• Mrs  B

Barnkarusellen

Hej!

Nu har även jag hittat hit!

Storasystern
    Jag har samma problem med sömnen med Malte just nu. Har ju inte tillräckligt med mat alltid till Malte så vid vissa mål får han ersättning för att bli riktigt mätt och BVC rekomenderade att ge extra tillägg inför nattningen, men jag har även gett han på natten och börjar se resultat nu. Sover i alla fall 3-4 timmar nu, jämfört med varannan timme innan och x antal vakna timmar.
    Har börjat med miniform och än så länge har det inte blivit sämre i alla fall.

• Mrs  B

Koko
    Kul att få läsa din förlossningsberättelse!
    Och skönt att höra att allt gick bra!

Muggles och Koko
    Att pilla på handen, foten eller örat när de ska amma, om de håller på att somna, brukar fungera.
    Med Max var det mest foten och örat och med Malte är det handen. Fick tipset inne på BB.

• Mrs  B

Lappis
    Bra inledning måste jag också instämma i!

• Mrs  B

Hej hopp!

Idag har vi äntligen fått kanonväder här. Solen skiner men tyvärr blåser det en hel del, men funderar ändå på att vara ute en stund, men det får bli senare.
    Snart ska Max hämtas på gympan, sen blir det badkaret och sen kanske vi kan gå ut.

Vickan
    Kan tyvärr inte se huset idag på sidan. Har han/säljare redan tagit bort det?????

BS
    Känner igen det där du skriver om angående makens jobb och inget blir gjort hemmma. Har det precis likadant här, men nu har jag två barn att ta hand om så det blir lite mer av det.
    Känns som om man inte hinner med något ibland, men när väl maken får tummarna loss eller när barnen är lugna DÅ händer det grejer.
    Försök få en branfri dag snart som Lappis skrev, det är guld värt för hemmet och för förhållandet.

Om två helger ska maken iväg på kurs och Max ska åka iväg med farmor så då ska Malte och jag bara mysa och ha det bra. Det kan vi också behöva känner jag.

Lappis
    Så tråkigt att höra om tanten!
    Skickar en stor kram....
    Blir väldigt sugen på vin när du skriver inlägg om det och mat tillsammans. Du kanske har några bra och goda förslag att komma med som jag kan prova i sommar när det förhoppningsvis är dags för mig att smaka igen???
    Har ju varit gravid i ca 1 1/2 år och nu ammningen så det har inte blivit mycket vin kan jag säga och det saknar jag.
    Har jobbat på Systembolaget i 3 år, så jag kan en del om viner, men har som sagt haft torka ett tag nu så lite tips kan jag behöva.

• Mrs  B

Har inte jobbat på Systemet på snart 5 år, men mycket sitter ändå i. Kan de vanliga goda prisvärda vinerna, men hade velat prova lite nytt som man vetat var gott.

När jag jobbade på Systemet fick vi provsmaka de nya vinerna som kom en gång i månaden och det var kanon för då visste man vad man fick i flaskan. Är väldigt sugen på att åka till Vingårdar och provsmaka. Vad tyckte ni om det????

Själv älskar jag Italienska viner och cabernet sauvinon druvan.
    Lärde mig dricka röda viner när jag fick provsmaka på Systemet och fick bra viner att smaka. Innan dess drack jag bara vita viner.

• Mrs  B

Lappis
    Vad hittade du för några Cabernet viner?????

• Mrs  B

En fråga:

Varför är det så att arbetsgivarna alltid ringer och frågar om man är intresserad av att jobba när man inte kan?????

Två förskolor och två skolor ringde i december (när jag var sjukskriven) om jobb och nu ringde precis en rektor på en skola angående ett gravvik med början v 9.

• Mrs  B

Godmorgon i tråden!

Har sovit ok i natt så nu hade jag tänkt försöka mig på att baka frukostfrallor som vi ska ha till dopet. Får väl se hur det funkar med båda barnen.

• Mrs  B

Koko
    Bullarna är snart färdiga men det blev bara en liten sats idag för Malte liksom Conny har inte visat sin bästa sida idag.

Malte vill också bara äta mest hela tiden. Sover lite oroligt igen och har svårt att komma till ro mycket pga magknip.
    I natt spydde han ner sängen när vi sov också, antagligen för mycket mat plus magknip, men nu sover han äntligen. Dock i babysittern men det får va idag, bara han sover en stund så.

• Mrs  B

Lappis

WOW!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vilken fest det kommer att bli! Förstår ditt dilemma.....
    Hur stort kommer bröllopet egentligen bli eftersom man valt ett slott????
    Undrar vad det hela kostar???

Svar på tråden Barnkarusellen