• MJ 2008

Maj 2008 del 3

Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)

• Svar på tråden Maj 2008 del 3
  • Maanbe

Vi gifter oss den 10 maj.. planeringen ligger väldig bra till tror jag. Inbjudningarna är ute och folk har börjat anmäla sig! Så nu känns det verkligen på riktigt. Fast det finns en del kvar på listan att bocka av. När gifter ni er?

FruFA skrev 2008-01-29 18:25:04 följande:
    Välkommen!När gifter ni er & hur långt har ni kommit med planeringen?*nyfiken*
  • FruFA

Vi gifter oss oxå på pingstafton !!
    Vi har inte skickat inbjudningarna ännu, men snart (13/2)!

• Maanbe

ÅÅ va roligt!! Hehe, en anledning till att vi gjorde det så snart var för att vi hörde rykten om att en av mina kusiner också skulle gifta sig och planerade bröllop någon gång i slutet på april eller första helgen i maj, så vi fick lite panik. Det är omöjligt att samla samma släkt två helger i rad.. så vi var tvugna att vara först ut

FruFA skrev 2008-01-29 19:05:10 följande:
    Vi gifter oss oxå på pingstafton!!Vi har inte skickat inbjudningarna ännu, men snart (13/2)!
  • FruFA

Då förstår jag!
    Skall ni ha många gäster? Vi har båda små släkter, så det blir typ 40 gäster på vårat bröllop.

Maanbe skrev 2008-01-29 19:09:49 följande:
    ÅÅ va roligt!! Hehe, en anledning till att vi gjorde det så snart var för att vi hörde rykten om att en av mina kusiner också skulle gifta sig och planerade bröllop någon gång i slutet på april eller första helgen i maj, så vi fick lite panik. Det är omöjligt att samla samma släkt två helger i rad.. så vi var tvugna att vara först ut
  • Offis

Vi åker den 9 juni, så om ni vill får ni gärna tipsa oss om roliga saker när ni kommer hem
    Webcam? Låter trevligt! Det måste jag kolla!

FruFA skrev 2008-01-29 16:59:10 följande:
    Just det - visste att det var ngt "bekant", hihi. När var det ni åker? Vi gifter oss 10:e & åker 12:e. Är vi där samtidigt`, hihi?Har du förresten kollat Kuredus "webcam"?Jag längtar ihjäl mig oxå!!
  • FruFA

Självklart ! Vi kommer hem den 26:e maj!
    Ja, Kuredus webcam är verkligen toppen!

Offis skrev 2008-01-30 12:23:03 följande:
    Vi åker den 9 juni, så om ni vill får ni gärna tipsa oss om roliga saker när ni kommer hemWebcam? Låter trevligt! Det måste jag kolla!
  • Godisråttan

Vi gifter oss 3 maj och reser 5 maj på morgonen. Hur gör vi med pass och efternamnsbyte?

• FruFA

Våran resa är bokade i våra nuvarande namn (som ogifta), alltså måste det stå samma namn i passen. Vi åker till Maldiverna 2 dagar efter bröllopet, och att få nytt pass tar cirka 2 veckor.
    När vi kommit hem från resan så har nog skatteverket fått in vigselförrätares papper, och då beställer jag nytt pass, & id mm.

Godisråttan skrev 2008-01-30 13:46:39 följande:
    Vi gifter oss 3 maj och reser 5 maj på morgonen. Hur gör vi med pass och efternamnsbyte?
  • Maanbe

Ja vi har bjudit upp emot 115 personer men tillslut kanske det blir ca 100 st som kommer.. jag har väldigt stor släkt och så har vi väldigt mkt vänner så det var svårt att begränsa sig.. Det är ju en sådan viktigt dag i ens liv som man vill dela med så många som möjligt... vart gifter ni er?

FruFA skrev 2008-01-29 21:34:12 följande:
    Då förstår jag! Skall ni ha många gäster? Vi har båda små släkter, så det blir typ 40 gäster på vårat bröllop.
  • FruFA

Vi gifter oss i Skövde, i en liten 1800-tals kyrka i sten... Får max plats 50 gäster inne i kyrkan, så den passar perfekt!

Vad kul med så stora släkter. Vart gifter Ni er då?

Maanbe skrev 2008-01-30 14:47:47 följande:
    Ja vi har bjudit upp emot 115 personer men tillslut kanske det blir ca 100 st som kommer.. jag har väldigt stor släkt och så har vi väldigt mkt vänner så det var svårt att begränsa sig.. Det är ju en sådan viktigt dag i ens liv som man vill dela med så många som möjligt... vart gifter ni er?
Svar på tråden Maj 2008 del 3