• Mrs  B

Barnkarusellen

hej hej alla

Var på bvc idag med Malte och allt såg fin fint ut. Följer sin kurva fast vikten hade avstannat lite och det var skönt. Har tyckt att den rasat iväg många gånger men nu har den kanske lugnat ner sig. ?????

Max har varit på dagis idag och det hade gått bra. Hörde inget mer om blöjpratet och det var skönt. Pratade med bvc om det idag och hon sa bara att jag skulle försöka strunta i fröknarnas kommentarer och köra på som vanligt hemma. Skönt att ventilera med bvc.

Att få sitt första barn ger många tankar, problem, funderingar med mera. Livet vänder oftast helt upp och ner.
    Vid barn nr 2 har man vanan inne men för den del inte sagt att man kan och vet allt. I vårt fall är Malte tvärtemot Max och det ger ju lite funderingar det också, men visst har jag i tankarna hur Max var och försöker ändra på det som gick fel då nu.

Det jag tycker är jobbigast nu är att jag är så TRÖTT!!!!
    Med första barnet kan man ju alltid sova när barnet gör det men det går ju inte nu med nr 2. (Om man har en Max)
    Hade tänkt försöka sova nu när Max äntligen är på dagis igen, men igår var vi tvugna att handla och idag kom en kompis på besök och det kan man ju inte säga nej till.

Piggelin
    Skicka gärna hit solen också för här HAGLAR det enormt mycket!!!!
    Ingen vår alls i sikte.

Frejis
    Hej!!!!
    Kan inte jag få vila ögonen efter dig????????
    Är så trött idag, liksom du, att jag hade nog kunnat stå upp och sova.

• Mrs  B

Frejis
    Tack!!!!!
    kommer du och tar hand om mina barn nu då om jag får vilostolen???

Jag försöker och gör så gott jag kan här hemma, det är allt man kan göra. Men visst känner man sig sliten ibland. Men livet ska inte alltid vara en dans på rosor har man fått lära sig med åren och visst är det så.

Men som tur är väger det possitiva upp det neggativa.
    Idag skrattade tex Malte för första gången på RIKTIGT, hur kul är inte det.......
    Och alla Maxs kramar och pussar vill man ju inte heller vara utan. Så charmig som han är......

• Mrs  B

Tinga
    Jodå, maken har tagit Max ett par kvällar men då har ju såklart oftast Malte krånglat och velat äta osv.

Ikväll ska Max och maken på hockey så det lutar åt att jag går och lägger mig tidigt, så får jag ett extra pass i alla fall.
    Längtar zzzzzzzzzzzzzz

• Mrs  B

Lappis
    Då kanske jag kan ta semester och du mina barn en helg så jag också kan få sova 10 timmar.
    Ligger själv på 5-6 timmar utspridda på en natt.

Man orkar eftersom barnen ger så mycket annat tillbaka. Livsglädjen i livet!!!

• Mrs  B

Hej hopp

Nyss hemkommen från affären och vilka köer där var och folk överallt. Jag och Malte skyndade oss igenom affären och skulle bara ha småsaker så det gick snabbt.

Nu sitter Malte i sin babysitter och pratar med nallen och så här mycket har han inte pratat på länge. Hur kul som helst!!!!!
    Det är detta som gör att man orkar med mammalivet......

Max har påskfest på dagis idag och när jag lämnade honom var de flesta utklädda till påskkärringar. Vet ni vad Max tvunget skulle vara utklädd till???????
    SPINDELMANNEN, med muskler och huva!!!!
    Sicken unge alltså.........

Max kommer att få lite godis och ett dataspel (Bamse) i sitt påskägg, Malte två böcker med skallror och maken strumpor (för det var det enda han ville ha sa han )

Vi kommer att ha någor inplanerat varje dag i påsk, både kul och inte, men man får ju passa på att umgås lite också med släkt och vänner och det vill jag gärna göra.

• Mrs  B

MSW
    Skönt att du mår bättre!!!!

Piggelin
    Tack tack!!!! Man gör så gott man kan.
    Visst är det slitet med två barn och hushållet men man får göra det bästa av det och då går det.
    Vi har ju ändå valt att skaffa fler barn. Men visst kunde maken ha varit hemma lite mer....

Muggles
    Japp, så är det ofta, en sover den andra inte.
    I natt sov Max non stop mellan 21.00 (var på hockey på kvällen) till 06.30, medan Malte har i stort sätt bara sovit 5 timmar.
    Igår sov han ingenting på dagen och då var ju Max på dagis så då hade jag kunnat få sova, men icke.....

Lappis
    Lycka till idag!!!!

Tinga
    Är sugen på att komma ner till Lund snart, då kanske vi kan ta en fika????

GLAD PÅSK ALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Vänner
    En kompis och jag har pratat om att komma till Karskrona över dagen i vår då kanske man kunde träffas????

Hoppas du och Cicci får det trevligt!!!!

Jag riktigt längtade tillbaka när Cicci skrev att hon varit ute och gott där jag bodde i ett års tid.

• Mrs  B

Sweet
    Musklerna finns i dräkten som kommer från BR (affären). Gjorda av skumgummi. De andra föräldrarna tyckte han var cool idag, så lite stolt är man allt.

Tinga
    Hör av dig när det passar dig!
    Max är på dagis tis, ons och torsdagar så då passar det bäst för mig och Malte.
    Maken åker antagligen till Kina 2 veckor i april, ditt företag, så jag kan nog också behöva åka iväg och göra något litet.

Liten
    Åker också hem till mamma och pappa lite då och då för att bli ompysslad och få lite avlastning. Det behöver man.

Lappis
    Hoppas på fina ägg och bra resultat nästa vecka. Håller tummarna!
    När var det föresten ni skulle till Kina????
    Maken min kom hem idag och meddelade att han antagligen ska åka dit i april på 2 veckors jobb. Kan ju tänka dig hur jag reagerade!!!!!!
    Men nu är det ju jobb så vad ska man säga???

• Mrs  B

Lappis
    Innan tyckte jag också att det var ok att maken var i väg eftersom jag också gjorde det som du gör nu, men sen barnen kom är det inte lika roligt längre. Tur att mamma och pappa finns!

Maken kommer antagligen att vara i Kina samtidigt som ni. Han pratar om mellan 9 dagar och 14 dagar så vi får väl se vad det landar. Sa att jag gärna ville ha en spa helg när han kommer hem som kompensation.

• Mrs  B

God morgon alla och GLAD PÅSK!!!!!

Någon som besökte Blåkulla igår????

Antar att ni alla sover och har det bra just nu. Här har vi varit uppe sen 06.00, har ju som sagt 2 morgonpigga barn, och sen ville Malte ha mat så det var bara att gå upp.

Ska dock försöka sova lite på soffan eftersom vi ska på 1 årskalas i eftermiddag. Kan behövas lite krafter då eftersom jag ska åka själv utan maken, men faktiskt med mina föräldrar. Hoppas på lite hjälp vid maten i alla fall.

Kram på er!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen