Barnkarusellen
Frejis
Lånar GÄRNA din make för avlastning!!!!!!!!
Frejis
Lånar GÄRNA din make för avlastning!!!!!!!!
Tofflisar
Välkommen!!!!
FruKjörling
Hade själv ett mf för ett år sedan i v 18 och det var inget kul.
Har dina varit tidiga eller sena?????
Nu har jag och barnen varit ute i det fina vädret.
Max cyklade och jag gick,men det blev en kort runda för Max var väldigt trött, undrar varför??????
Han som alltid är så pigg och allert........
Vi gick i en halvtimme sen stannade vi kvar i trädgården så jag kunde göra i ordning bland soptunnorna. Sen klippte jag lite i buskarna. Tyvärr protesterade Max igen och ville in. Detta är inte alls likt honom.......?????
Nu har vi i alla fall fått i oss middag, kanske det hjälper, om han nu äter upp dvs. Han är hopplös med middagarna nu för tiden. Spelar ingen roll vad jag lagar. Inte ens McDonalds går hem.
Muggles
Jag slutade amma helt med Max midsommar och tanten kom inte förrän i augusti. Kanske tar ett tag för dig också?????
Trög mage:
Päron fungerar väldigt bra på Max.
Kiwi har jag aldrig provat eftersom jag är allergisk mot det liksom äpple.
Banan förstoppar både mig och Max.
Godmorgon alla!!!!
Nu börjar det vända här med Maltes sömn och matvanor på natten och det känns skönt. Han brukar få kvällsmålet mellan 20 och 22 och sen har han sovit fram tills 03 04 och man känner sig verkligen som en annan människa när man får sova ca 5 timmar i följd.
Tyvärr blir det hackigt sen efter det men det får man väl ta ett tag till innan man kan styra upp det mer.
Brukar få bröstmjölk vid 03 och sen vill han ha igen vid 06 och då ger jag honom ersättning och då håller han sig fram till förmiddagen och jag kan få sova nån timme till innan Max vaknar och vill ha frukost.
Svärmor ringde föresten precis och sa att hon låg i influensan sen i måndags.
Hur stor risk är det att vi också blir förkylda????????
Hon bar ju i stort sätt hela tiden på Malte på dopet så man blir ju lite orolig nu.
Fråga till Frullan
Har en kompis som ska in på vändning (bebisen i magen alltså) idag och de pratade om att det kanske kunde bli kejsarsnitt idag också fast det är 4 veckor kvar. Hur var det för dig??????
Föräldrarna är ganska oroliga för att något ska hända.
Nu har jag och barnen precis kommit innanför dörren efter en timme ute. När vi väl kom ut började solen försvinna och det blev riktigt kyligt i vindarna, så det räckte verkligen med 1 timme ute. Brrrrr..........
Men man blev faktiskt lite piggare.
Malte ville dock inte sova vidare så vi får väl se hur det här går.
Snartis
Har sparat vårt festhäfte från vårt bröllop i höstas om det kan vara till någon hjälp????
Hade roliga citat, några meningar om varje gäst, bröllopets ABC osv. Inboxa mig om du vill ha det på mail???
Nu vet jag vad Sweet har i magen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Grattis Sweet!!!!!!!!!!!!!!!!
Snartis
Har du fått något i din inbox nu då???
Godmorgon alla!!!!!
Har inte haft en sån bra natt , trodde Malte hade börjat skärpa till sig men så är nog inte fallet helt. I natt ville han äta med tre timmars intervall fast jag gav honom ersättning varannan gång för att han skulle hålla sig bättre.
Fick också tipset från bvc att man skulle ge lite ersättning inför natten för att bebisen skulle sova längre och bättre, men det har funkat sådär här med Malte och med Max funkade det inte alls.
Jag ammar Malte varannan gång han vill ha mat och ger honom ersättning varannan gång, men ibland om han sover långpass blir det bara bröstmjölk eftersom jag måste tömma mina bröst.
Han sover oftast långpasset på förmiddagen och oftast då i sin säng, men ibland sker det på eftermiddagen och då är jag och Max ute och går eller i trädgården.
Max sov bara bra i sin vagn ute, medan Malte sover bra var som helst.