Maj 2008 del 3
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Föresten...vilken vacker ring FruFA!! Och vilken trevlig blogg du har startat
Tack snälla !
Det är två ringar, den ena är min förlovningring & den andra (alliansringen) min vigselring.
Ja, det kanske är säkrast ändå.
Du har nog berättat tidigare i tråden, men vart bär det av på bröllopsresa?
Ojoj, vilket pucko jag är. Jag tyckte att det var väldigt dött i majtråden, men den fanns tydligen bara inte med bland mina favoriter...
Idag har jag pratat med frisör och sminkös och bokat tid för provuppsättning/sminkning. Bokade även klockslag på bröllopsdagen för när jag ska vara hos dem. Det kändes så väldigt konkret plötsligt!
Imorgon ska vi till värdshuset där vi ska ha festen och prata med dem. På lördag ska vi till en guldsmed, samt gå och kika lite på Duka mm för att hitta på saker till önskelistan.
Annars har jag fullt upp med inbjudningskortsverkstad och hemsidetillverkning. 13 feb är måldatum för oss att skicka också!
Hihi! Igår skickade vi våra inbjudningar och idag har min klänning kommit! Ska bli kul att höra folks åsikter om våra hemgjorda inbjudningar. Har suttit ett antal timmar med dem om man säger så... Ska försöka lägga upp e bild på de färdiga exemplaren så snart jag hinner.
FruFA: Vi åker till samma ställe som er ju till Kuredu i Maldiverna. Ska bli kanonroligt! Vi längtar sååå!!
Just det - visste att det var ngt "bekant", hihi. När var det ni åker? Vi gifter oss 10:e & åker 12:e. Är vi där samtidigt`, hihi?
Har du förresten kollat Kuredus "webcam"?
Jag längtar ihjäl mig oxå!!
Visst är det skoj att det börjar närma sig maj nu?!
Vi skickar i väg våra inbjudningar den 13:e oxå, våra kort är på tryckeriet nu - fick korrektur till texten i dag.
Jag tror att det kan finnas risk att det blir lite tajt med tid att fixa nytt pass...
Vi gifter oss den 17 maj och ska inte åka iväg förrän den 12 juli, så vi har bokat resan i vårt nya gemensamma namn.
Fick rekomendationer från skatteverket att man skickar in ansökan om efternamnsändring samtidigt som man skickar in hindersprövningen, så har det fått in den... sen ska det ta 2-3 veckor efter vigseln (när prästen har skrivit på och skickat in) innan det e registrerat. Sen ska jag rusa till passcentralen
ÅÅ en majtråd.. Får man vara med i diskussionerna?
Välkommen!
När gifter ni er & hur långt har ni kommit med planeringen?
*nyfiken*