• MJ 2008

Maj 2008 del 3

Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)

• Svar på tråden Maj 2008 del 3
  • lottis84

Hej, nu har jag också hittat hit igen

Idag postade jag inbjudningskorten!!! och vi var iväg och beställde våra ringar, nu känns det verkligen att det närmar sig
    Inte nog med det så var vi iväg i söndags och tittade på limousine som vi ska åka runder i på bröllopsdagen, så vacker

Det vi ska gör härnest är att kontakta fotgrafen och kolla av med honom. Och Bestäma musik till kyrkan.

• Brud-08

Längtar efter att få ut inbjudningarna, se hur folk reagerar vi har hittils lyckats hålla det ganska hemligt vilket är lite kul.

• Majsis2008

jag vill med få ut inbjudningarna, dock ska jag göra om dom jag gjort, då jag inte är nöjd, m2b förstår inte varför...

• Offis

Jasså hej! Är det här ni håller hus Tyckte nog att det var lite dött i den gamla tråden... Har själv varit inne i tentadimman i över en vecka, så jag är inte så uppdaterad Men nu är den avklarad *skönt*

Imorrn ska jag och en av tärnorna beställa tärnklänningarna. Försökte göra det från min dator i söndags, men då lade den bara av...hmmm
    Även vi ska försöka fixa inbjudningskorten i veckan, men måste vara helt klara över festlokalen först.

På söndag ska vi dessutom på Bröllopsmässa! En något mindre mässa här i Norrköping. Vi ska passa på att beställa tårta då tänkte vi.

• FruFA

Nu har jag oxå hittat hit !
    Vi har (nästan) bestämt oss för vilka trycksaker vi skall köpa, i våra temafärger vårgrönt, vitt & silver... Allt kommer från Spira Kort-design, och de har skickat en massa provex till oss & jag tycker att allt är lika fint. Min sambo håller på att avlida pga min beslutsångest. Så nu MÅSTE det bli klart - för vi skall skicka i väg dem 13/2!
    Sedan så funderar vi på hemsida oxå, och då kan Spira göra en hemsida i vårat tema.
    Tänkte att man kunde lägga in önskelista osv där. Hur gör ni med eran önskelista? Bifogar i inbjudan...?

Bröllopsresan är bokad (och betald) så det känns skönt. Vi hade möte med ägaren till herrgården där vi skall ha bröllopsmiddagen förra veckan. 1 mars skall vi få provsmaka menyn vi valt, och vi tar med våra föräldrar
    Mkt kvar, men det finns ju tid ännu...!

• MJ 2008

Vi har lagt upp på vår hemsida, en rubrik vi kallar "Presenter".
    Tycker det var himla smidigt. :) Det man kanske ska tänka på är om man vet att de flesta har internet. Alla utom 1 har det i vårt sällskap, så vi tyckte en hemsida passade bra.

Vi har varit på en mindre bröllopsmässa idag. Bokat tid för att kolla på bukett och även pratat med några som fixar musik. Känns skönt att de stora posterna är klara.

FruFA skrev 2008-01-19 13:07:09 följande:
    Nu har jag oxå hittat hit!Vi har (nästan) bestämt oss för vilka trycksaker vi skall köpa, i våra temafärger vårgrönt, vitt & silver... Allt kommer från Spira Kort-design, och de har skickat en massa provex till oss & jag tycker att allt är lika fint. Min sambo håller på att avlida pga min beslutsångest. Så nu MÅSTE det bli klart - för vi skall skicka i väg dem 13/2!Sedan så funderar vi på hemsida oxå, och då kan Spira göra en hemsida i vårat tema. Tänkte att man kunde lägga in önskelista osv där. Hur gör ni med eran önskelista? Bifogar i inbjudan...?Bröllopsresan är bokad (och betald) så det känns skönt. Vi hade möte med ägaren till herrgården där vi skall ha bröllopsmiddagen förra veckan. 1 mars skall vi få provsmaka menyn vi valt, och vi tar med våra föräldrarMkt kvar, men det finns ju tid ännu...!
  • lottis84

I går inhandlades tärnornas klänningar. Hittade världens vackraste kläningar till dem, kändes det som Ska försöka lögga upp dem i mitt bildgalleri!

Vi gjorde önskelista på duka och cervera.... så vi la upp länk till listorna på vår hemsida. Bifogade med i korten till de få som inte hade tillgång till dator...

• Offis

Jahopp. Har idag varit på bröllopsmässa här i Norrköping. Alltid lika trevligt Fick lite idéer till dukning och kollade på några tårtor. Var dock mycket folk, så vi bestämde oss för att boka det där med tårta på själva bageriet lite senare.

Annars har vi fösökt börja med gästpresentationer. Är svårt med vänners sambos och flick-/pojkvänner som man inte känner så väl...men rätt kul är det iaf.

Har nästan bestämt mig för vilka smycken jag ska ha. Det blir från Nova Pärldesign www.novapärldesign.se som har snygga smycken för överkomliga priser Jag ska köpa mig ett halsband med "svävande pärlor" men vet inte hur många linor jag vill ha. Funderar på 5 eller 10 st. Ska försöka bestämma mig snart... Är även osäker på vilka örhängen jag ska köpa. De har ett par med två pärlor med en "kristall" i mitten och ett annat par med en droppformad pärla. Vet inte vilket som är snyggast...

Tärnorna har även beställt sina klänningar nu. Det blir märket Forever Yours nr.76103 www.foreverbridals.com/gownpix.asp fast i färgen Sage och band i vitt. De blir sååå fina!

Vad har ni tänkt ha för smycken?

• lottis84

Jag ska ha ett strasshalsband som jag fick av min blivande i början av då vi träffades... vid senare tillfällen har jag fått örhängen och halsband i strass-stenar och pärlor... som matchar halsbandet jättebra

Svar på tråden Maj 2008 del 3