• Mrs  B

Barnkarusellen

Natten som gått har inte varit någon höjdare och vaknade som vanligt med huvudvärk och sömnbrist....

Malte sov bra fram till 04.30 och det var imponerande.

Men vad Max sysslade med vet nog ingen.
    Han kom in till oss strax efter 01 i natt. Hittade inte sitt gosedjur lejon, jag gick upp och snabbletade men hittade den inte (hittades senare i en Spindelmannen skokartong???).
    Sen ville han ha sitt täcke, men det ficka han hämta själv och gjorde det utan att protestera.
    Sen hostade han och ville ha dricka, fick gå upp igen och hämta vatten i ett glas. Därefter började han sin utläggning om att man inte kan dricka vatten på natten.........höll på i 1 1/2 timme!!!!
    Var helt tokig på honom och hotade med allt möjligt...

Halv fyra somnade han helt igen men en timme senare var Malte igång, ammade honom, men sen kom han inte till ro så halv sju knuffade jag ur maken ur sängen så han fick ta hand om Malte.
    Samtidigt vaknade Max pigg som en mört, studsade upp ur sängen och skrek:
    Upp och hoppa, köpa bullar, upp och hoppa!!!!!!
    Drog täcket över huvudet och somnade om.

Så Lappis hur mycket var det nu du ville betala??????!!!!!!!

• Mrs  B

För att vända den dåliga starten till något annat så åkte vi iväg till en stor skog med slingor och gick på promenad med barnen, 5 km, och Max gick hela vägen!!!!! (tog dock två timmar men det var det värt för det var så skönt ute)

Som vi sa motion först godis sen, och tänka sig hur bra det funkar på en tre åring. Bra motivation!!!!

• Mrs  B

MSW
    Usch vilka turer du har fått gå igenom!!!!
    Vilket organ var det nu som du hade problem med???? (för det var väl du eller?)

Sweet
    Så vad som hänt på nyheterna idag och det såg inget roligt ut alls.
    Tur att det inte var ert hus!

• Mrs  B

Hade ytterligare en rolig förmiddag med ungarna och maken...

Men sen åkte maken iväg på hockey och lugnet som som ett brev på posten!!!!!

Skojade med honom och sa att det är han som sätter igång kaoset här hemma, för när han är borta funkar det bra med barnen och mig!!!!

Max är verkligen inte rolig just nu och det hade inte heller gått bra på gympan.
    Maken pratade med fröknarna efteråt och det hade varit mycket gnäll från Max och han hade haft svårt med det här med att stå i kö och vänta på sin tur. Märks att han inte varit på dagis på länge så vi hoppas verkligen att vi får klartecken på tisdag, alltså inga vattenkoppor i sikte.

Igår fick vi dessutom inte i honom någon middag.
    Vi sa ingen middag inget godis, vet ni vad han svarade???????
    Då tar jag godis nästa lördag istället!!!!!!

Sen gick han och la sig självmant och somnade innan klockan 20.

• Mrs  B

Piggelin
    Ger ju Malte ersättning varannan gång och bröstet varannan gång han ska ha mat, men han sover inte så mycket längre på ersättning än på bröstmjölk tyvärr.
    Men som du skriver, man kanske ska ge både och istället på kvällen????

• Mrs  B

Pirr
    Packa väskan nu!!!!!!!!!!!!!
    Man tänker inte alltid klart sen, så gör det så fort som möjligt.

• Mrs  B

Godmorgon!!!!

Här bakas det muffins, kände att det var dags att aktivera Max lite. Han vaknade 6.30 idag och likaså Malte så det var bara att gå upp.
    Max och jag tittade på tv lite, åt frukost, spelade 3 spel, lekte med bilar och sen blev det muffins.
    Nu ska jag snart ha lite kaffe, men vill vänta tills Malte somnat men som det verkar nu vill han nog ha mat istället.

Igår fick ett kompispar till oss en liten son. Han låg i säte så det skulle ha blivit kejsarsnitt på onsdag, men vattnet gick igår så de åkte in till bb och en timme senare föddes deras son. Vet inget mer än så länge men väntar med spänning på nyheterna mer i detalj. Kul!!!!!
    Jämngammal med Malte och dessutom en pojke.......

Muggles
    Max var likadan när han var så liten, nu sover han oftast till 7 i alla fall, ibland 6.30 ibland 8. Han är nu 3 år så håll ut det blir bättre men visst är det jobbigt när man ska jobba.

• Mrs  B

Här vräker snön ner idag!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Nu är Max äntligen på dagis igen efter alla sjukdomar där.
    Han har varit lite anti dagis de senaste dagarna men i morse var han "fit for fight". Studsade upp ur sängen halv sju och ville sen gå ner vid åtta, men vi var tvugna att vänta tills nio eftersom det är vår tid. Skönt!!!

Malte och jag åkte och handlade direkt och nu är vi hemma och myser.....
    Känns jättekonstigt att inte ha Max hemma och man saknar honom redan, men Malte måste ju också få lite egentid.

MSW
    Tack!!!
    Jag försöker och kämpar på så gott det går. Och ser också snart en ljusning i och med att hockeysäsongen snart är över.
    Skönt att du mår bättre!

Tinga
    Ja, visst blev man snopen av att ser så mycket snö. Fast här var det rena snöovädret igår, idag är det inte så mycket kvar nu när det har töat lite också.

Ang. listor
    Gör alltid listor för att rensa huvudet och försöka att inte stressa upp mig för mycket. När jag var sjukskriven i dec hade jag en regel att bara göra en stor sak varje dag (handla, tvätta, stryka osv), funkade bra eftersom Malte stannade kvar i magen.

Cicci
    Här har gått vattenkoppor sedan årsskiftet, det är därför Max inte har varit på dagis förrän idag. Många byar runt om har haft det sen okt/nov. Här har barnen varit väldigt dåliga både de under 1 år och de äldre skolbarnen. Hög feber och MÅNGA prickar.
    Alla prickar måste ha torkat innan de får gå till dagis och skola igen, tar minst 1 vecka säger de som jag pratat med.
    Skönt med en mamma som kan de här sakerna, eller????

• Mrs  B

Svärfar kom på besök för att leka med Max nu efter dagis. Tog båda pojkarna på en liten promenad så nu är man alldeles själv i en halvtimme ungefär. Känns konstigt.........

Passar på att laga lite wokmat. Mums!!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen