• Mrs  B

Barnkarusellen

BrudSommar
    Max sa också pappa långt innan han sa mamma.

Nu försöker jag få Malte till att bli mammas pojke, eftersom Max är pappas pojke, men maken kämpar emot. Han vill att båda ska vara pappas pojke och se upp till honom.

• Mrs  B

Hej Nenne!!!
    Välkommen tillbaka igen!
    Alltid trevligt att läsa det du har skrivit.

Här har ni annars en TRÖTT TRÖTT TRÖTT mamma.
    Har idag varit på bvc med Malte och det gick bra. Till skillnad från Oms Mathilda är Malte stor för sin ålder, men det har ju Max alltid också varit. De räknar på att killarna kommer att bli runt 1,90 m, så de har att växa till.

Sen körde vi hem och nu har jag städat av det mesta till dopet på söndag.
    Imorgon måste vi sätta i ordning alla bord och stolar här i huset för sen på lördag hinner vi ingenting. Har simskola med killarna och sen ett 30 års kallas.

Puh, kommer att vara ett vrak på måndag!!!!!!!
    (Är ju redan det nu......)

• Mrs  B

Piggelin
    Tack!
    Fast man har gått igenom detta en gång innan så snurrar det ändå i skallen och jag känner mig stressad. Mycket pga att hela lördagen är fullbokad på annat än dopet.

Lappis
    Väldigt fint hus ni hade hittat, men prislappen var som sagt inte allt för rolig för vår plånbok.....

Idag vaknade Max 05 så han ville nu självmant gå och lägga sig och det fick han faktiskt för en gångs skull. Han kommer nog inte att somna förrän vid 18, men det är ju bra om han kan vila sig lite mer. Det behöver jag med......
    Tom Malte har somnat i sin babysitter ser jag nu...

Maken är som vanligt iväg och han visste inte när han skulle komma hem, till Maxs besvikelse och min också naturligtvis.
    Känner mig verkligen som en ensamstående just nu.....

• Mrs  B

Godmorgon!!!!

Nyduschad och klar och väntar nu bara på maken som sa att han skulle komma hem tidigt. Hade bara ett möte halv nio sen skulle han komma hem, men som sagt än har inget hänt.

Idag har vi nämligen mycket att stå i inför dopet så det hade ju varit bra om han kom hem så vi kunde sätta igång med våra ärrenden (handla, klippa oss och hämta bord och stolar).

Karlar...............

I natt har inte Max sovit bra så jag är helt slut!
    Han gick ju och la sig tidigt igår eftersom han var uppe tidigt, trodde jag i alla fall, men han sov oroligt, drömde mycket och var helt förtvivlad andra gången jag gick in till honom. Han grät och pratade i "sömnen"???
    Fick ta in honom till vår säng och sen fick jag försöka trösta honom samtidigt som jag ammade Malte.
    Upptäckte hur svårt det var. Nackdelen med att vara själv så mycket med två barn.
    Tog tempen på Max men han hade ingen feber, men var hur varm som helst och rosig på kinderna så det fick bli en alvedon i alla fall.

Nu idag verkar han vara bättre. Hoppas på att det inte blir något fram tills söndag då dopet är.

• Mrs  B

Äntligen är vi klara med våra saker för idag!!!!!!

Maken kom hem strax efter mitt inlägg så där hade han tur, hann inte bli alltför sur på honom.
    Tre mataffärer stod på listan och sen blev det "Det gyllene M:et" på väg hem. Var hemma en timma sen blev det stan för mig och Malte och hämta bord och stolar för maken och Max.

Jag har gjort som Lappis idag, varit och klippt mig och det var sååååå skönt. Mamma gick en runda på stan med Malte och jag fick vara hos frissan alldeles själv. Vilken lyx det är!!!!!!!!!!
    Kände mig som en ny människa när jag gick därifrån, nyklippt och med plattat hår (har annars självlockigt hår).

Nu är borden och stolarna iordning och klara för söndagen. Maken och Max är på hockey, Malte sover och jag kan andas lugnt igen..................

Jag bara är just nu och NJUTER för fulla muggar!!!!!!!!!!!!!

Tinga
    Maken och jag har den diskussionen om hushåll och barn ungefär nu vid denna tidpunkt varje år tyvärr. Jag har då tröttnat på att han aldrig är hemma, han skärper till sig och det blir bättre. Men sen när hockeyn drar igång igen i augusti är det samma visa igen. Med bättre och sämre perioder. Allt går upp och ner.

