande:
    Godisråttan: Du har inget galleri.... aktivera det först
    gjort nu Kolla mina frisyrer också, ska ha uppsatt först och sedan släppa ut det till festen.
  • pandis2405

Jag har börjat klura på bordsdekorationer på festen. Jag har funderat ett tag och inte kommit på något bra, men helt plötsligt igår så bara kom det! Jag var tvungen att sätta mig och rita ner det på ett papper.

Härligt! Och vilket vårväder det är idag och det är fredag!

Svar på tråden Maj 2008 del 3