• Mrs  B

Barnkarusellen

Hi Nenne där uppe!!!!!!!

*vinkar glatt tillbaka*

• Mrs  B

Nenne

Ja, bilden blev verkligen fin. Max är såååå stolt över lillebror.

Nja, Skåne är inte så rolig på vintrarna numera. När jag var liten fanns det gott om snö här men inte nu inte....

Älskar att åka in till Helsingborg och känna kaffedoften, mums....

När jag bodde i Kalmar kunde jag känna godisdoften från en fabrik som tyvärr senare lades ner.

• Mrs  B

MSW
    Grattis till det fina UL!!!!
    Visst är det en underbar känsla???
    Ja, jag hoppas också att det ska bli lite bättre på Max dagis och avdelning framöver. Kanske att omorganisationen gör det hela bättre???
    Maken min undrar om din make varit på många matcher med ert lokala lag?????
    I så fall har han sett min make som huvuddomare, senast förra matchen mot Asplöven.
    Kul!!!!!!!

BS
    Ingen kul sits du/ni är i just nu!!!!
    Vi kämpade också med Maxs sömn men det handlade inte om mat utan istället om att han verkligen inte ville eller behövde så mycket sömn. Höll mycket på med att stoppa in nappen i munnen för att få honom att somna om kommer jag ihåg. Kämpar fortfarande med att han ska sova i sin egen säng hela natten, funkar sådär....
    Hanterar Malte lite annorlunda nu med facit i hand och än så länge funkar det.

Vackrast i Sverige????? Hmmmmmmm

Skåne (Österlen, bokskogar, havet), Skärgårdar, Göteborg.....

• Mrs  B

BS
    Beställde en Godisråtta body till Malte och en Grävskopetröja till Max.
    Tänkte inte så mycket med det där med unisex kläder, smala varianter, färger osv men det är kanske för jag köper till killar och inte till tjejer?????

• Mrs  B

Nenne
    Det var en Cloettafabrik i Kalmar som jag ofta cyklade förbi, mums.......

• Mrs  B

Pirr! = BF 27/3 2008
    August = BF maj 2008
    Start september = BF 22/5 2008
    Clownis= BF 23/6 2008
    Junilejon= BF 8/7 2008
    Nattson= BF 17/7 2008
    Sweet= BF 20/7 2008
    Victory= BF 30/7 2008
    Tinga= BF 31/7 2008
    MWS= BF 31/8 2008
    Zozo= BF 11/9 2008

Stämmer listan??????

• Mrs  B

Hej hopp!!!!!

En till som varit uppe sen 06.00.....

Malte ger sig inte, han ska ha mat prick 06.00 och ibland väcker han naturligtvis även Max och maken. Maken ska ju i och för sig upp och ta sig till jobbet men Max hade ju kunnat sova längre.

Här har vi precis haft en lekstund med två dagiskompisar (syskon) och idag gick det hur bra som helst. Annars brukar det var mycket bråk men idag flöt det på bra.
    Var ute i nästan en timme i det fina vädret och sen gick vi hem hit för att fika och leka med våra leksaker.

Malte sover gott i vagnen ute fortfarande, tro ja det efter att inte ha sovit i stort sätt på hela natten. Den ungen gör mig knäpp ibland.....
    Måste snart börja styra upp nätterna för honom känner jag.

• Mrs  B

Lappis
    Grattis!!!!!!!!!!!!!!
    Då blir det kanske samma födelsedag som Max har, 25 dec.
    Väldigt fin julklapp!!!!!

Vad gör ni med era barn som sover hela natten???????
    Malte är helt omöjlig nu och är mer vaken än sover på natten nu för tiden.

Pirr
    Lycka till!!!!!!!

Maken och Max är på hockey så jag och Malte passar på att mysa, men just nu är det jag som myser och han som gnäller......

• Mrs  B

Snartis
    Malte sover bra vissa dagar (2-3 timmar på förmiddagen och 2-3 timmar på eftermiddagen) men andra dagar sover han bara powernaps.
    Har inte märkt att han sover bättre på natten om han sover lite på dagen. Tyvärr....
    Jag kände av min ägglossning mer efter Max födelse, alltså när jag fick tillbaka mensen igen. Och blev sen också fortare gravid med nästa barn. Fick också höra att det skulle gå snabbare och lättare att bli gravid efter första barnet och det stämde.
    Tråkigt att du har ont av ägglossningen dock.

• Mrs  B

MSW
    Det var maken min som dömde matchen mot Asplöven.......
    (Efternamn på B )
    Har också läst 9 1/2 månad och gillade den skarpt. Läste den i somras och funderar faktiskt på att läsa den igen nu när man har två...

Igår blev det babysim två gånger för maken var på möte hela dagen. 8.00 simmade jag och Malte
    10.00 frukost med barnen och morfar som var barnvakt
    12.30 simmade jag och Max
    14.30 fika hos mormor och morfar
    18.00 middag hos mormor och morfar
    21.30 somnade jag i soffan
    Ingen sex här inte............

Idag har jag bara städat av golven och plockat undan lite leksaker sen ingenting, SÅÅÅÅÅÅÅÅ SKÖNT!!!!!
    Slipper tom laga mat för det gör maken nu, ungsstekt falukorv och potatismos
    Avancerat som tusan eller hur????????????????????

Svar på tråden Barnkarusellen