Cicci
    Kul att pipmuggen och annan välling fungerade bra!

• Mrs  B

Godmorgon ALLA!!!!! (ingen nämnd, ingen glömd)

Idag tog det verkligen tid att läsa ikapp och kul var det med....

Här blir det lugnt idag efter en hektisk helg. Orkar inte göra så mycket nu känner jag, men vädret är fint så det blir nog en tur med vagnen ute och Max på cykel idag.
    Det får räcka!

Liten, BrudSommar och nu andra som vill veta:

Maltes dop var igår och det blev väldigt lyckat, men också väldigt stressigt så klart. När Max döptes fick han mat på flaskan och det kunde vem som sköta, så då kunde jag hålla ställningen med mat, dricka osv, men nu var jag tvungen att amma Malte mitt i allt ihopa och det blev lite rörigt minst sagt. Maken är ju inte så hemma i köket och mattänkandet så det blev lite jobbigt för min mamma och hennes vännina och mig när man skulle förklara var sakerna fanns och hur jag ville att det skulle vara och bli, men det löste sig fint till slut ändå och Malte åt på från brösten som ingenting hade hänt, mitt i allt kaos!!!!!! Dessutom var ljudvolymen ganska hög, men det verkade inte Malte bry sig om. Skönt!

Alla kommenterade hur bra de tyckte att prästen var och det var han verkligen. Allt var väldigt ledigt och avslappnat och inte stelt för fem öre. Prästen är ganska ung och har en helt annan inställning än de präster jag har träffat innan. Det var ju samme präst som gifte oss, vår "familje"präst numera kan man nästan säga. Go och glad som ett kexchoklad!!!!

En lyckad dag och en lyckad fest helt enkelt!!!!!
    Men skönt att det är över!

BrudSommar igen:
    Jag fick också "myror" i armarna och benen under min graviditet, men det mesta har faktiskt försvunnit nu och det är skönt. Min pappa har mycket känningar i sina ben emellanåt och det har jag också då och då, så det är kanske ärftligt?????
    När jag frågade min BM om detta visste hon inte riktigt vad jag pratade om och hade inga tips att ge heller tyvärr.
    Vad har du fått veta??????

Vänner
    Här har du en till som har självlockigt hår så det stänker om det. Min frissa plattar håret varje gång jag varit där och man känner sig som en helt annan människa då. Fick en plattång för två år sen i julklapp och nu brukar jg fixa håret när det vankas kalas för då har man lite mer tid att fixa till sig, maken är ju oftast hemma då.
    I fredags när jag var och klippte mig var min frissa TVUNGEN att platta mitt hår innan hon kunde klippa det för det var alldeles för krylligt för att se hur hon skulle klippa det.

• Mrs  B

Har vi några ändringar och tillägg???????

Pirr! = BF 27/3 2008
    August = BF maj 2008
    Start september = BF 22/5 2008
    Clownis= BF 23/6 2008
    Junilejon= BF 7/7 2008
    Nattson= BF 17/7 2008
    Sweet= BF 20/7 2008
    Victory= BF 27/7 2008
    Tinga= BF 31/7 2008
    MWS= BF 31/8 2008
    Zozo=

• Mrs  B

BrudSommar

Jag äter redan b12 eftersom jag har brist på det sen ett par år tillbaka. Tar en vitamintablett om dagen för att hålla mina värden i skick. Detta kanske gör att mina krypningar blir färre????

Järnbrist har jag aldrig haft, men folsyra har jag inte kollat upp vad jag vet.

Ska börja träna snart också så då kanske det blir bättre.

Här är vädret kanon idag, solig och fint. Du får komma hit istället så kan vi ut och gå tillsammans med barnen.

• Mrs  B

Nattson
    Ja, det var skönt att dopet gick så bra som det gick. Har en del över av maten, så idag blir det mumsiga rester till middag. Gott!!!

Jag hade ca 3 månader kvar med Malte när min mage började krångla.
    Jag trodde jag hade fått kräksjukan första gången, för det var samma symtom. Diaréer, illamåender, sura uppstötningar/rapningar, frossa, spydde framåt natten och sen svimmade jag av. Min pappa fick komma och hjälpa mig mitt i natten eftersom min man var iväg.

Två veckor senare åkte jag på det igen, var "frisk" i en vecka, åkte på det igen och sen hade jag det var tredje var fjärde natt. Samma symtom hela tiden.

Hur långt är du kommen nu då?

Svar på tråden Barnkarusellen