• MJ 2008

Maj 2008 del 3

Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)

• Svar på tråden Maj 2008 del 3
  • MJ 2008

Idag har vi varit och tittat på ringar...igen. Jag har så himla svårt att bestämma mig! Vill ha något enkelt, men ändå med bling-bling. Funderar på att kombinera två ut Schalins sortiment. En "Exklusiv Bern" i rödguld och en "Passion" i vitguld. Sedan svetsas de ihop till en ring. Bilder finns i mitt galleri. Vad tror ni om den kombinationen?
    Mannen ska ha en 3 mm ring i rött guld.

Har ni köpt ring ännu? Vad har ni i sådana fall köpt?

• Offis

Har inte bästämt mig för vigselring än, men funderar på en i stil med ringen "Passion" du har i ditt galleri. Tycker den är kanonfin! Har redan en förlovningsring. Det är slät 3 mm ring i rött guld som är typ "välvd" eller vad man ska säga, alltså inte helt "platt". Har kommit på att detta gör det lite svårt att matcha den med andra ringar... Men har inte varit ute o kollat "på riktigt" än. Jag tror nog din kombination av ringar kan bli jättesnygg!

MJ 2008 skrev 2008-01-22 20:36:19 följande:

Idag har vi varit och tittat på ringar...igen. Jag har så himla svårt att bestämma mig! Vill ha något enkelt, men ändå med bling-bling. Funderar på att kombinera två ut Schalins sortiment. En "Exklusiv Bern" i rödguld och en "Passion" i vitguld. Sedan svetsas de ihop till en ring. Bilder finns i mitt galleri. Vad tror ni om den kombinationen?Mannen ska ha en 3 mm ring i rött guld.Har ni köpt ring ännu? Vad har ni i sådana fall köpt?
  • FruFA

Majbrudar - jag behöver erat smakråd
    I dag så skickade vi i väg beställningen på inbjdningskorten.
    Nu ringde de upp & undrade om vi ville ha 3 mm vitt sidenband eller silversnodd runt korten.
    Vad tycker ni?

www.brollopstorget.se/hem/frufa/galleri.php

• FruFA

Ok, vad svårt det här är...
    Provexet vi fått är med silversnodd. Men jag skall köpa vitt smalt sidenband efter jobbet & testa...
    Måste bstämma oss tills i morgon.

Godisråttan skrev 2008-01-23 14:59:44 följande:
    Sidenbandet tyckte jag var finare
  • lottis84

Vi valde att betala en del av kläningen.

Vi har varit och beställt ringar. Det blev en ring ur smyckas sortiment. Vi ska ha likadana, fast jag har stenar i min

MJ 2008 skrev 2008-01-20 20:54:44 följande:

Jag har också kollat på smycken på Nova... är också inne på ett med svävande pärlor.Offis/Lottis: vilka fina klänningar ni hittat! Vi ska prova tärnans/marskalkens kläder på torsdag. :) Betalar ni era tärnors klänningar?
  • FruFA

Åhhh, vad kul Vi skall besöka två guldsmeder på lördag ... *längtar*

lottis84 skrev 2008-01-23 16:38:18 följande:
    Vi valde att betala en del av kläningen. Vi har varit och beställt ringar. Det blev en ring ur smyckas sortiment. Vi ska ha likadana, fast jag har stenar i min MJ 2008 skrev 2008-01-20 20:54:44 följande:
  • JhS2008

Hejsan..

Jag är mitt uppe i tillverkningen av inbjudningskorten. Lite pyssligt, men jättekul. Går det bra för er som pysslar med det just nu? Bilder att visa kanske?

• Offis

Jag röstar för sidenband Tycker det blir en så fin "skir" känsla med sidenband och eftersom det är vårbröllop vi ska ha tycker jag att det passar

FruFA skrev 2008-01-23 14:49:19 följande:
    Majbrudar - jag behöver erat smakrådI dag så skickade vi i väg beställningen på inbjdningskorten.Nu ringde de upp & undrade om vi ville ha 3 mm vitt sidenband eller silversnodd runt korten.Vad tycker ni?www.brollopstorget.se/hem/frufa/galleri.php
  • FruFA

Vet du vad? Vi har valt sidenbandet !
    Har mailat Spira kort-design om det oxå...
    Om 10 dgr får vi korten & den 13:e februari skall vi posta dem... Kul!

Offis skrev 2008-01-23 19:34:31 följande:
    Jag röstar för sidenband Tycker det blir en så fin "skir" känsla med sidenband och eftersom det är vårbröllop vi ska ha tycker jag att det passar
Svar på tråden Maj 2008 del 3